Sv: Vilka bäbisprylar behövde ni aldrig?
Oj det är verkligen jätte olika från barn till barn inser jag när jag läser i denna tråd. Riktigt roligt att läsa andras upplevelser då vi väntar nr två nu ska det bli spännande om hen gillar samma saker som sonen.
Saker som vi aldrig eller ytterst sällan använde var:
Nappflasker (sonen skrek så fort han såg dom) la en halv förmögenhet på olika märken, nappar m.m.
Hoppgungan som vi som tur var lånade.
Babybjörn bärsele även den lånades. Fick ont i ryggen efter bara några minuter. Till nästa barn blir det en Ergo eller bärsjal.
Saker som vi använde mycket var:
Vagn
Amningskudde hade vanliga kuddar i början men då lillen var stor och åt länge så ville jag ha en kudde bakom ryggen en under varje arm och en under honom! dessutom blev det lätt fläckar på dom och då kändes det inte så fräscht att sova på dom sen. Dessutom ble det ingen över till sambon
Gåstolen DEnna underbara uppfinning hade jag inte överlevt utan! Sonen har från födseln varit väldigt aktivt och inte velat ligga ner om det inte har rörts sig som i tex vagn, babysitter m.m. Han älskade verkligen sin gå stol!
Spjälsängen Sonen ammade mycket hela nätterna men vi tog av långsidan på sängen och ställde jämte vår säng så han låg precis jämte mig ändå. Får tillägga att jag aldrig kunde liggamma, för dom som gör det är det kanske smidigare att ha bebis i sängen.
Vi köpte väldigt lite kläder från början vilket var bra för vi otroligt mycket kläder sen av alla människor.
Ja just det amningsinlägg! Min kompis som fick barn ett år innan mig sa att det går åt jättemycket sådana så när jag var på Gekås så köpte jag tio paket! Så nu har jag nio och ett halvt paket kvar till nästa barn