Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Jo vad tycker ni...
Ska man starta tvååringarna???
Dom kanske blir slitna..???

Varför är de ingen som köper min häst då om den nu var värd 50 000???? Den har ju fått pengar i var start han gjort nu ju..
E de bara för man inte är "känd"????

Njae, jag vet inte..
Men det här med "kändis" ska la inte spela nån större roll, med tanke på att jag fick ca 230 000 kr för min A-rankade ettåring Enjoy Yonney som inte ens var maxad :eek:

Det är väl främst dessa regler man bör tänka på när det gäller folk på samma dator/som man känner:

2.2 § Att hjälpa någon ekonomiskt genom att exempelvis bjuda ett överpris på en häst är inte tillåtet.
2.3 § Ett bud får endast baseras på information som alla har tillgång till.
2.4 § En häst är inte värd mer för att du känner ägaren eller om hästen har ett namn du gillar.
2.5 § Du bör vara väldigt försiktig när du lägger bud på en häst vars ägare du känner.

Det är väl främst dessa regler man bör tänka på när det gäller folk på samma dator/som man känner:

2.2 § Att hjälpa någon ekonomiskt genom att exempelvis bjuda ett överpris på en häst är inte tillåtet.
2.3 § Ett bud får endast baseras på information som alla har tillgång till.
2.4 § En häst är inte värd mer för att du känner ägaren eller om hästen har ett namn du gillar.
2.5 § Du bör vara väldigt försiktig när du lägger bud på en häst vars ägare du känner.
OK.. hoppas dom inte stänger av oss som sitter vid samma dator o loggar in efter varandra som vi tex gör på jobbet.

nån som har åsikter om att starta tvååringarna?

Bara ni beteer er naturligt (dvs inte köper till överpriser av varandra mm) så är det nog lugnt.

jag mailade ju om varför jag blev avtängd fick bara alla regler och ingetmer efter flera dagar :( har mailat igen iaf.

Konstigt... De måste ju basera avstängningen på något och kunna påtala varför man blivit avstängd. Då skulle man ju kunna "sabotera" för någon helt oskyldig!!
Exempelvis; starta ett nytt stall och bjuda överpris på sina konkurrenter i andra stall??

Tycker att regeln "alla inblandade stall" borde ändras lite. Borde de inte ta in fakta i "målet" och borde man inte kunna "överklaga" ett beslut? Verkar väldigt korkat att bara stänga av stall till höger och vänster utan att tala om vari felet ligger, speciellt om man är oskyldig! :mad:

Då kan jag bli orolig för hur det kan bli om jag lägger ut några fler kusar på auktion och någon annan beslutar sig för att sabotera... :eek:

Dessutom; vem är det som beslutar om det är ett överpris på en häst ?? Då borde sulky-historiens dyraste häst; Multilevel Machine, som gick för 9.447.090kr, vara ett överpris. Det mesta en sulky-häst någonsin sprungit in är knappt 11 miljoner. Närmast under den ligger 2 st på 7 mille och 4 st på 6 mille. Skulle vilja säga att allt över 200.000kr är ett överpris i så fall. :mad:

Dessutom känns det som en del MÅSTE vinna buden oavsett vad det kostar... :crazy:

Nu är jag lite sur, ursäkta...

ja men jag vet vissa verkar ju adlrig ge sig även om det är en skithäst.:smirk:

hopaps iaf att det löser sig för jag skrev igen och badom att få veta varför jag böev avstängd vill ju logga in såg en av mina vunnit :D

Har lyckats med ett rätt bra hästköp tror jag, ett sto som har flera nollor och sexor i raden på sistone men hon kom trea i första starten för stallet igår. Har jag äntligen lagt pengarna på något bra? :D
Hoppas på bugrapids shooter ikväll.. hans trular hela tiden, blir aldrig bra lopp men han har ju kapaciteten.

Åh jag börjar ge upp sulky .. suck :smirk: Jag glmmer ständigt bort att jag är medlem där och sedan går de käpprätt åt hövete för mig .. :smirk:

ja glömde med bort det i början. därför noll kr de två första säsongerna... o inget extra för de begrep ja ju med inte på.....

KL*
Nu har helvetet frusit till is..... Maken, den häst-ointresserade har skaffat Sulky med lilldotterns hjälp.... och blivit elit medlem..... och ansökt till Bukeligan.... Så förvånas inte om det här på Buke rätt var det är dyker upp en figur som kallar sig Bogga och som undrar hur vi är skapta....

Fast lite kul är det för Sulky har satt i gång någon sorts jag-vill-ha-vinnande-häst-idéer hos honom. Kan jag nu föra över det till IRL så tror jag det här kan bli riktigt kul..... Kan man hoppas på det tror ni ??

sorry.. hade fel.. Gladys här på buke har övergett oss.. så vi är fortfarande 24 st.. kollade in henne och hon är fortfarande elitmedlem men har ändå gått ur.. :mad: Tjata på henne!

btw.. nu får fundera ut vad ni vill ha för sorts lopp sen när det blir aktuellt!

Den eviga trean.... suck.... men men, pengar är alltid bra speciellt då man köpte hästen för 45 tusen. Det var innan jag begrep mer än vad jag gör nu.

Jaja.... då ska vi väl kunna anmäla till ligalopp snart då??
Kommer det blad propparna???

jag skriver väl här när jag lagt ut ett ligalopp.. först måste ni komma med förslag på hur det ska se ut.. tror att de uppenbarar sig längst ner på loppsidan.. under p21

Jo och det borde redan idag ligga andra ligors lopp där längst ner på era startanmälningssidor.

Sen jag shoppade loss på Sulky har det blivit mycket roligare, jag har starter varje dag och hästarna springer in så mkt pengar att jag går massa plus varje vecka (även fast jag har byggt ut nyss). :)

*kl*
har mejlat med sulkys support bågra ggr nu och jag får bara otrevliga mail tillbaka som att jag skulle ha sagt till alla budgivare innan osv och attd et är mitt fel bla bla.

som om jag kan styra vad andra gör och även om det nu är en arbetskamrat till mig som hon tror..och även jag men så kan väll inte jag hjälpa det, nej jag hör ju inte hemma på sulky! vilken f***a! ursäkta språket men jag blir lite upprörd visst det är ara ett fånigt spel men jag gillar inte att bli anklaga för falska saker!

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 762
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 946
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring