Jag har tre hästar:
Nordsvensk brukshäst, 6 år. Väl inkörd och kan dra "det mesta", fick 46 poäng på KBI efter 2,5 månaders inkörning (rockard, fyrhjulsvagn, skogsvagn, linor+svängel+sax+timmer, timmerkälke, harv, såmaskin, vält, tolka med pulka eller skidor, släde). Kör i olika miljöer men inte i "supertung trafik". Tävlar brukskörning (och rider etc, tävlar bruksridning).
Shettis 9 år. Körd hos tidigare ägare men vilat i närmare 3 år när jag tog över henne. Jag ska börja om från grunden med att dra däck etc innan jag börjar köra henne själv så jag vet att det inte är några glapp i utbildningen. Rids regelbundet av medryttare och av mina barn. Jag tömkör en del.
Russ 5 år. Jag har nyss köpt henne till barnen och mig (eller rättare sagt; mamma har köpt henne..). Hon fick 47 poäng på KBI förra året med föl vid sidan. Närmsta tiden ska jag och hon lära känna varandra, men jag har som mål att tävla brukskörning med henne som jag gör med nordsvensken. Vi behöver öva på halterna, och efter att vi lärt känna varandra mera så blir det timmerkörning med linor, svängel och sax.