Sv: Vilka har sulky.nu här?
KL
Nu har jag sammanfattat reglerna lite.. läs och skriv om jag glömt nått!
Regler
Medlemskap
Endast medlemar i bukefalos.com får ansöka till den här ligan.
När du ansökt kommer du få ett meddelande där det står så här:
Du har ansökt till ligan bukefalos. Läs igenom ALLA regler (du hittar dem på ligapresentation) och skriv sedan tillbaka till mig (Lillcaksa). I svaret skall du skriva ditt användarnamn på bukefalos och en bekräftelse på att du läst igenom reglerna. När detta är gjort kommer jag att acceptera din ansökan.
O.B.S. utelämnar du antingen bekräftelsen eller ditt användarnamn i meddelandet så accepterar jag inte ansökan.
Ligalopp
I ligan Bukefalos har vi 8 st ligalopp per säsong. Alla har olika propositioner, vilka kan du se längre upp. Längre upp kan du även se vilken proposition som är aktuellt. Var noga med att du anmäler en passande häst. Anmäls en felaktig häst får ägaren ett varningsmeddelande och stryks inte hästen innan loppet stängs får ägaren 5 minuspoäng till bukefalosmästaren (läs mera om det längre ner).
Du får endast anmäla en häst per lopp!
Bukefalosmästaren
Sista loppet i varje säsong är Bukefalosmästaren. Det är en final som ENDAST inbjudna får anmäla till. Vilka som blir inbjudna bestäms av antalet poäng respektiva medlem har. Det delas ut poäng i alla övriga ligalopp till alla placerade hästars ägare. (5p till 1an, 4p till 2an, 3p till 3an, 2p till 4an, 1p till 5an) De tio stall med flest poäng får vara med. Skulle de vara flera stycken som har samma poäng och har rätt till sista platsen så räknas det så här:
1. Antal poäng
2. Bästa placeringar
3. Inbördesmöten
4. Den som har bäst placering tidigast på säsongen.
5. Vid behov får ett till sätt användas för att separera
De inbjudna stallen får anmäla valfri häst till Bukefalosmästaren.