Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

There is no time like the present! Bara fortsätta köra på, som om inget hänt, är mitt råd :)
 
Sv: Viktväktarna

Ja det är ett bra råd :) får göra det. inte tänka på dessa tre dagarna utan bara köra på :)
 
Sv: Viktväktarna

Fortsätt väg in dig. Väg dig på tisdag. Det är ju ett av de absolut starkaste råden man får. Att väga in som vanligt och inte hoppa över. Då går det fort söderut, när den där idéen att "jag kan vara duktig till nästa vecka istället". Så blir det inte. Bättre att få se sanningen, svart på vitt och ta itu med den.
 
Sv: Viktväktarna

*KL*


Usch! Har i tre dagar både lagt mig och vaknat osm en "icke viktväktare" :cry: Jag har ingen karaktär längre, den har försvunnit med åren :cry:

Men imorgon! då ska jag banne mig vakna som en viktväktare igen! Funderar på om jag ska skita i vägningen på tisdag eller jag ska ta tjuren vid hornen och väga mig och stå mitt kast för dessa tre dagarna? usch...

Ge inte upp nu! Bit ihop och kom igen!

Här har det varit mycket slarv med maten och det känns i kroppen.

Jag ska nog plocka fram mina uråldriga vv material och nystarta. Känner mig peppad av tråden.
 
Sv: Viktväktarna

För att lyckas är det vettigt att undvika det som är svagheterna. Det kan vara olika från person till person. Vet man med sig att det är en helvete att komma ur soffan på kvällen - träna på morgonen eller direkt efter jobb.

Är kakor en öm punkt - ha inga hemma. Mackor - hitta andra möjligheter (yoghurt, fruktsallad - vad det nu kan vara). Det blir en smula enklare om man slipper föra krig med sig själv om saker som går att undvika. Det är svårt nog ändå...

Precis! :bow:
 
Sv: Viktväktarna

Jag vill inte riktigt ha minimjölk hemma, vi använder mellanmjölk... Bra för lilla dottern, som absolut inte behöver förlora vikt :). Min vanliga jättelatte kostar 4 points(!!) och i värsta fall får jag väl minska ner på den... Men den är det bästa jag vet, funderar på att endast tillåta mig en stor de dagar jag fått 4 aktivitetspoints, det är ju en bra morot :).
Det låter ju som en bra ide att bara dricka latten när du fått jobba för den, men om det blir för svårt att låta bli är det nog inte så dumt att byta till minimjölk i alla fall. Mjölk är en av mina svagheter så jag har bestämt mig för att det får vara minimjölk till mig, punkt slut.

Jag tänkte att en brödskiva till soppan vore bra? Eller är det bara dumt då... Mackor är min största svaghet. Bröd i alla former...gärna med massa smör och ost. Undra varför jag är tjock :o.
Du får ju så klart känna efter vad som fungerar för dig. Jag gör matiga soppor och känner själv inget behov av att tugga på en macka också, men alla är vi olika. Ost kan jag bara inte äta för det finns liksom ingen hejd på mig om jag väl sätter igång. :o

Dagens barnkalas gick bra, det var bara tårta och kakor och bullar, så jag sippade på kaffet i 3 timmar för att hålla händerna upptagna. Tyvärr kommer jag inte riktigt klara pointsen idag, går 3 över (som tas från veckobonusen, då...) Fick i mig en korkad lunch :mad:

Hur gör ni med veckobonusen? Ska man använda den eller inte? 26 points är ju inte jättemycket menar jag... Men äter jag mer är jag rädd att inte gå ner. Jag väger mig idag så jag gissar att veckobonusen nollas idag eller imorgon?
Ja, det värsta med svenska kafferep är ju att det liksom förväntas att man ska äta av allt. Inte lätt det där. Bra jobbat att du klarade av att hålla dig till kaffe! Men det är just det veckobonusen är till för: användas till oförutsatta händelser, eller dagar när man helt enkelt är extra sugen. Du kommer att gå ned i vikt även om du använder veckobonusen. :laugh:

Vilken dag du nollar beror på vilken dag i veckan som är din första.
 
Sv: Viktväktarna

Usch! Har i tre dagar både lagt mig och vaknat osm en "icke viktväktare" :cry: Jag har ingen karaktär längre, den har försvunnit med åren :cry:

Men imorgon! då ska jag banne mig vakna som en viktväktare igen! Funderar på om jag ska skita i vägningen på tisdag eller jag ska ta tjuren vid hornen och väga mig och stå mitt kast för dessa tre dagarna? usch...

Dagens tips: sätt dig ned och planera en veckomeny. Fundera på dina svagheter och försök undvika fällor. T ex om din frukost drar iväg i antal points så att det inte blir något vettigt över till resten av dagen får du tänka om och hitta alternativ som kostar mindre. Försök att lägga in daglig motion, förutom att din kropp blir snyggare och du mår bättre får du mindre tid över till att stoppa i dig onyttigheter. :D

Skippa aldrig vägningen för att du haft en dålig vecka. Det kan gå utför i rasande takt. Stanna på mötet och prata lite med folk - de flesta har bra tips att dela med sig av, och om inte annat är det väldigt inspirerande att se hur det går för sina medmänniskor.
 
Sv: Viktväktarna

Här har det varit mycket slarv med maten och det känns i kroppen.

Jag ska nog plocka fram mina uråldriga vv material och nystarta. Känner mig peppad av tråden.

Gör det! Tänk framåt och tänk positivt. :laugh:

När min svärmor gick på vv beklagade hon sig alltid över att hon gick ned så sakta, men jag peppade alltid och påpekade att -2 hekto i veckan (man går ner mer än så om man räknar allt man stoppar i sig och inte höftar som svärmor :angel:) ju blir nästan tio kilo på ett år! :banana:
 
Sv: Viktväktarna

Jag får nog glömma brödtanken, har jag insett. För många points, helt enkelt! Då väljer jag hellre frukostlatten ;).
Börjar samla på mig sopprecept nu, är ledig denna vecka men börjar jobba sedan. Det kanske bara är en inställningsfråga att man inte äter "bara" soppa.
 
Sv: Viktväktarna

Å vilke bra tråd, förresten! Tack vare er som jag startade nu! Kram på er allesammans :love:
 
Sv: Viktväktarna

Japp imorgon blir det vägning. Bara till att göra det och fortsätta kämpa.
Idag har jag vaknat som en viktväktare igen. :bump:
 
Sv: Viktväktarna

God Morgon!:d

Här är receptet på Pruttbullarna!

3 dl helt bovete
1,5 dl hela linfrön
8 dl kokande vatten

Häll vattnet över bovete och linfrön och låt det stå i ett par timmar.

1 pkt jäst
2,5 dl vatten

Lös upp jästen i vattnet.

1 liter grahamsmjöl
1 tsk salt
2 msk kummin
2-3 dl vetemjöl, gärna Manitoba Cream

Rör ihop till en kladdig deg och sätt på jäsning.

När det är ungefär dubbelt så stort forma bullar med blöta händer på en plåt. Baka i 275° i 10-15 minuter. Bullarna går utmärkt att frysa och tina i micron.
 
Sv: Viktväktarna

Faktiskt ett av få recept jag hittat utan socker. Allt annat jag hittat i grovbrödsväg har alltid haft en klatt honung, sirap eller liknande.
 
Sv: Viktväktarna

Det vill du säkert! Det var en av mina medlemmar när jag var VV-fröken som döpte dem (varför vill du nog inte veta..). Han var helt underbar, när han hade varit i Paris tog han med en burk gåsleverpastej till sin VV-fröken.:love:
 
Sv: Viktväktarna

En annan bra idé är att ta Latten efter att man motionerat, om man nu gör det. Motionerar man hårt (cyklar t.ex.) så åker det man äter precis efteråt, direkt in i musklerna för att ersätta det man förbrukat. Det är annars lätt att kroppen börjar förbränna muskler istället för fett (i samband med träningen) och det är ju ingen höjdare. Om man får en omisskännlig doft av ammoniak i näsan efter träning, betyder det att kroppen börjat bryta ner muskler som akutbränsle. Då kan man dricka en Latte utan samvetskval!
 
Sv: Viktväktarna

Bonuspointsen är överlägsna när det gäller att komma igång och träna. När jag gick VV fick man ett glas vin för en halvtimmas gång/jog och det fick mig ur sängen varje morgon.:angel:

Slutade med att jag sprang Broloppet (ja, jag sprang rakt..):devil:
 
Sv: Viktväktarna

Nej, surdegen är ju makens projekt, inget jag enkla människa (fruntimmer) ger mig på. Men jag väntar ivrigt din rapport!

Fö har jag precis fått hem en termometer för att kontrollera ugnen, den verkar gå på halvfart vilket gör att jag kanske måste köpa pruttisar av dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp