Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

För mig varierar vikten mycket under en månad, så jag tror absolut att det kan vara därför du ökat lite.

KL
Angående träning så är ett tips att kolla om företaget du jobbar på har friskvårdstimme (och annars lobba för att införa det). Jag använder min timme till två lunchträningspass på Friskis. Har tur att ha mindre än fem minuter till anläggningen.

Gud vad lyxigt! Jag blir riktigt avundsjuk! Vi har en timmes friskvård i veckan på mitt jobb (landstingsanställd, jobbar på sjukhus), den får man ta ut om det passar verksamheten. Men tyvärr kan vi aldrig gå ifrån mitt på dagen tex i samband med lunchen eftersom vi har patientansvar men det hade varit perfekt eftersom vi har ett gym på personalklubben på sjukhuset och duschar i omklädningsrummet. Man borde ju utnyttja gymet tex innan eller efter jobbet men det blir inte av, ofta ska man hämta eller lämna barn. Fast egentligen när jag tänker efter så borde jag kunna få till det.... jag är nog lite motvillig till gymträning bara fastän jag behöver det...:cool:

Min bästa vardagsmotion är att jag cyklar till och från jobbet. Sedan vi flyttade ut på landet har jag 2,7mil till jobbet men min cykel bor i kollegans förråd 7km från jobbet så jag tar bilen dit och ibland cyklar jag hela vägen hem. Cykling is the shit! Inte för jobbigt och inte för tråkigt.
 
Sv: Viktväktarna

Tusan vad jobbigt det låter! Både ont i tån och därmed invalidiserad och sen en vecka där det blir svårt att planera. Jag håller tummarna och jag tror faktiskt att du fixar det galant. Holl koll på pointsen bara och försök rör på dig på det sättet som du kan. Simma? Cykla? Promenera i sandaler? Rida? Paddla? Träna på gym i strumplästen? Tejpa ihop tån med nästa tå och ät smärtstillande. Det är bara en vecka på resten av ditt liv. Om inget annat funkar så se åtminstone till att få i dig grönsakerna och vattnet denna veckan
 
Sv: Viktväktarna

Varning! Jag har nyss blivit rånad på mina PP, mina kvällsmatspoints - eller åtminstone massor av veckobonus. Tog ETT litet chokladhjärta och 6st paranötter efter middagen utan att kolla först och vips var man av med nära en tredjedel av sitt dagsintag. Visste att cashewnötter är 1PP för 5 nötter och trodde det var nåt liknande men det var 1PP per paranöt, sex för en femma, är dom inte kloka??? :eek:
 
Sv: Viktväktarna

Att BROMSA vägen mot målet- varför behöver det vara något problem? Jag lider inte av fetma, jag måste inte gå ner X antal kilo NU för att jag riskerar att dö pga min vikt (jag är alltså ingen biggest loser-variant, där finns det ju anledning att inte bromsa viktnedgången, de MÅSTE ner mycket NU).

Exakt det var VV-lingo på den tiden jag gick. Om någon gruvade sig för att ha tappat taget sa konsulenterna alltid "Det är lugnt, du går ner ändå, det tar bara lite längre tid"

Bra va:D?
 
Sv: Viktväktarna

Simma hade ju kunnat gå, men problemet just nu är tiden! Plus att jag dragit på mig världens förkylning...
Har sjukt mycket på jobbet, och ska dessutom vara hemifrån nu 3 helger i rad plus konferensen - så jag lämnar min stackars make med hela hemmalasset... Så samvetet säger att jag inte kan komma sent hem för att träna just nu :).
Dessutom har jag ju bautaförkylningen då. Hostar som en tok hela nätterna :(. Hela veckan kommer bli ett höftande, så jag funderar på att skippa skriva upp allt - men naturligtvis tänka mig för ändå. Så får jag börja skriva upp slaviskt igen nästa vecka ...
 
Sv: Viktväktarna

Har inte haft någon bra period nu. Varit mycket som strulat till livet i allmänhet. MEN.. Ska tillbaka till vardagen igen. Vill ju bli av med kilona.. En liten extra pepp?? Eller ett uppvaknande väntar mig den 20 september. Har blivit kallad till 40 års koll.

Sockerbelastning, blodfetter å lite annat som ska göras tydligen.
Motionscykeln är fortfarande träningsredskapet.
 
Sv: Viktväktarna

Vilket sammanträffande, jag har också varit superförkyld. Jag har promenerat och ridit lite försiktigt ändå förutom när jag var som sämst. Det låter som om du är i en ordentlig svacka. Tänk att det är bra att stå still nu iallafall så du inte går upp mer. Kämpa på :(
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån*

Förvånande nog ner ett kg, trots stök och bök och turbulent tillvaro. Men jag gör smartare val. Hellre några äpplen till lunch och stadigare middag, än skitmacka från Statoil och något färdigt till middag.

Och inte känner jag att jag försakat något under tiden.
 
Sv: Viktväktarna

Det har varit till stor hjalp for mig att fora 'mat dagbok' nar det ar lattare att stiga av an att hanga kvar pa taget. Jag har hogt blodtryck och inte fungerande skjold kortel och har i flera ar gatt upp och ner de sista fa kilona (och lar formodligen gjora det forever more:grin:) men nar jag skriver ner vad jag ater sa ar det sa mycket lattare att lagga pa lite mer motion eller inse att man faktiskt inte kan trycka i sig hur mycket helg (alternativt 'mys') mat som helst.
 
Sv: Viktväktarna

Jahopp.


Jag har legat på sjukhus sedan i lördags.Eftersom sjukhusmaten är mycket mindre god så är jag nog lite smalare nu än innan
 
Sv: Viktväktarna

Förvånande nog ner ett kg, trots stök och bök och turbulent tillvaro. Men jag gör smartare val. Hellre några äpplen till lunch och stadigare middag, än skitmacka från Statoil och något färdigt till middag.

Och inte känner jag att jag försakat något under tiden.

Jättebra!!! :bump::bump::bump:

Jag har också insett att "hemligheten" ligger i att göra smartare val. :D
 
Sv: Viktväktarna

Det har varit till stor hjalp for mig att fora 'mat dagbok' nar det ar lattare att stiga av an att hanga kvar pa taget. Jag har hogt blodtryck och inte fungerande skjold kortel och har i flera ar gatt upp och ner de sista fa kilona (och lar formodligen gjora det forever more:grin:) men nar jag skriver ner vad jag ater sa ar det sa mycket lattare att lagga pa lite mer motion eller inse att man faktiskt inte kan trycka i sig hur mycket helg (alternativt 'mys') mat som helst.

Just det där att verkligen hålla koll på precis hur mycket man stoppar i sig tror jag ger de flesta en aha-upplevelse. :laugh:

Och det sista du skriver: att man faktiskt inte kan trycka i sig hur mycket helg (alternativt 'mys') mat som helst tror jag är nyckeln till stadig viktnedgång. :idea:
 
Sv: Viktväktarna

Jag tycker inte att man ska motionera alls om man är riktigt förkyld. Ge kroppen möjlighet till snabb återhämtning, världen går inte under om man inte motionerar en vecka eller två. :p
 
Sv: Viktväktarna

*Kl*
Igår kom jag på att jag förra veckan glömt rapportera veckoresultat i tråden. Förra veckan var det bara -0,4 kg (totalt -3,9 kg) men den här veckan har det gått bättre, -1,4 kg (totalt -5,3 kg) :bump:
Antagligen var det en s.k. platå förra veckan eftersom jag den här veckan åt alla veckobonuspoints och förra veckan bara hälften :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Tack! Jag har ju er att träna på nu innan och som bollplank och det är faktiskt på gång!!!! Jag har nästan inte vågat säga det till en endaste själ förutom maken och swärmor. Men jag ska med största sannolikhet gå kurser nu i höst och starta upp efter nyår :)

Grattis till beslutet - utbildningarna håller mycket hög klass och är jätteroliga :)
 
Sv: Viktväktarna

Bra jobbat!!! :banana: Har du minskat en storlek i kläder också? Jag har precis insett att jag tappat två så behöver ta mig en shoppingrunda nu. Stackars mig... :angel: :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp