Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Försvinner dom ur mitt stall då? eller står dom kvar där utan att kosta något? Behöver platsen till et föl nämligen.

Hästen kommer att pensioneras nästa gång ägarbyten sker, detta sker automatiskt - är lite olika ibland mitt på dagen men på hjälpsidan står det efter att loppen körts.

Anledningen till att det står "hästen på väg" är att deadline gått ut. Har du ett pris över 500kr (501kr och uppåt) så kommer hästen stå kvar i stallet om ingen lagt ett bud på den.

Mitt förslag är att du väntar med betäckningarna till vecka 12 - annars kommer ditt föl att bli hjälplöst efter sina kullkamrater då den bara fått 1-2 veckors träning innan den blir 1 år! Det blir vecka 10 imorgon så ha lite tålamod, du kommer inte ångra det! :)

Det är på det sättet att det inte går att skriva in speciella propositioner när man gör själva loppet på sulky, utan de blir alltid för 3 år och äldre, utan några prissumme-restriktioner. Eftersom det blir lite tråkigt med samma proposition hela tiden har bukeligans medlemmar bestämt att göra egna proppar. Dessa framgår bara av ligasidan, där det alltså står vilka speciella krav som gäller för varje lopp. Om du kollar på ligasidan så finns det under rubriken "Ligalopp" åtta olika proppar. Dessa proppar kommer att återkomma under varje säsong, det går alltså åtta ligalopp varje säsong, och det är alltid samma proppar (de sju första loppen får alla anmäla till, det åttonde, som är "Bukemästaren" får bara de som har flest poäng i ligan anmäla till).

Man måste alltså kolla på ligasidan vilken proposition det är som gäller innan man anmäler. Vad gäller det aktuella ligaloppet så är jag helt hundra på att det har stått med fetstil på ligasidan ända sedan loppet lades ut att det är minst 75.000 kr som gäller för det aktuella ligaloppet, så det har gällt hela tiden.

:)

Om man varit aktiv i denna tråd samt på sulky tycker jag inte man kan ha missuppfattat reglerna. De är utformade i denna tråd först, även om de inte har stått på liga-sidan på sulky.

Men det är lätt att missa, inget att gräva ned sig för? Kom igen nu! :)

Fast vid det första loppet så stod väl reglerna här i tråden och tävlingsterminen för denna säsong har väl funnits på ligasidan länge?

Stämmer utmärkt, bland annat har det framgått i den här tråden att man bara får anmäla en häst var till varje lopp (osäker om det framgick tidigare på ligasidan på sulky).

Hej på er!

Får jag vara med i er liga?

Hej Grängesberg! Det är klart att du får, du är välkommen! :) När du ansöker till ligan, skicka då också ett meddelande till Lillcaksa med uppgift om ditt nick här på buke, så godkänner hon dig som medlem!

Lycka till och må bästa pålle vinna! ;)

Tråkigt att du känner så Jonna, men du kan vara lika anonym här som på sulky?? Eller ja, kanske inte LIKA anonym - men du väljer själv vad du skriver här och inte, jag väljer då att inte berätta i detalj om mig själv eller min omgivning. Tror det är viktigare att vara anonym för utomstående här än på sulky - där informationen handlar enbart om sulky och inte om personerna bakom stallen... ;)

Sen tror jag inte att det är en enda inne på sulky som bryr sig om vilka vi är eller vad vi sysslar med på Buke - så länge vi inte bryter mot några av reglerna. Eller är jag helt fel på det?? :confused:

Hästen kommer att pensioneras nästa gång ägarbyten sker, detta sker automatiskt - är lite olika ibland mitt på dagen men på hjälpsidan står det efter att loppen körts.

Anledningen till att det står "hästen på väg" är att deadline gått ut. Har du ett pris över 500kr (501kr och uppåt) så kommer hästen stå kvar i stallet om ingen lagt ett bud på den.

Mitt förslag är att du väntar med betäckningarna till vecka 12 - annars kommer ditt föl att bli hjälplöst efter sina kullkamrater då den bara fått 1-2 veckors träning innan den blir 1 år! Det blir vecka 10 imorgon så ha lite tålamod, du kommer inte ångra det! :)

Tack så mycket för det utförliga svaret. Nu fattar jag lite bättre. får la se om hästen är ur stallet i morgon då för ja satt ut han igår för 500.

Hej Grängesberg! Det är klart att du får, du är välkommen! :) När du ansöker till ligan, skicka då också ett meddelande till Lillcaksa med uppgift om ditt nick här på buke, så godkänner hon dig som medlem!

Lycka till och må bästa pålle vinna! ;)

Oh vad kul!

Har tryckt på den där knappen nu, ska PM a mitt namn också för det gjorde jag inte först...

Inte för att det går så bra för mina hästar.. men det är kul ändå..

Och jag är helt hundra på att det inte gorde det eftersom jag letade flera gånger. Visste om att det fans restriktoner för loppen tittar därför alltid på liga sidan innan jag anmäler man vill inte ta på vas egg mer än en gång så att seja. Jag följer denna tråd och läser på sidan men har missat än då tydligen Jaja skit i vilket. nu är det som det är.

Jag ber om ursäkt om det varit otydligt.. vilket jag vet att det varit.. det är för att innan jag gjorde designen som är nu så var reglerna inte riktigt fastställda officiellt utan vi hade ett gäng lite halvluddiga som vi kom på eftersom. Alla hade jag inte lagt upp på sulkysidan för att det tyvärr var begränsat antal tecken man fick använda.. därför har jag gjort en bild i photoshop istället..

Men jag hoppas verkligen att du inte går ur ligan utan ger oss en chans till för det är faktist jätte roligt när man väl kommer igång och fått kläm på hur det fungerar :)

KL

vill påpeka igen bara att meddelandet som alla fått på sulky är skickat till ALLA så ingen känner sig utsatt.. det är alltså inte personligt menat utan bara lite information till alla..

Okej vi drar ett sträck för duskutoner och börjar om är inte den som tänker sura. Får försöka ta nya tag och läsa nogranare till nästa säsång. ;)
Förästen så är sidan mycket snygg!:)

Jag förstår om du vill vara anonym - men att vara anonym på sulky men inte på buke - det förstår jag inte. Folk kan lika gärna leta upp dig med hjälp av Buke - om inte lättare till och med - som på sulky.

Jag har full respekt för de som vill vara anonyma, bara att acceptera - men jag tycker det är lite dubbelmoral om du är anonym på ett ställe men inte ett annat. Om du förstår hur jag menar?

Mycket diskussion om vår lilla liga.
Jag tycker att man ska skriva in sitt nick här oxå.
Jag håller med om att det var ju det som var tanken.
Just för att vi ska kunna diskutera här i forumet o sådant.

En annan glömmer ju hela tiden bort ligan..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 843
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka