Vilka månader?

Tar bort november-december och februari. Julen flyttas till januari då det faktiskt är vinter. Dubblar maj, juni och oktober. Maxar årstiderna när de är som vackrast och förlänger sommarhalvåret. Jag vill ha variation och väder där man kan röra sig ute utan att vare sig förfrysa eller smälta bort.

Hade bytt november mot en extra maj. Jag älskar årstider och variation men november är bara bedrövligt tråkig.
Det här röstar jag också för!
Jag älskar alla växlingarna, våren när det börjar spira, sommaren, hösten med de klara krispiga dagarna, vinter med snö. Det är nog bara novembermörkret som kan kännas tungt. Men jag skulle vilja ha lite extra december för jaktens skull. Januari brukar innebära skara vilket innebär jaktslut. :(

3x Maj, 3x Juni, 3x Juli och 3x Augusti, ogillar höst och vinter, skulle kunna fira julafton under en palm med pina colada i näven, inte viktigt alls med snö. Fyller år i Januari, men en varm sommar januari hade jag inte klagat på :D:love:

Jag skulle förlänga sommaren med ett halvår eller så. Höst, vinter och vår tycker jag man kan klara av på tre månader, max.:angel:

Jag hade tagit april, maj x2, juni x2, juli X3, augusti x2, september, december. Håller med @Iamia om att livet börjar vid 25 grader :D men vill gärna ha lite vår och sånt och december tycker jag kan vara mysigt. Lite omväxling kan ju vara bra så man verkligen uppskattar de där varma dagarna som jag så klart vill ha många fler av.

Februari
Mars
April
Maj
Juni
Juli
Juli
Juli
Augusti
Augusti
September
December

Januari ryker pga kylan
Oktober och november pga blött, kallt och mörkt

Jag gillar alla årstider på sitt sätt, en sen och fin höst är välkommen i oktober också

Om du helt egoistiskt fick välja vilka månader som ett år skulle bestå av, hur såg ditt år ut?

Mitt år skulle börja med 1 månad januari, sedan 3 månader maj, 3 månader juni, 3 månader juli och så avslutar vi med 1 månad december.

Hur underbart att slippa hösten!
December - mars - juli *4 - augusti *3 - september * 3 och sen börjar december igen 😅

Jag skulle kanske välja annorlunda om jag bodde någon annanstans i Sverige :). Kanske skulle välja annorlunda även en annan dag.

April stryker jag - det är kallt men ofta för lite snö för vinteraktiviteter. Oktober och november stryker jag. Det är fortfarande så långt till sommaren dessa månader. December kan få vara kvar, och gärna kall och vit! Januari kan också få vara kvar om den är kall och vit.

Hm... det var svårt det här. Men om juni juli och augusti är × 2 vardera så är det 6 månader kvar. Låt dem bli december, januari och... maj? Dock var minst 2/3 av maj 2020 riktigt bedrövliga med snö, hagel, blåst och/eller kyla i tre veckor.
Det blev i princip ingen vår alls utan var vinter tills det tvärt slog om och blev sommar med 25 grader varmt och varmare.

December januari maj juni juni juni juli juli juli augusti augusti september

Om du helt egoistiskt fick välja vilka månader som ett år skulle bestå av, hur såg ditt år ut?

Mitt år skulle börja med 1 månad januari, sedan 3 månader maj, 3 månader juni, 3 månader juli och så avslutar vi med 1 månad december.

Hur underbart att slippa hösten!

Alla utom november har sin charm. Det är en totalt onödig månad som bara är mörk, kall och trist oavsett del av landet...

Jag skulle nog inte vilja byta bort någon månad, alla har sin höjdpunkt. November är faktiskt min favoritmånad och hela året längtar jag efter den. Älgjakten är slut, rådjur och harjägarna har haft sina premiärer och blivit lea och väntar på snön. Svampen är näst intill helt borta. Joggare tycker att det är för blött. Det känns som att man har skogen helt för sig själv.

Mitt svar hade låtit väldigt annorlunda för ett år sen, men där jag bor nu är vinter och tidig vår riktigt trevlig att jag inte vill vara helt utan. Mörkret skippar jag dock mer än gärna för min hälsas skull, så resultatet blir följande:

Februari
Mars
Maj x2
Juni x2
Juli x2
Augusti x2
September
Oktober

Med reservation för att jag eventuellt skulle byta ut oktober mot januari eller april. :D

Åh, lätt!

Maj x2
Juni x2
Juli x2
Augusti x2
September x2
Oktober x2

Extra långt av de bästa månaderna på året! Sedan hade jag åkt på några skidsemestrar per år, det hade täckt mitt snöbehov. Till vardags är snö, slask, kyla och mörker bara besvärligt tycker jag.

April, april, april, maj, maj, maj, juni, juli, augusti, september, november, december.

Jag älskar våren och sommaren men också julen!

Maj
Maj
Juni
Juni
Juli
Juli
Juli
Augusti
Augusti
Augusti
September
September

Nej gillar ej vinter, och säkrar upp med att både höst o vår kan vara ruggiga! :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023