Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

kl
Sju veckor o vågen visar -6,2kg. Senaste veckan har jag gått ner 1,1kg, helt oväntat med tanke på alla mackor o all mörk choklad jag helt samvetlöst tuggat i mig senaste veckan. Men jag har iaf jobbat på bra med cyklingen o löpningen, heja mig :D
Nu är det knappt fyra kilo kvar till min målvikt! Har gått väldigt enkelt hitills o det vore ju tusan om jag inte skulle klara av detta o jag ska baske mig hålla det sen. Vanlig mat o onyttigheter vid utvalda tillfällen o inte varje dag.
Tycker mätandet är roligare än vägningen, tappat 4cm i midjan o 5cm runt höfterna, kul att hålla ut måttbandet o se vilken tjockis jag var bara för några veckor sen :D
Fått byta ut jobbkjolen till en storlek mindre, glad!!
 
Sv: Viktväktarna

Kul att det gått och går så bra! :) Att få byta ner sig i storlek måste vara riktigt kul! :D

*knapp på resten*

Jag har helt enkelt låtit bli att räkna sen i torsdags. Jag vet att jag går över och jag vet vart det går fel, det räcker med det. :p Nångång ibland måste man få ha såna dagar också när det är mycket på gång i övrigt. Jag har i alla fall låtit bli att trycka i mig mat som blivit kvar om jag inte varit hungrig mer och det är något jag haft svårt för innan!
 
Sv: Viktväktarna

Heja dig, vad duktig du varit!
Jag har varit hos min bror på middag, de äter enligt LCHF så det är ju inte en perfekt march direkt :p. Grillat, ost, grönsaker... Sedan glass och grädde och jordgubbar :crazy:. Höftade lite points, tror jag bara behövde ta 2-3 points från veckobonusen...
 
Sv: Viktväktarna

Jättebra jobbat! :banana: Kämpa nu på och planera ditt matintag så att du kan undvika fällorna. Du ska se att du kickar de fyra sista kilona också. :D
 
Sv: Viktväktarna

Jag har helt enkelt låtit bli att räkna sen i torsdags. Jag vet att jag går över och jag vet vart det går fel, det räcker med det. :p Nångång ibland måste man få ha såna dagar också när det är mycket på gång i övrigt. Jag har i alla fall låtit bli att trycka i mig mat som blivit kvar om jag inte varit hungrig mer och det är något jag haft svårt för innan!

Det är naturligt att dippa mellan varven, men fortsätt räkna i alla fall - det får dig in på rätt spår igen. Det är ju jättebra att du lyckats låta bli att stoppa i dig allt som finns i grytorna (ett stort framsteg om man brukar ha svårt att låta bli det) - kämpa nu vidare och ta fram anteckningsblocket. Heja, heja, heja! :D
 
Sv: Viktväktarna

Jag har varit hos min bror på middag, de äter enligt LCHF så det är ju inte en perfekt march direkt :p. Grillat, ost, grönsaker... Sedan glass och grädde och jordgubbar :crazy:. Höftade lite points, tror jag bara behövde ta 2-3 points från veckobonusen...

Det går att spara många dyrbara points genom att undvika osten och grädden och bara ta liiiite glass (förmodar att det inte var lättglass). :idea:

Jättebra att du räknar hela tiden, även när det blir en middag som den här. Fortsätt med det och planera din dag så ska du se att detta kommer du fixa. :D
 
Sv: Viktväktarna

Nää jag ser ingen poäng med att räkna de här dagarna alls faktiskt. Jag vet ungefär vad allt innehåller poängmässigt och vet att det går över- det räcker gott för mig! För mig är det mycket bättre att helt lägga viktväktandet åt sidan de här dagarna (handlar bara om fre-sön egentligen) och njuta av det jag äter. Jag vet att det inte är något jag kan göra ofta ändå. Vanliga veckor där jag vill få lite guldkant vet jag att jag har min veckobonus och hur långt den räcker ändå. :)
 
Sv: Viktväktarna

Det var en lchfglass (sötad med stevia gissar jag). Jag tog bara en sked och ett gäng jordgubbar, och en latte då :angel:... Till grillköttet tog jag två skivor mozzarella, två små potatisar och mycket grönt. Vill inte riktigt berätta för min bror att jag viktväktar, han är lite för lchf- frälst, jag orkar inte ta diskussionen än :).

Idag börjar jobbet, jag har med mig min soppa ;) och hoppas att fruktkorgen kommer även på sommaren. Ikväll ska jag springa, så jag kommer igång med det igen. Ingen poäng i att skjuta upp det! Nu jäklar ska kilona smälta bort :)
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Idag börjar jobbet, jag har med mig min soppa ;) och hoppas att fruktkorgen kommer även på sommaren. Ikväll ska jag springa, så jag kommer igång med det igen. Ingen poäng i att skjuta upp det! Nu jäklar ska kilona smälta bort :)

Jättebra att du har förberett dig och dessutom bestämt dig för att börja springa! Detta kommer att gå bra ska du se! Pepp, pepp, pepp. :D
 
Sv: Viktväktarna

kl

Hej:laugh:

Hoppar in en snabbis och delar med mig av detta från iform.se


"Viktminskningsstudier har visat att de som väger sig varje dag går ner dubbelt så många kilo som de som väger sig en gång i veckan. Och ja, de som inte väger sig alls går helt enkelt upp i vikt."

Tja, sen är det väl som vanligt, funkar för vissa men ej för andra. Tjingeling!
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag ater VV's fardiga middagar och efter deras princip utan att vara medlem. Hade det funnits en grupp i min stad hade jag gatt med, men jag far kora 30 minuter for att komma till en och jag lockas inte av att bli medlem on-line.
For mig fungerar det bra anda ... sa lange jag vager mig dagligen. Jag har lart mig att inte bli upprord om vagen visar mer en dag, men jag tror att det gjor att det ar lattare att skarpa sig nasta dag, eller att ga en extra 10 minuter pa gym.
Jag har 1 1/2 kilo kvar till "ideal vikt" sa egentligen kanner jag mig ganska klar med dieten nu och gar ut och ater som "en normal person" med kompisar da och da och ser till att fortsatta att vaga mig varje dag. Numera gar jag jatte sakta ner och maste kopa frusna middagar for att gjora det. Nar jag lagar min egen mat ligger jag kvar pa den vikt jag har da det ofta blir lite mer an de frusna middagarna.
Har blir det dock battre sa fort sommaren ar over sa jag kan ta hunden pa langpromenader igen. Nu ar det aldeles for varmt. Jag motionerar innomhus och hunden genom att kasta boll i sjon sa hon far simma, vilket inte ger mig sa mycket.
 
Sv: Viktväktarna

Ja det borde väl vara det viktigaste, att man hittar hur det fungerar för just en själv! :)

Tack ändå för tipset om att faktiskt räkna ändå. Under "vardagsdipparna" tror jag att det är jätteviktigt att jag gör det. Men just de här dagarna är kanske de enda helt fria dagarna jag kommer få på hela sommaren, så då är det viktigare för mig att få slippa tänka på det. Jag märker dock ändå skillnad på min medvetenhet så helt klart har mina första vv-veckor även gett sådana resultat! :)
 
Sv: Viktväktarna

Jättebra att du har förberett dig och dessutom bestämt dig för att börja springa! Detta kommer att gå bra ska du se! Pepp, pepp, pepp. :D

Peppningen har träffat rätt :D Ikväll ska jag springa!
Om 17 veckor ska jag och dottern åka utomlands, vore skönt att ha blivit av med iallafall 10 kilo då!
 
Sv: Viktväktarna

Hm, idag gick det lite för bra... Jag åt äggfrukost, 6 points, grönsakssoppa till lunch, 3 points, och ädelostkyckling till middag (suuuupergott), 8 points.. Nu har jag sprungit en halvtimme och styrketränat en halvtimme (3 bonuspoints där!)

Så nu har jag 9 points kvar idag, plus aktivitetspointsen (3 st)... Nu då? Jag tänkte sno åt mig en latte med maken när han nattat klart som springbelöning :).
 
Sv: Viktväktarna

Något kalciumrikt kanske? Ost eller fil/yoghurt? Bananer innehåller också mycket kalcium men de är ju "gratis" :d

Jag har precis klämt i mig en skål lättfil med färska hallon :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Har idag viktväktat 2 veckor. blivit -0,8 kg. Hade kunnat bli mer om jag inte slarvade så mkt som jag gjorde första veckan vilket resulterade i en viktuppgång istället :crazy: men nu är det på väg ner igen! Får vara nöjd med 0,8 kg nu iaf. och mer ska det bli! ;)
 
Sv: Viktväktarna

Det är ju nedåt iallafall! Så jag tycker du ska vara nöjd och glad :).
Det värsta är ju att min man har gått ner 2,5 kilo utan att göra nåt nu när jag sliter :mad:. Han ska alltid vara värst!

Jag har upptäckt rödbetor i ugn. Fy tusan vad gott det är, och jag som inte tycker om inlagda rödbetor! (Tycker inte om något som är inlagt faktiskt...). Bara att skiva som potatisklyftor och in i ugnen. Godis :love: !!!

Lite jobbigt att jag har svårt för lättyoghurt, lättfil etc., jag får så ont i magen :(.
 
Sv: Viktväktarna

Men hade inte du gått upp 0,3 första veckan? Isåfall har du ju gått ner 1,1 senaste veckan. Det är kanonbra:bow:

Även -0,8 är bra, du har all anledning att vara nöjd:laugh:
 
Sv: Viktväktarna

Jag brukar tänka att det som känns lite vid nedgång känns väldigt mycket värre om det istället var en uppgång. Minus 0,5 kg kanske inte känns så mycket, men när jag jämför med att gå upp 0,5 kg känns det plötsligt väldigt positivt. Det är på rätt håll!

Och som Bläckis sa, har du gått upp vecka 1 har du ju faktiskt gått ner mer än 0,8 kg senaste veckan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 052
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp