Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

är en plats kvar i loppet nu! anmäl! stänger snart ju..

jag tror starthästarna måste starta minst en gång o du kan inte sälja ditt sista avelssto.

+ att hästarna kan inte vara startanmälda om man ska sälja den.
+ att har hästen startat måste starten registreras för att man skall kunna sätta ut den på annons.

:)

Jag överlämnar min plats till valfritt stall, har ingen häst som platsar! :angel:

KL

Nu har jag sammanfattat reglerna lite.. läs och skriv om jag glömt nått!

Regler

Medlemskap
Endast medlemar i bukefalos.com får ansöka till den här ligan.
När du ansökt kommer du få ett meddelande där det står så här:

Du har ansökt till ligan bukefalos. Läs igenom ALLA regler (du hittar dem på ligapresentation) och skriv sedan tillbaka till mig (Lillcaksa). I svaret skall du skriva ditt användarnamn på bukefalos och en bekräftelse på att du läst igenom reglerna. När detta är gjort kommer jag att acceptera din ansökan.

O.B.S. utelämnar du antingen bekräftelsen eller ditt användarnamn i meddelandet så accepterar jag inte ansökan.

Ligalopp
I ligan Bukefalos har vi 8 st ligalopp per säsong. Alla har olika propositioner, vilka kan du se längre upp. Längre upp kan du även se vilken proposition som är aktuellt. Var noga med att du anmäler en passande häst. Anmäls en felaktig häst får ägaren ett varningsmeddelande och stryks inte hästen innan loppet stängs får ägaren 5 minuspoäng till bukefalosmästaren (läs mera om det längre ner).
Du får endast anmäla en häst per lopp!

Bukefalosmästaren

Sista loppet i varje säsong är Bukefalosmästaren. Det är en final som ENDAST inbjudna får anmäla till. Vilka som blir inbjudna bestäms av antalet poäng respektiva medlem har. Det delas ut poäng i alla övriga ligalopp till alla placerade hästars ägare. (5p till 1an, 4p till 2an, 3p till 3an, 2p till 4an, 1p till 5an) De tio stall med flest poäng får vara med. Skulle de vara flera stycken som har samma poäng och har rätt till sista platsen så räknas det så här:
1. Antal poäng
2. Bästa placeringar
3. Inbördesmöten
4. Den som har bäst placering tidigast på säsongen.
5. Vid behov får ett till sätt användas för att separera

De inbjudna stallen får anmäla valfri häst till Bukefalosmästaren.

5. Vid behov får ett till sätt användas för att separera

Borde ändras till "Lottning tillämpas av ligagrundaren (Lillcaksa)" - ganska enkelt och slumpmässigt tycker jag. Annars ser det bra ut! Suveränt jobb som vanligt!

Men däremot skulle jag vilja se en ändring i hur poängen räknas (till exempel) -
1:a = 12
2:a = 10
3:e = 8
4:e = 6
5:e = 4
6:e = 2
Samt 1 poäng för icke diskad häst.

Ett litet förslag bara :angel:

*kl*

Grattis Kirre!

Grrrrrr JÄVLA SKITSPEL. Jag blir så sjukt irriterad, mina hästar springer som krattor. Det är verkligen inte roligt när det går så dåligt.

Grattis Kirre!

@Reykur; Jag har kollat in dina starter/hästar lite - ser ut som du uppanmäler hästarna lite = de möter bättre hästar än de kan klara av. Sen kan det vara bra att träna en månad eller två när hästarna har gått upp en klass (eller två) - oftast behöver de "växa in" i klassen då. ;)
Vill du inte träna upp dem - sälj dem och köp nya som klarar av den klassen de är i. :)
Välj de lopp som är närmast den startprissumma hästarna har på sig, försök även att hålla unghästarna i unghästklasserna (3 åringar möter 3 åringar osv) - en treåring bör tex inte startas i ett lopp för "3 år och äldre" - möter den en 7 åring har den inte en chans, en häst med 5 000kr i bagaget bör inte starta i "Amatörlopp högst 50 000kr" - risken är att den får möta hästar med 100 000kr eller mer på sig, amatörloppen är för stall som inte sprungit in 50 000kr än under säsongen.
Tips från staketkusken :angel:

alltså jag vill helst inte ha mitt användarnamn på ligans förstasida. Måste man det?

Ja tyvärr.. det är ju det som är själva grejjen med hela ligan..

eller vad tycker ni andra? ska man kunna se runt det?

jaha :D

men då vill jag gå ur. För vad har sulky med att göra vad jag heter här? :cool:

Jag tycker som lillcaksa att grejen med bukeligan är ju att man ska veta lite vem som är vem.
jonna varför vill du absolut inte att det ska synas på sulky? sulky bryr sig nog inte så mycket om vad du heter här på buke, det är ju vi ligamedlemmar bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 850
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka