Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Det är precis detta som jag gillar med VV, lätt att se vilka konsekvenser ens val får.

Jag gick ner min stora del med fredagspizza (från pizzerian) VARJE vecka och till det ett dubbelnougat som efterrätt. Men då fick jag också leva renlärigt i veckorna.

Det är perfekt att ha koll på intaget. Som tur är körde jag en timme extra med träningen, så jag klarar mig nog ändå:) Men hade hoppats på liiiite mindre points i pytten.
 
Sv: Viktväktarna

Testa skrädmjölsgröt med äppelmos i :love: Galet gott när man vant sig!
 
Sv: Viktväktarna

Ja, det är ju så man måste göra. Väldigt lite får vara heligt när man ska gå ner i vikt. Det är så tröttsamt med bantningstrådar där folk antingen slår fast att Nej, det där äter jag inte eller Nej, det där kan jag inte vara utan.

Hehe, som jag och min latte då :P. Har faktiskt firtsatt med den, trots 3-4 points per dag :o. Men hade den varit 10 hade den ju åkt iofs...

Igår var jag usel och åt utelunch med kollegorna, indiskt! Försökte gissa points sen, fy :(. Jag försöker att inte älta i det, men kan inte låta bli att banna mig själv hela tiden. Jaja, det går nog över.
 
Sv: Viktväktarna

Kaffe har väl en särställning, tycker jag nog, det är svårt för många att sluta med. Men det borde ju ganska lätt gå att räkna in i dagsransonen.

Jag tänkte mer på folk som inte äter grönsaker/bönor/fisk osv, eller MÅÅÅÅSTE ha sin vita fralla på morgonen eller MÅÅÅÅSTE lägga in "en ätardag" redan innan dieten börjat. De löper nog större risk att misslyckas än de som faktiskt insett att en förändring kräver en förändring.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tänkte mer på folk som inte äter grönsaker/bönor/fisk osv, eller MÅÅÅÅSTE ha sin vita fralla på morgonen eller MÅÅÅÅSTE lägga in "en ätardag" redan innan dieten börjat. De löper nog större risk att misslyckas än de som faktiskt insett att en förändring kräver en förändring.

Där sa du några sanna ord. :bow:
 
Sv: Viktväktarna

Jag fick överge latten. Numera är det vanligt kaffe med en skvätt mjölk till vardags. 1 pp. För mig var det inte värt alla points.

En ny vana tar 21 dagar sägs det... :D
 
Sv: Viktväktarna

Nu hoppar jag in på denna tråden !

Började med viktväktarna 1 januari 2012. Har fått en bok med points och info om hur mycket points jag får äta och endel häften av min mamma. Vet ej hur gamla de är men de kvittar. Jag och sambon bor då ca 7 mil från närmaste ställe där man kan väga in sig å sådär så vi kör på hemmavid!

Det fungerar peppar Peppar.. Sen nyår har jag då gått ner 14 kg. Å då har jag från slutet av januari -april varit väldigt orörlig. Gått hemma helt sjukskriven med värk som gjort mig totalt orörlig.Opererades 7 mars och gick med gips å sådär till 17 april då jag blev av med gipset och fick börja belasta foten. Motionscykeln har visat sig vara ett bra redskap i vardagsrummet. Inte bara som klädhängare.

Jag är då rörelsehindrad och går som en kratta. Kan inte gå längre sträckor osv. Felbelastar kroppen mycket då ena benet är kortare än det andra osv.. Min filosofi är att då försöka gå ner 20 kilo till. Allt för att underlätta för min kropp. Motionen är dock en balansgång och det är därför vardagsrummet passar så bra. Den kan jag kliva av på stört och sittta hemma i soffan.
 
Sv: Viktväktarna

Kaffe har väl en särställning, tycker jag nog, det är svårt för många att sluta med. Men det borde ju ganska lätt gå att räkna in i dagsransonen.

I en latte är det ju så sett inte kaffet som är problemet ur viktsynpunkt. Men det är kaffet som är så jobbigt att sluta med, både socialt och för koffeinets skull.

Jag har, trots något ökad motion, gått upp ett par kilo under våren därför att mitt vanliga jobbkaffe med en skvätt mjölk i plötsligt och heeeelt utanför min kontroll byttes ut mot latte. Lika ofta, alltså, flera om dagen. Som ju snarast är en mugg mjölk med en skvätt kaffe i. Fet mjölk, dessutom.

Nu har jag återtagit mina vanliga kaffevanor, och bytt ut några mejeriprodukter mot lättalternativ, så ska jag se om det räcker för att bli av med mina lattekilon. (Alltså ingen banting, bara återgång till decemberläget.)

Det är en kamp på kniven, eftersom bären börjar mogna och pajsäsongen står för dörren.
 
Sv: Viktväktarna

Jag tänkte nog inte på Mittens latte som något hon inte lagar till själv... Dricker man latte på stan/ur automat är den ju oftast. Men gör man den hemma kan man väl bara använda lättare mjölk.
 
Sv: Viktväktarna

Jag dricker bara en på morgonen, inte en droppe kaffe utöver det, så jag kan nog inte ens skylla på koffeinet :o Tycker det är mysigt på morgonen helt enkelt :D. Så länge jag får ihop dagarna ändå får den vara kvar. Jag dricker inte alkohol, till exempel (får migrän av vin och gillar inte öl :(), så en last kan jag väl få ha :)
 
Sv: Viktväktarna

Gick just urhungrig från jobbet, och in på pressbyrån - farligt farligt! Men jag tog banan och ramlösa, hurra för mig :D
 
Sv: Viktväktarna

Klart du ska ha din latte! Blir det svårt med pointsen går det ju i nödfall att byta mjölk till minimjölk.

Jag dricker alltid en enorm kopp te på morgonen med typ hälften mjölk. Den måste jag ha :D
 
Sv: Viktväktarna

Insåg att jag typ gått upp allt jag gått ner nu (1,4 kilo) :eek: Men jag tror att det beror på tiden i månaden, jag blir alldeles pluffsig några dagar... hoppas hoppas, annars blir jag lessen på riktigt!
 
Sv: Viktväktarna

Lugn och fin, det du tror stämmer säkert. Vikten pendlar med cykeln :)
 
Sv: Viktväktarna

Nu hoppar jag in på denna tråden !

Började med viktväktarna 1 januari 2012. Har fått en bok med points och info om hur mycket points jag får äta och endel häften av min mamma. Vet ej hur gamla de är men de kvittar. Jag och sambon bor då ca 7 mil från närmaste ställe där man kan väga in sig å sådär så vi kör på hemmavid!

Det fungerar peppar Peppar.. Sen nyår har jag då gått ner 14 kg. Å då har jag från slutet av januari -april varit väldigt orörlig. Gått hemma helt sjukskriven med värk som gjort mig totalt orörlig.Opererades 7 mars och gick med gips å sådär till 17 april då jag blev av med gipset och fick börja belasta foten. Motionscykeln har visat sig vara ett bra redskap i vardagsrummet. Inte bara som klädhängare.

Jag är då rörelsehindrad och går som en kratta. Kan inte gå längre sträckor osv. Felbelastar kroppen mycket då ena benet är kortare än det andra osv.. Min filosofi är att då försöka gå ner 20 kilo till. Allt för att underlätta för min kropp. Motionen är dock en balansgång och det är därför vardagsrummet passar så bra. Den kan jag kliva av på stört och sittta hemma i soffan.

BRA jobbat! :bump: Hejar på dig! :D
 
Sv: Viktväktarna

*kl*

Första "oplanerade" utsvävningen, som det inte alls fanns utrymme till bland pointsen. Glass, på en torsdagkväll! Men den var god i alla fall o jag var sugen, så förhoppningsvis inte helt onödig ändå. Nya tag i morgon! Nu börjar jag bli lite orolig för att jag inte ska på VV-vägning förrän om tre veckor, mycket tid att flippa ur på.. :crazy:
 
Sv: Viktväktarna

Har du inte möjlighet att väga dig någon annanstans än på ditt vanliga ställe om det nu är så att du har förhinder att gå på din vanliga dag? :idea:

Tänk inte att du väger dig för viktväktarnas skull, du gör detta för dig! Ta en dag i taget, och tänk att varje dag är en del i din viktresa. :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

*knapp*

Jag är back on track igen nu. :) Åt så bra frukost och lunch att jag sen kunde ta en inte lika nyttig middag utan att ha några problem att hålla mig på dagens, även med några bitar choklad! :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp