Vilka hingstar tycker ni är intressanta?

Sv: Vilka hingstar tycker ni är intressanta?

KL
Vore jag stenrik skulle jag köpa fölet som väntas till våren hos min kompis e. Totilas-Florestan:d Kan d blir mer spännande!:banana:

Vilken häftig stam! Du måste bara se till att fixa bild på den sen! :D

Jag själv skulle kika lite extra på Don Shuffro, Don romantic, florestan, florencio, donnerhall, Gribaldi.

Sen är jag väldigt nyfiken på Leandro avkommor, även om det inte verkar finnas så många. De jag har sett är alltid så rörliga!

Och Totilas avkommorna ska bli spännande att se :d

wab Stedinger? Sandro Hit i första led.

Man kan ju inte missa underbaringen Törveslettens Stamina e.Stedinger, tror min käke hoppade ur led ett ex antal gånger i falsterbo, den hästen är helt grym!

Har inte sett många andra e. Stedinger, han verkar väl främst i Tyskland (?)

Men gud.
JAG GLÖMDE JU HELT SANDRO HIT och Stedinger! Även om S.Hs avkommor är lite vassa ibland kanske ;)
Stamina är helt underbar! Jag jobbar hos Andreas och har henne som en av "mina hästar" :D

Oj va häftigt!

Du som är i hans hemland, vad tycker de om DR avkommorna samt hur går de överlag? Kommer han bli en lika stor hit som sin far?

Ja, alltså jag har ju inte varit där så länge ännu och har inte sett så många DR avkommor, men en del DS som är fina :)

Ok, ja DS nedärver sig otroligt bra! Synd att vi inte får använda honom om vi vill regga hos ASVH.
Ska själv välja hingst i vår så därför extra spännande att få höra vad ni här ute kikar lite extra på.:D
Hoppar över den store svarte då det sannolikt blir minst lika dyrt i år plus lite skeptisk till vad för storlek o volym en unge skulle få:p, jag får nöja mig med boken istället o hoppas på att vi får ngn snygg son här i sverige sen.

Men gud.
JAG GLÖMDE JU HELT SANDRO HIT och Stedinger! Även om S.Hs avkommor är lite vassa ibland kanske ;)
Stamina är helt underbar! Jag jobbar hos Andreas och har henne som en av "mina hästar" :D

:eek: :eek: :eek: :eek:
Nu blev jag stört avundsjuk. Haha!
Så himla roligt! Min styvsyster jobbade nere i Danmark när han visade Stamina någonstans som 3-åring (Odense, humhum? Har ingen koll). Iallafall, när han kom in på banan i falsterbo så kunde hon inte sluta babbla om hur underbar hästen var. Jag kan inte göra annat än att hålla med :) Uno Donna Unique är väl inte så pjåkig heller :angel: Hörde att Andreas hade köpt halva, ska bli så himla roligt att se vad som händer i framtiden!
Hon är e. Don Schufro, eller hur?

Ja dom är jätte fina bägge två! :D Det är så kul att Andreas äger halva Donna U, det är verkligen en fantastisk häst!
Yes det är hon:)

kl.

Om jag fick välja ett svensktstammat sto skulle det nog vara e:Chirlon- Presto xx-Amiral och helst stofamilj 16 (även om de nog blir svårt). Henne skulle jag vilja betäcka med Zhivago (krack c-jazz) Då kombon Krack c-jazz är väldigt framgångsrikt, samt att zhivago kommer från en riktigt bra stofamilj (zuidenwind, charmeur, wilton m fl).

Annars så gillar jag hästar med Flemmingh i, jag har inte ridit så många hästar med bra stammar, så ridningen kan jag inte uttala mig om. MEn jag gillar sättet de rör sig och hur de ser ut. Stedinger verkar lämna mkt kapacitet, men är de inte jävligt stora?? Don Romantic verkar inte kunna lämna dåligt, men jag är tveksam till att använda en hingst som själv inte håller för ridning, iaf utan att jag vet varför! KAnske ändrar mig om 4-5 år när jag sett att hans avkommor inte går sönder sen när det krävs mer av dem. När man nämner mer svenskt så gillar jag verkligen Sack, han lämnar både utstrålning, typ och kapacitet, men även lite humör. Men klarar man att rida Msv b och högre klarar man nog av lite temperament också.. Donnerhall ser jag gärna i andra led, han är lite för tung för dagens hästar, men har så många fördelar så det känns skönt att ha med han iaf! Sir Donnerhall verkar ju vara en väldigt bra ung förärvare!

Skulle vara intressant att få veta anledningen till varför inte DR tävlas eller har tävlats på väldigt länge?
Har hört rykten men vet inte alls om det finns ngn sanning i dem..

Jag är ju delvis partisk nu som står med två ston med enligt mig bland de bästa stammarna man kan ha:D

3 åringen är Don Frederico- Lauries Crusador, FANTASTISK ridbarhet och super i huvudet. Rör sig lagom bra, alltså så pass bra att en hobbyryttare som jag kan rida henne.

2 åringen är Wilton- Don Schufro och coolare dam får man leta efter. Finns INGET som skrämmer henne hittills. Travar med superfina bakben redan och skritten är stor och vägvinnande. Galoppen har jag inte sett så mycket av ännu då hon hellre travar än galoppererar i ridhuset. Jazz i andra led känns lagom :)

Min gamla häst var Regazzoni- Schwadroneur och även där fanns en fantastisk ridbarhet men lite väl mycket i huvudet. Bättre galopp har jag dock aldrig sett. Han var lite överbyggd på backen men när man satt på var det alltid uppförsbacke att rida i. Har aldrig haft en häst som har så lätt som samling som denna.

Hästen innan dess var Guinness- Caprimond och den var otroligt snygg, hoppade hus men satan i gatan var skarp den var i huvudet. Har haft kontakt med fler Guinnessavkommor efter det och det är INTE en hingst jag skulle vilja ha i stammen då alla varit tuffa.

Har haft kontakt med ett par Silvano avkommor och de är jag mycket imponerade av. Rör sig fantastisk och bra i huvudet. En var Silvano- Don Schufro, brorsa till min 2 åring, och den andra var Silvano- Donnerfly, tror den blev bästa sto nere på Flyinge bland 4 åringarna. Så Silvano + Donnerhall verkar funka riktigt bra eller egentligen är det vär R-linjen och D-linjen som funkar bra och det är väl ingen nyhet:)
En annan var Silvano- Egerländer och den var snygg, inte stor, bra psyke igen och GALET fina bakben. Den står hos en bra dressyrryttare nu så den kommer nog ut på banorna i vår. Samtliga Silvano avkommor är födda 2006.

Jag gillar tyvärr ingen av de svenska hingstarna, Amiral, Bernstein, Master osv i nära led. De är alldeles för omoderna och schwedengang är inget som tilltalar mig, vilket jag tycker nästan alla deras avkommor får. De är för långsamma i benen. Självklart finns det undantag men generellt så är det ingen hit för mig.

Ska jag säga nya hignstar så tror jag mycket på Highcruiser, sickena fina ungar!

Tävlas DR inte pga skada? Jag trodde det var mer pga antal betäckningar osv. DS tävlades inte heller så frekvent, var tydligen väldigt spooky att rida utanför ridhuset (enl artikel i ridsport för ett år sen).

Bocelli och Skovens rafael tycker jag förvärver DSblodet bra också.

Va kul!
Har en sån här hemma:) dessvärre blir han väääldigt stor, mätte 1.63 när jag mätte honom sist och han är född 09.
Jäkligt takmässig och välbalanserad:love:
Hade önskat att han var ett sto..

Rykten säger att DR inte tävlar pga.. ngt.. har hört flera olika anledningar och vill inget skriva om det inte stämmer.. Vet inte alls hur högt upp i klasserna han tävlat?
DS har ju gått GP iaf..

Håller med om att Highcruiser verkar lämna stort, får ta en med ponnymamma om jag ska ha en sån i framtiden :)

Jag har faktiskt inte hört något om DR, förutom att han också verkar lämna stort.

Här står det att DR inte tävlar för att han är skadad i ryggen

http://hingst2010.dk/3431/arets-hingst-2010-blue-hors-don-romantic/

/
e030.gif

DS har gått OS så han har på bästa sätt visat sig bra på tävlingsbanan. DR är som nämnt skadad i ryggen och är det någon hingst som vad jag vet aldrig sett en tävlingsbana så är det Highcruiser. Jag vet inte exakt vad det är, men jag gillar inte Highcruiser och hade troligen varken köpt en häst e honom eller tittat extra på den. Däremot gillar jag Highlandet enormt mycket mer!

Hingstarna som diskuteras i tråden är dock de flesta så unga att de inte har avkommor i ridbar ålder. Håller dock fast vid att DP känns som ett säkert kort för uppfödare att använda och borde ge lättsåld avkomma till både hoobyryttare eller proffs.

Totilas och Matine är ju hyfsat nära släkt via Gribaldi-Kostolany. Har själv en 08 e Silvermoon som bara är helt underbar ! Och en Florencio-09. Tycker annars att Sir Donnerhall verkar vara intressant. Har även ett föl i år e Nobel som travar Heeelt super !!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 223
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 200
Senast: Fibusen
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 862
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 294
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar