Vilka kuddar passar?

Letar lite alternativ dårå..
För ljusa kanske?
37296.jpeg

25177.jpg

ccdg0286.jpg
De kostar säkert 3000 kr styck! Du vill bara få mig att tycka att det är BILLIGT med moss-kuddarna!

Skäms på dig som inte vill göra din soffa glad! :rage:
"Bara" för att du köpte den för en spottstyver, är den inte då värd att få känna sig speciell, utvald, älskad och önskad? :cry: Ska den stå där och känna sig hopplös, omöjlig och inte värd ett par vackra kuddar, när den så tydligt gjort allt för att visa dig vad den önskar mer än något annat? O_o

Jag kommer osökt in på Pyttelitens bön ...

På min sits skall jag dig bära
i galopp - på TV-titt.
Men tillbaks till stallet, kära,
låt mig då få gå i skritt.

..............

Jag vill leva för dig bara,
om min bön du nu förstår.
Då skall jag för alltid vara
din bästa vän i många år. :cry::cry::cry:

Det är ju sorgligt ju! Guilt trip - hur kan du?! :mad:

VA? Vill inte DU unna din soffa matchande kuddar? Min soffa har redan kontaktat din soffa, så vänta du bara på tjatet...

Min soffa har redan fått kuddar. Den har fått blåa kuddar med guld på, som jag kämpade och sydde.
Nähä, den var inte nöjd.
Då sydde jag ett par andra med lite brunt i också.
Då såg den till att hundarna saboterade båda kuddarna inom en månad..
Då köpte jag fina kuddvar med botaniska motiv i lämpliga färger (så jädra fina!)
Och den var fortfarande inte nöjd.
Nu har den alla kuddar. I hela huset.

Fortfarande inte nöjd.

Min soffa har redan fått kuddar. Den har fått blåa kuddar med guld på, som jag kämpade och sydde.
Nähä, den var inte nöjd.
Då sydde jag ett par andra med lite brunt i också.
Då såg den till att hundarna saboterade båda kuddarna inom en månad..
Då köpte jag fina kuddvar med botaniska motiv i lämpliga färger (så jädra fina!)
Och den var fortfarande inte nöjd.
Nu har den alla kuddar. I hela huset.

Fortfarande inte nöjd.
Våra soffor måste vara släkt. Beter sig exakt lika. De nöjer sig inte med vad som helst. De vet vad de vill ha och då är det bara det som gäller. Det är inte lätt att vara soffmatte.

För du kan gå själv? ;)

Köp tyget vetja, sen kan du joina @Monstermom i symaskinstråden! :idea: :laugh:

Tyget kostade nästan 2000 kr/metern, så det blir inte mycket billigare.

Och ja! Jag kan gå själv. Alldeles för lätt. :o Det är därför ni ska inta en uppfostrande hållning, gärna med inslag av skam och skuld så att det blir riktigt jobbigt för mig. Hör sen!

Men då tycker jag du köper riktigt billigt tyg, och sen totalbroderar du det! :idea:
Kom och lek med mig! :bump:
:laugh:

VAD är det? Är det något som en kräsen soffa kan tänkas godta?
Jag har minsann sett dina alster i symaskinstråden och du är ju gudabenådad. Du kanske vill ha beställningsuppdrag i så fall? ;)

Fanken, fanken, fanken! Skulle ha läst ditt inlägg innan jag uppdaterade med dagens katastrof och avslöjade mig totalt! :banghead: :laugh:

Totalbrodera var nog ett egenpåfunnet ord. :D Men det finns en teknik för symaskinsbroderi som härmar "russian needlepunch" (vet inte vad det heter på svenska) som ger ett heltäckande resultat, vilket var ungefär vad jag tänkte mig. :p

Har inte provat det själv (men har det på min lista över saker att försöka mig på :D), men det verkar rätt fräckt i alla fall. Möjligen blir det lite väl stelt för en kudde dock... Men du kan ju brodera något i stil med mönstren du tittat på redan? Det är bara att tuta och köra! :up: :D

Jag ääääälskar sidan tyg.se den har typ alla tyger man kan vilja ha. Ibland lite för många träffar för tid och ork. jag har beställt flera gånger från dom och tygerna kommer inom en vecka för det mesta - superbra.

Det är därför ni ska inta en uppfostrande hållning, gärna med inslag av skam och skuld så att det blir riktigt jobbigt för mig. Hör sen!

Det är ju sorgligt ju! Guilt trip - hur kan du?! :mad:

Hm, jag ser nog var soffan fått sin fria uppfostran ifrån. :cautious:
Hur ska du ha det, va, Va, vA, VA???

Här försöker jag vara dig till lags och uppfostra dig med mästrande myndig ton, men se det duuuuuger inte! Nejdå, det slängs åt sidan, precis som kuddarna! :banghead:

Jag tror att både du och soffan skulle må bra av lite nedläggning, eller sex, sex fick jag lära mig igår är bra, sen vill du och soffan ha era kuddar ihop, eller så är det fel på nån av er, eller båda. Annars så är det nedläggning, fast bara lite och utan våld, bäst är att hindra nån av er från att smita från kuddarna, helst bägge två, båda kuddarna, bäst är om ni sitter tillsammans lugnt och fint, om ni inte har sex, för sex är bra. Sex är ett sundhetstecken, nedläggning och våld är bra, om det är med grått tyg i 50 nyanser, annars är det dåligt, även om man har våldsamt sex, eller om det var tvärt om? :confused:

Har ett världsligt inredningsproblem och tar gärna emot tips och synpunkter:

Till min gamla mossgröna sammetssoffa (Knole-typ med mässingsknoppar) vill jag ha ett par kuddar. Men inga som jag provat passar. Bomull blir helt fel, likaså sammet och siden. Vilket material, vilket mönster, vilken färg? Är det någon som har idéer?
Det första jag tänker på är typ kuddar i linne, i en varmare skala (gul, röd, orange etc). Gärna randiga! Beror dock helt och hållet på vilken nyans soffan har!

Jag ääääälskar sidan tyg.se den har typ alla tyger man kan vilja ha. Ibland lite för många träffar för tid och ork. jag har beställt flera gånger från dom och tygerna kommer inom en vecka för det mesta - superbra.
Där ska jag botanisera i helgen :up: Tack!

Hm, jag ser nog var soffan fått sin fria uppfostran ifrån. :cautious:
Hur ska du ha det, va, Va, vA, VA???

Här försöker jag vara dig till lags och uppfostra dig med mästrande myndig ton, men se det duuuuuger inte! Nejdå, det slängs åt sidan, precis som kuddarna! :banghead:

Jag tror att både du och soffan skulle må bra av lite nedläggning, eller sex, sex fick jag lära mig igår är bra, sen vill du och soffan ha era kuddar ihop, eller så är det fel på nån av er, eller båda. Annars så är det nedläggning, fast bara lite och utan våld, bäst är att hindra nån av er från att smita från kuddarna, helst bägge två, båda kuddarna, bäst är om ni sitter tillsammans lugnt och fint, om ni inte har sex, för sex är bra. Sex är ett sundhetstecken, nedläggning och våld är bra, om det är med grått tyg i 50 nyanser, annars är det dåligt, även om man har våldsamt sex, eller om det var tvärt om? :confused:
Först: :rofl::rofl::rofl:

Angående guilt tripen: Hörrö, jag ville ju bara visa att du nått målet, att blamingen fungerade. Ett kvitto på väl utfört arbete: Jag begär uppfostran, du genomför det, jag visar adekvat reaktion för att bekräfta att budskapet gått fram. :up:

Sex är bra, nedläggning inte - rätt uppfattat? Betyder det att man alltid måste ha sex i sittande eller stående position? Om man vill smita från sex då är man riktigt illa ute? Sex vill man alltid ha, är det så? Även med våld inkluderat? Och nedläggning? :confused::confused::confused: För om man alltid vill ha sex då måste det väl vara just precis alltid. Då passar 50 shades in i sammanhanget :up:

Sedan är jag lite kritisk till att du förutsätter tvåsamheten, att det bara handlar om mig och soffan. Nog för att det visar att jag är frisinnad och inte väljer en man utan en soffa, men det indikerar ju ändå en parrelation :(

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: iNTOHiMO
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix