Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en babybjörn vi har och med den hade jag inte orkat gå de promenader jag gick i alla fall och absolut i orkat mocka med henne på magen, ev ryggen, det provade jag aldrig då vagnen funkade bra. Men det är olika vad man vill använda och oavsett så tycker jag vagnen var guld värd och så brukade jag passa på att gå promenad med dottern och hunden när hon skulle sova
Det är just det som är grejen, varför jag frågar vilken sele du menar. Jag hade en Ergo bärsele och det är en hel annan grej. Som jämförelse, skulle du hoppa bana i en barbackasadel eller en utpassad sadel som fördelar vikten? En babybjörn är gjord för korta bär stunder och är inte ergonomisk varken för barnet eller den som bär. En ergonomisk sele gör att barnet hamnar rätt och det blir lättare att bära.
Sen säger jag inte att man ska slänga vagnen åt sidan, vi har haft stor nytta av den oxå men just när det gäller bärselar så blir det väldigt stor förvirring när man pratar om olika saker.
Jag säger inte emot dig eller någon annan bara berättar vad jag tyckte var bäst av det vi hade, det är ju bara det jag har att jämföra med, eller hur. Men jättekul att du gilla din sele så mycket.
Jag tror inte riktigt du förstår vart jag vill komma, det är skillnad på babybjörn och en ergonomisk sele och jag försöker få folk att förstå skillnaden. Sen får folk göra vilka val de vill men valen bör göras på rätt fakta.
För att inte tala om när de är stora nog att bäras på ryggen. Jag har exempelvis klippt gräsmattan med barnen (ett i taget...) på ryggen. Den höll för 25 kilo om jag minns rätt och jag har burit barnen i den en del när de varit både 2 och 3 år när det har varit såna tillfällen, särskilt lilla gillade att sitta där bak och ha överblick. Att bära på ryggen känns ju mycket mer praktiskt om man ska göra något med armarna. Hade också en Ergo.
;-) ibland är det lätt att missuppfatta på nätet
Ingen av mina 4 har varit intresserade av hoppgunga (som jag fick begagnad av en kompis)
Sen måste jag bara kommentera några andra...
Vilka saker man behöver och hur det fungerar beror ju givetvis på omständigheter. Jag har ju inte lyckats amma något av mina barn utan de har fått flaskmat. Första månaderna har de fått 100% bröstmjölk via flaska och där har flaskvärmaren varit ovärderlig - bröstmjölk ska inte värmas i mikro då det kan förstöra näringsämnena i den. Så för oss ha flaskvärmaren (med biluttag) varit superbra. Men flaskmatar man inte från början kan jag förstå om den känns ganska onödig.