Vilka raser har era körhästar

Sv: Vilka raser har era körhästar

Nordsvensk brukshäst, född 2008. e: Rapid, ue: Vätte :)

1233428_10201971450796677_854116117_n.jpg

Två halvblod som jag kört framför vagnen, ytterligare ett som är inkört men sen inget mer på 1,5 år. "Behöver" ju bara en körhäst eftersom jag bara har en rockard och ändligt med tid, så jag kör bara det halvblod sin går framför vagn och är yngre än 23. Gamlan kör jag väl nån gång då och då, men så sällan att det inte räknas. Om hon fortfarande är pigg när jag fått lite mer timing och känsla som kusk drömmer jag om att låna grannens vagn som man kan köra par med. Vi får väl se. Tar det för lång tid för mig att bli tillräckligt varm i kläderna får jag väl om-köra in det tredje halvblodet som andra halvan i paret. Men det vore ju snyggare med två svarta med samma höjd och naturligt samma steglängd. :)

Kallblodstravare!
Min mans 5-årige valack har gått på travet, mitt 4-åriga sto ska köras in nu men ska i första hand vara akademisk ridhäst.

Vätte hade jag som skolhäst, en bland många, men han hade en härlig karaktär! Full med bus, men också mkt talang! Ser att din häst har ärvt de små öronen.. Inte lika små som Vättes dock, när han var på bushumör så sänkte han huvudet och skakade av sig huvudlaget... Han hade nämligen mkt man o pannlugg så det var inte så mkt som höll huvudlaget på plats! Tack o lov gjorde han bara det när han stod still. Man känner sig rätt utsatt som kusk när känslans i tömmen byts mot en helt annan känsla :P hahah speciellt när en hingst gör sådär! Men han var väldigt snäll och väluppfostrad, pratade oftast inte ens när ston var i närheten ens under betäckningssäsong

Sommaren2013

Här kommer en bild på appaloosan framför vagnen

Senast ändrad:

Finaste gasellen! :love:

Norrtälje är ju värsta centralorten i den här tråden och familjen M med connemarorna vet alla vilka det är :D

Jag kan ju berätta för dig att stiliga Kotte, som är inkörd innan han blev anställd av ridskolan, är 62% Island, 32% Shetland och 6% Russ :D

Senast ändrad:

Ha ha Kotten som smet ut med mig och Gasellen när jag skulle ta ut henne ur hagen.
Tänk att han nu är stor och går på ridskola:)

Nordsvenskar, halvblod och KWPN (TP). Nu ska vi köra in vår inhyrda Quater också.:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 265
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 522
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25