Vilka har ni betäckt med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
H

HannaP

Tänkte vi kunnde göra en uppdatering om vilka hingstar ni använt i år. Har för mig att det pratats om förut men det var nog ett tag sedan och man kan ju ha ändrat hingst!

Vi har använt Ohorn , Santa Cruz (tar honom i år igen, våran fölunge efter honom är så himla fin) och Casa Grande.

Ni då?

Mvh Hanna

Jag har ju bara en och hon är betäckt med Richfield som vann bruksprovet i gångarterna. Skall kollas den 16/6 :bump: :bump: :bump: hoppas hoppas hoppas

Jag har valt Hamras Killen till en och Love Spring till två.
Skkulle ha använt Timothy till den ena men har valt att inte ta föl på henne nästa år.

En ombetäckt med Camiell Flamingo Z, fick lyckat föl e. honom i år med samma sto.
En betäckt med Santa Cruz
En betäckt med Eighty Eight Keys
...och den sista är bokad på Akribori.

Blue Hors Romancier ska kolla 17 dagar i morgon *håller tummaran* och Stavinsky xx ska kollas om två veckor

En med Don Romantic, kollad o dräktig på 17 dygn
En med Metall, inte kollad än
En med Bocelli, inte kollad än
En ska bli betäckt med Don Charly men inte riktigt dags än

Hälsningar, Ann

Stuteri Stubbäng

...Har en dräktig hittills , e: Stanford - Maraton - Herkules ,med Akribori.

Ska betäcka ett Maraton - Aladin Z sto också men med vad???? Har ide torka i år. Hon har föl vid sidan e: Camiell Flamingo Z ( som är MKT bra)

Har även en dotter till ovan e: Bellini som ska betäckas igen. Har föl e: Stanford i år. Vet inte vad jag ska välja till henne heller...
Nån som har bra förslag????
Hjälp mottages tacksamt!!!

Du är lite förtjust i VDL-hingstar du ser jag!

Funderade själv på O´horn till mitt sto då han är kanonfin och har super bra temprament men det blir nog Ulrich Z istället dock är det inte helt klart, O´horn är ju bara här en säsong så man kanske borde ta honom i allafall.
Det står mellan de två iallafall

Camaro M
Ravell
Nactus

Blev det i år efter många olika funderingar. Tror att jag hade 20 olika hingstar i åtanke :o

Lill / Stall Nöbbeled

Blev lite nyfiken på ditt Maraton - Aladin Z sto, jag har nämligen en ettåring efter Akribori - Edinburg - Maraton - Aladin Z, stofamilj 23, som är jätte trevlig :love:, bra typ, bra rörelser samt verkar hoppa bra, demonstrerade det över staketet :eek: samma dag som jag fick hem henne. :mad:

Såg även ett trevligt sto efter Acacio - Aladin Z som var i final i Kungakanna på Stömsholm i år, tittade lite extra på henne eftersom hon och mamman till min har samma uppfödare, samt samma stofamilj :)

Har precis som Hanna fel ras i detta inlägg men jag har använt Ekbäckens Savoy till mina ston.
Till cobbarna för att få vackrare huvuden (jag tycker att cobbarna gärna tappar ponnykaraktären) till Mountainstona för att de behöver mer massa och till sekt B stoet för hon behöver mer massa då hon mer ser ut som en ridponny. Vår ridponny behöver bättre steg. Är dock sugen att betäcka det sista cobstoet(den enda som inte är betäckt) med Vallas Caracas istället men det blir nog Savoy ändå . Totalt blir det nog 6 st Savoy avkommor nästa år om jag har tur. :)

Mitt sto, Turban Rose -Um Charlotte - Um Saidxx är dräktig med For Feeling MEN de är tvilling fast den ena trodde veterinären håller på att självdö den var väldigt liten och den andra var mycket större. Ska kolla igen på tisdag igen, annars ska de klämma den "lilla".

Min Maja e. Magini är dräktig med Cardento. Fick en fin tjej efter honom förra året så nu vill ja ha en till :p

Nina

Oj, For Feeling måste ha superkvalitét på sperman - jag har hört om tre (inkl din och min) som blivit seminerade med honom i år, och ALLA TRE har blivit konstaterade tvillingar! :)
Min måste ha haft ett ägg som "gömt sig", för stationen såg bara ett innan och vid seminering..

Min vet tog det ena ägget för 16 dagar sedan, UL igår visade att det sparade fanns kvar, och jag kunde se hjärtat slå :love: :love: :love:

Vad roligt! Jag hoppas jag också har sån tur!

Min hade släppt två ägg, så de var stor risk för tvilling, de var likadant förra året. Men då fixade hon till de själv min underbara pärla så jag hoppas hon gör samma sak i år igen. S

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 433
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 670
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar