Vilka är kvar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zoya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 537

Zoya

Trådstartare
som ännu inte har fått?
Nu har ju Queen fått sitt och man har äntligen fått pusta ut (följt tråden vareviga dag ;) ). Det verkar som de flesta nu fått men än är vi väl några kvar?

Min är beräknad till den 12 juni och ser såhär tjock och fin ut (bilden tagen 5:e, alltså igår).
Fast på den bilden ser hon inte så tjock ut, värre är det på denna
Nå, vilka är kvar och hur tjocka är era kusar? :D

Vilken snygging o tjockis. :love: :love:
Hoppas du slipper vänta lika länge som mig. Visst är det hennes första föl?

Hehe...så jag har nästan tagit knäcken på er med På G tråden. :rofl: :D ;)

Tackar :)
Jo, jag hoppas också slippa vänta lika länge. Det andra stoet i stallet som var dräktigt gick 18 dagar över tiden och ägarinnan var bokstavligt talat HELT slut efter det vakandet :smirk:
Jo, det är hennes första föl, hon är ju bara 4 år så... :)

Ja, det var det jag hade för mig att hon inte var så gammal o att det var första. :)
Queen gick 16 dgr över tiden... alllldeles för länge. ;) :D

Vår lilla shettis går fortfarande med tjock mage och njuter i hagen hennes föl kommer inte förrän i början av juli.

Jag skickar bilder senare idag. Ska ut och ta bilder så man ser hur stor magen är. Ler!

min dam ska ha kring den 20 juni, fast jag tror hon fölar tidigare, hon är väldigt rund om sin mage :D

Jaa, jag är ju kvar. Fast jag vet inte om det räknas, jag måste ta ut vet. för att kolla om ev. skendräktighet. Är jättejobbigt att inte veta. Vissa dar är jag bergis, andra uppgiven. Fast råmjölk finns det och vissa dar är juvret rätt hårt. Men hon är snart 2 veckor över tiden...Lycka till ni andra i alla fall!

Min lilla shettis på 80 cm är kvar. Hon är som en sprängballong :D

Har inga bilder just nu, men skall ta!

Kram Favina :bump:

Jag får vänta länge till... :p
Kallblodstravaren är beräknad till 5 juli, det ska bli en liten Lovin-bebis. :)

Min är också kvar, 338 dygn idag. Juvret är bautastort nu, men inga andra direkta tecken.

Camiell-F Z - Radetzky xx blir det.

Årets enda föl här är beräknat till den 9 juni. Det blir stoets femte föl, det tredje hos mig. 2002 gick hon 5,5 veckor över tiden, och 2003 "bara" 2,5 veckor över... Så jag är beredd på att vänta ännu ett tag... :smirk:

Hlsn Helena

Hej, såg att det är fler som nu i juni snart ska till att vaka. Mitt sto är på 330 dagar den 20 juni. Juvret blir större och större så snart börjar natttjänstgöringen. :rofl:

mitt sto var beräknad att föla den 15 MAJ! men det verkar hon inte veta om. Fortfarande ingen bebis. Man kan ju börja fundera om hon är dräktig överhuvud taget eller bara rysligt fet med hormonfel så det blir mjölk?

Jag också!! :bump:
Min märr är beräknad till midsommardagen. Hon är ganska tjock, ungen sprattlar och juvret är stort och man får passa sig om man vill pilla på det för mycket. Hon är lite irriterad på fölet och kliar sig med tänderna på magen då och då. Har precis descinficerat boxen i dag. Stoet är e Waliant-Magini och pappan är min arabhingst Fire e Ramses u Flamenca e Dardir.
Varje kväll vid halv sex lägger hon sig ned och vilar och stånkar och stönar lite så det märks att hon tycker att det är jobbigt. Hon är fyra så det är första fölet.

Har hon inte fått din ännu. Usch vad jag lider med dig. :( Vet ju själv hur det är att vaka o vänta. :crazy:

Håller tummarna för att den kommer snart. :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 409
Senast: lizzie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 489
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 957
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka