Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Tack!

ja jag ska göra det.. men nu när jag har den här designen så kommer det ta liite längre tid att uppdatera.. men ska sidan va fin så får vi lida pin.. eller nått... :D

Den är kanon! Men de var bara en liten påminelse, inte för att de skadar mig att han står med på listan :D

det sägs ju det men det kanske bara är en myt? jag menar, det tar 3-4 v för mina hästar att träna psyke oavsett ålder :cool:

Det är inte bra... Som föl-2 år tar det 1-3 v för mina... :confused:
Vad har du för tränare då? Om jag har en enorm eller lysande tränare eller inte tränar "rätt" egenskap (alltså, har en tränare som är bäst på psyke och hästen tränar rytmik) så brukar det ta längre tid. Undviker alla tränare som inte har hisnande egenskaper, dyrköpt läxa i början... :(

Jag vet att det här med träning har varit uppe förut, men jag måste få klarhet i skallen igen :D
Har två ettåringar som i nuläget är maxade i kondis (enorm båda två), anständiga i psyket, samt knackig respektive värdelös i rytmik. Hur mycket mer tycker ni de ska träna för att vara klara för start? Tänkte om man kan börja starta dom i början va nästa säsong. De tränas i psyke nu.

Kan inte annat än att säga lycka till! Mitt tålamod för honom fanns inte där. Bara småpengar.. :D

och i nuläget lever mitt stall efter konceptet "många bäckar små" :D har bara fyra tävlingshästar (ja fem nu då) i väntan på att tvååringarna ska sikta mot stjärnorna nästa säsong.

*kl*

Två av mina tvååringar ska debutera för mig nu den 12/1 och den 13/1.

Ska bli skoj att se hur de springer! :bump:

Jag vet att det här med träning har varit uppe förut, men jag måste få klarhet i skallen igen :D
Har två ettåringar som i nuläget är maxade i kondis (enorm båda två), anständiga i psyket, samt knackig respektive värdelös i rytmik. Hur mycket mer tycker ni de ska träna för att vara klara för start? Tänkte om man kan börja starta dom i början va nästa säsong. De tränas i psyke nu.

Jag startar inte gärna mina innan de är minst knackiga på "allt" (muskler inte inräknat). Psyke bör väl vara lite bättre (helst skaplig). Om de är maxade i kondis som tvååringar tror jag spelar mindre roll - fantastisk (eller utmärkt??) borde räcka i början av säsongen för att komma upp och maxas i mitten eller så. Beroende på hur bra de är på de andra egenskaperna vill säga. Har du bra teknik (löp+rytmik) i början så är du förmodligen låååångt före de andra - åtminstone i början av säsongen. :angel:

Detta är dock min egen teori, jag har inte hunnit att omsätta den fullt ut - de äldsta som jag tränat så här är 1 år och jag har bara en ettåring kvar... ;)

jag brukar starta alla tvååringar i ett lopp bara för att se hur det går. Det e ju så svårt att hålla sig!

Min bästa tvååring började bra (fast han var dålig på psyke o teknik) men när han tjänat 6000 fixade han inte det längre, även om han är a-rank. De andra var för bra. Ska starta han som 3åring istället.

kl

hur ser era föl ut?

Ja, eller nått sånt..
Haha, närå jag bara skämta. Men asså, jag funderar på att pensionera den. Kommer inte bli något av den iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 854
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka