Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Jo, jag hoppas också att jag mår bra nu.
En stroke är sannerligen inte att rekommendera.

Nu gör jag mitt bästa för att äta nyttigt och bra.
 
Sv: Viktväktarna

Det är en bra fråga. Jag bär egentligen enbart uniform (i herrstorlekar så de satt inte superbra innan heller), pyjamas (märks ingen skillnad, den satt löst innan också) och ridbyxor (de sitter kanske lite lösare nuförtiden). Uniformsbyxorna sitter lite lösare men jag har inte bytt storlek än utan bara dragit åt bältet lite extra.

Det blir onekligen billigt för mig eftersom jag inte behöver köpa nytt :p Uniformen kan jag bara byta i förrådet så inte ens det behövs köpas. Jag lär inte behöva köpa mycket sen heller. Det är inte så länge sen jag vägde min målvikt så jag har massor (ja, massor!) kläder i rätt storlekar. Eftersom jag avskyr att shoppa så är jag mycket nöjd med detta :D
Om du gillar att shoppa så är jag iaf glad för din skull :bump:
 
Sv: Viktväktarna

Jo, jag hoppas också att jag mår bra nu.
En stroke är sannerligen inte att rekommendera.

Nu gör jag mitt bästa för att äta nyttigt och bra.

Nej, det där låter verkligen inte roligt. Så hemskt! Och så skönt att du inte var ensam hemma. Jag hoppas att du är helt frisk igen och får må bra resten av livet. :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Det är en bra fråga. Jag bär egentligen enbart uniform (i herrstorlekar så de satt inte superbra innan heller), pyjamas (märks ingen skillnad, den satt löst innan också) och ridbyxor (de sitter kanske lite lösare nuförtiden). Uniformsbyxorna sitter lite lösare men jag har inte bytt storlek än utan bara dragit åt bältet lite extra.

Det blir onekligen billigt för mig eftersom jag inte behöver köpa nytt :p Uniformen kan jag bara byta i förrådet så inte ens det behövs köpas. Jag lär inte behöva köpa mycket sen heller. Det är inte så länge sen jag vägde min målvikt så jag har massor (ja, massor!) kläder i rätt storlekar. Eftersom jag avskyr att shoppa så är jag mycket nöjd med detta :D
Om du gillar att shoppa så är jag iaf glad för din skull :bump:

Jag älskar att shoppa här för alla expediter är så trevliga och hjälpsamma. :love:

Hoppas du njuter av att komma ned i dina målviktskläder. :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Det är säkert expediterna här också. Det är ju inte deras fel att kläder aldrig finns i min storlek eller min färg eller är snygga överhuvudtaget :rofl:
 
Sv: Viktväktarna

Det är säkert expediterna här också. Det är ju inte deras fel att kläder aldrig finns i min storlek eller min färg eller är snygga överhuvudtaget :rofl:

Första delen håller jag inte med om, jag tyckte aldrig att expediter i Sverige var särskilt trevliga med några få undantag. Däremot var det toppen att handla i Köpenhamn.

Sedan är det ju som det är med mode, men jag vill slå ett slag för en makeover. Det är inte dumt alls att få lite tips på hur man skulle kunna styla till sig. Därmed inte sagt att man köper alla tips rakt av, men jag tycker ändå att man får lite inspiration. Kan det vara något för dig också kanske?
 
Sv: Viktväktarna

Jag tycker inte heller att det är roligt att handla kläder, det känns som slöseri med tid och jag tycker också att det är svårt att hitta något snyggt. Däremot är det väldigt trevligt att klä sig snyggt så jag önskar att jag var mer road. Jag gillar att handla i mataffärer bättre, får väl ekipera mig på ica Maxi men jag går rakt förbi kläderna och rakt på matvarorna :D
 
Sv: Viktväktarna

Synd att vi bor i var sin ände av världen för jag tror att du hade gillat shopping efter en dag med mig slitandes i nästan varenda plagg. :D
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag vet inte om det är jag som är udda, men jag bryr mig inte om klädstorlekar och tycker att det mesta går att anpassa så att det sitter snyggt. I alla fall när det handlar om en såpass liten viktminskning som min (ca 10 kg).

Jag har ett par jeans som blivit lite pösiga och de kommer jag nog att lämna till skräddare som kan sy in dem.
 
Sv: Viktväktarna

Mina vänner som inte gillar att shoppa brukar få låna min man på en dags tokshopping. Han är underbar att ha med sig, intresserad och hämtar kläder jag aldrig skulle sett åt - men det visar sig vara jättesnyggt :laugh:. Dock är det dyyyyrt att handla med honom, än värre om man råkar gå förbi en smyckesbutik... Men han får en alltid att känna sig så fin och modig! Han har börjat göra egna smycken nu också :laugh:
Jag har sån tur :love:
 
Sv: Viktväktarna

Ja, nu är katastrofveckan utan räknande över. Usch vad jobbigt när man sitter på konferens och inte kan påverka maten... Försökte äta lite nyttigt men det resulterade mest i att jag blev hungrig :(. Ingen frukt fanns det heller, bara godis.
Förra veckan gick jag ju UPP ett halvkilo, och nu imorse visade det sig att jag står stilla där. Det kändes jättejobbigt. Men det blir nya friska tag den här veckan, gjorde lunchsoppor igår och frös in. Nollpointssoppor :). Hoppas de hjälper till lite...
Nä, nu vill jag bli smal!
 
Sv: Viktväktarna

Ja din tråd gjorde mig rädd, det känns så nära att det kan drabba vem som helst... Jag blev än mer inriktad på att bli mer hälsosam, kanske man minskar risken för olika hemskheter lite då...
 
Sv: Viktväktarna

Men om du haft en katastrofvecka och lyckas ligga kvar på samma vikt som veckan innan, så är det ju ett jättebra resultat! Det ska du ju vara jättenöjd med!
Synd att det inte fanns någon frukt annars är det ju bra att kunna komplettera med.
 
Sv: Viktväktarna

Jo, men det extra halvkilot tog jag som tillfälligt för att jag hade mens - så nu kändes det som om jag gick upp det där halvkilot igen...
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Nu hoppar jag in här igen.
Efter semestern har jag inte kommit igång än, det känns skit att jag inte kan ha samma disciplin som innan speciellt med tanke på att jag behöver gå ner 20kg till.

Åhh jag blir så arg på mig själv!
 
Sv: Viktväktarna

Jag tror att om man vanjer sig att alltid valja 'det nyttiga alternativet', till exempel fullkorns pasta i stallet for den vanliga, sa vanjer sig ocksa smaklokarna vid det och man tycker att det ar godare. I alla fall jag.:p
Jag foredrar fullkorn, bade brod och pasta, numera och tycker att det kanns som graddsaser och annat liknande vaxer i munnen. Det blir for mycket. Jag foredrar "lattare" mat numera. Personligen tycker jag tillexempel alltid en potatissallad med vinaigrette ar mycket godare an en traditionell med gradde/majonas numera trots att jag just potatissallad med gradde/majo var sa fantastiskt gott forr och bara tanken att byta ut den mot en vinaigrette fick mig att rysa.

/hastflicka som blev hastigt sugen pa en potatissallad pa sma, sma, nypotatisar med en balsam vinaigrette och skrev pa nagra gjejor till pa handlings listan. Mums.
 
Sv: Viktväktarna

Nu hoppar jag in här igen.
Efter semestern har jag inte kommit igång än, det känns skit att jag inte kan ha samma disciplin som innan speciellt med tanke på att jag behöver gå ner 20kg till.

Åhh jag blir så arg på mig själv!

Kan det kanske hjälpa dig att planera din dag lite bättre bara? Jag känner att för egen del handlar det inte så mycket om disciplin utan mest om just planering: att jag ser till att det finns vettiga matvaror att stoppa i sig och att jag har tänkt igenom vad jag vill äta så att det inte blir något onyttigt i sista stund bara för att jag är vrålhungrig.

Lycka till - hoppas att du kommer igång igen. :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

KL

Måndag = vägdag
Har tappat 0,9 kg och det innebar att jag nådde 3 kg till! Sänkte min målvikt med 2 kg så nu har jag knappt 3 kg dit. Känns jättebra!
 
Sv: Viktväktarna

KL

Min vägdag är lördag och hur sur blir man inte när våg:devil: då bestämmer sig för att gå sönder?
Jag köpte den samma dag som jag började med VV, trodde faktiskt att vågen skulle hålla ut längre än jag:D Den gav upp efter knappt fyra månader..
Nu är det ju kris och panik, det har ju blivit en vana att kliva på vågen varje dag..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp