Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Jag rekommenderar faktiskt nätversionen och även appen. Det är lätt och smidigt, samtidigt som det är roligt att få utfallet på skärmen. Sporrade i alla fall mig den där sista biten.

Själv kom jag verkligen iväg med löparskorna igår, men idag har planeringen redan spruckit (skulle varit på gymmet nu) eftersom morgonens jobb drog ut på tiden. Får försöka lägga in passet mellan nästa jobb och lunchen, men det är ju långt ifrån idealiskt att träna på så pass fastande mage. Får nog äta något litet nu, för att orka.
 
Sv: Viktväktarna

*KL*

Jag är en tidigare viktväktare som försöker äta VV men som inte längre är med och betalar s a s ;)

Gjorde "pruttbullarna" igår och de var faktiskt väldigt gott, jag fick ihop 16 st av smeten. Var det 5pp per bulle (tror det stod någonstans i tråden?)?

Vad gäller att man vill äta lågkolhydrat så hittade jag häromdagen low-carb pasta på min ICa, helt ok smak faktisklt men ganska dyrt (32 kr/250 gram, räckte till tre portioner pasta med pesto och kalkonfilé). Innehåller bara 6g kolhydrater/100g :)
Någon som har nätVV som skulle kunna räkna ut hur mkt PP det blir på det? :) (näringsvärden kolhydrater 6g/100g, fiber 10g/100g, proteiner 62g/100g, fett 2,7g).
 
Sv: Viktväktarna

Menar du att du tjänat ihop 17 points på träning? (Ursäkta, men jag är lite trög efter en lång dag här:D)

Du kan så klart träna mycket, men det var en maxgräns på hur många av aktivitetspointsen man fick spara (till sin "bra-att-ha-till-lördagsmyset-points") och jag vill minnas att du kunde spara 4 points, oavsett om du gjorde det via att samla på dig extrapoints via ökad aktivitet eller genom att helt enkelt förbruka färre points några dagar. Däremot är jag hyfsat säker på att du fick äta upp alla intjänade aktivitetspoints, men jag skulle inte våga gå ed på det. ;)

Det nya programmet är ganska annorlunda mot det gamla och fler livsmedel kostar helt annorlunda antal points. T ex är banan numera 0 propoints medan ett glas vin är 5! :cry: Ditt totala antal propoints att förbruka är inte heller samma som enligt pointssystemet.

Om du tycker att det räcker för dig att köra på det gamla så gör det - jag ska försöka peppa dig så gott det går.

Så, heja, heja, heja! :bump:
 
Sv: Viktväktarna

6 propoints får jag det till för pastan. :d

I inlägg 184 skriver Lovisaleonora att pruttbullarna (:rofl:) kostar 5 pp.
 
Sv: Viktväktarna

Menar du att du tjänat ihop 17 points på träning? (Ursäkta, men jag är lite trög efter en lång dag här:D)

Du kan så klart träna mycket, men det var en maxgräns på hur många av aktivitetspointsen man fick spara (till sin "bra-att-ha-till-lördagsmyset-points") och jag vill minnas att du kunde spara 4 points, oavsett om du gjorde det via att samla på dig extrapoints via ökad aktivitet eller genom att helt enkelt förbruka färre points några dagar. Däremot är jag hyfsat säker på att du fick äta upp alla intjänade aktivitetspoints, men jag skulle inte våga gå ed på det. ;)

Det nya programmet är ganska annorlunda mot det gamla och fler livsmedel kostar helt annorlunda antal points. T ex är banan numera 0 propoints medan ett glas vin är 5! :cry: Ditt totala antal propoints att förbruka är inte heller samma som enligt pointssystemet.

Om du tycker att det räcker för dig att köra på det gamla så gör det - jag ska försöka peppa dig så gott det går.

Så, heja, heja, heja! :bump:


Tack tack för pepp :laugh:

Ja jag menar att jag tjänat ihop mina träningspoints genom att träna:) I början av häftet står det vad olika aktiviteter ger för points. Eftersom jag gör olika träningsgrejer så plusade jag ihop pointsen, precis som jag plusade ihop matpointsen för vad jag ätit.

Blev lite bestört när jag såg att jag äter mindre än vad jag förbrukar sas. Känns som att det blir fel i systemet då... Men det är det problemet jag har. Ju mer jag tränar ju mindre hungrig blir jag... Och less på mat. I min drömvärld kan man leva på luft vatten och kaffe. Tyvärr funkar det föga irl ;)
 
Sv: Viktväktarna

Just de... glömde nämna... jag kämpar hårt (har gjort rätt länge) med att få bukt på mitt hormonsystem i kroppen (lång historia och kroppskapet har varit helt uppåt väggarna, men blivit bättre).

Tipsades för ett tag sen om att intaga 3 msk linfröolja och 1 msk linfrön och sesamfrön dagligen. Då ska man tydligen få ett harmoniskt hormonsystem.

Har gjort detta sen förra veckan, inte direkt märkt nån skillnad än, MEN kollade pointsen på olja och det är enligt gamla modellen 3 points på 1 msk! Jeeez, då får jag ju i mig 9 points bara på det! Fast det spelar inte nån roll med tanke på min träning? Som jag inte använder till att käka gott ändå?

Vad tror ni?
 
Sv: Viktväktarna

För viktnedgångens del spelar det ingen roll vad du lägger dina points på, men för hälsans del (och nya programmet poängterar vikten av att leva ett hälsosamt liv mycket mer än det gamla) är det så klart viktigt att äta en balanserad kost. Med tanke på hur mycket du tränar blir det ju fler points att bränna på precis vad du vill. :D

Ska tillägga att jag har inte en aning om huruvida det oljeintaget påverkar hormonsystemet.
 
Sv: Viktväktarna

Igår åt jag en burgare på Texas Burger! Hemska jag. Åt nyttigt före och efter, och tog iaf inga pommes eller så... Vägde mig panikslaget imorse, men har inte direkt gått upp men det är väl för tidigt att säga :(. Hade mys i stan med maken, barnfria, och han ville gärna gå dit och äta...

Lustigt hur mycket jag grämer mig, men det är väl bara fortsätta nu!
 
Sv: Viktväktarna

Ta det lugnt, en hamburgare är inte hela världen! Och tycker du att det är gott ska du självklart kunna njuta av en med gubben utan att känna dåligt samvete! :d

Så länge man håller sig borta från pommes och läsk kan dagen mycket väl hamna inom ramarna, så panikväg dig inte nu, utan fortsätt ta en dag i taget, lev, njut - och räkna points. :D

Min karl är förresten helt hopplös: vi hinner knappt fram till en köpcentra så nog sjutton måste han äta något, även om vi åt frukost för typ en timme sen. :grin: Det är då det är bra att ha lite ris-snacks i väskan. Eller så går man en sväng själv och sätter sprätt på lite kosing. :D Visst måste man bränna en hel del kalorier bara på att prova kläder och skor?
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Egentligen håller jag med dig, men jag som tycker att det är ganska kul med diagram och sånt vägde mig varje dag under min viktminskning. Det var rätt lärorikt att se hur det svänger från dag till dag. Det här är över två månader någonstans mitt i min viktminskning:

Bild%25201.png


Vecka för vecka såg det ut så här:

Bild%25202.png


Månad för månad såg det ut så här:

Bild%25204.png


Har tyvärr inget diagram som visar hela vägen in till mål, men jag nådde målet i juli månad istället för december, så det fortsatte i rätt bra takt därefter. :)
 
Sv: Viktväktarna

Ibland är det bra att vara lite... Speciell. ;) Måste färdigställa de där diagrammen, känner jag. Måste bara hitta var jag lagt dokumentet, det ligger garanterat på något jättebra ställe, frågan är bara var. :angel:
 
Sv: Viktväktarna

Jättebra att visualisera det så att man ser trenden. Peppar de gånger det blir +!

Angående Pointsen i Pruttisarna finns det två alternativ. Räkna ut antal Points för alla ingredienserna, summera och dela med hur många bullar du får ut. Har för mig att linfrö är gratis...

Alternativ två är att ta Pointsantal för mörkt bröd och sedan väga bullarna.

Spelar nog inte så himla stor roll vilket man gör - 5 points per bulle låter rimligt.
 
Sv: Viktväktarna

Grymt imponerande kurvor:bow:

Vad gäller täta vägningar så tror jag att både du och lovisaleonora har rätt. För dig blev de en sporre, men du var också sällsynt välmotiverad.

Utan en vinnarskalle som din riskerar man nog tappa sugen när man inte går ner tillräckligt fort.

Många som skriver om viktminskning på buke ser sig som losers redan från början, de nästan letar anledningar att få bryta dieten. Och då är jag går inte ner, titta, jag klarar inte det här, en bra sådan anledning.
 
Sv: Viktväktarna

Jag loggar i mobilen. Jag BEHÖVER de dagliga vägningarna för att hålla mig på mattan och så länge jag är medveten om hur mkt det kan svänga så är inte det ett problem.

När jag slutade väga mig dagligen så tog det mindre än tre veckor att gå från 79 till 86. Nu tror jag iofs hormonerna spökar för SÅ mycket åt jag inte.

Men nu har det vänt igen. I nästan samma rasande takt som innan. Skumt det här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp