Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

KL

Varfor blir jag supersugen pa at ata nagonting ... vad som helst, bara jag far ata ... varje gang jag laser den har traden?:crazy:
 
Sv: Viktväktarna

Haha :D
Jag tränade igår, 30 min jogga och sen styrketräning. Målet var varannan dag, men nu gick det en dag extra... Jaja, jag är stolt över det lilla!
Nu när kroppen är extrasvullen och vikten går uppåt några dagar blir jag så nedslagen... Så lätt att ge upp då! Blir dessutom extrasugen på onyttigheter dessa dagar... Men jag är stark ( inbillar jag mig)
 
Sv: Viktväktarna

Jättebra jobbat! :bump:

Det är helt naturligt att man lägger på sig vätska några dagar i månaden, och vissa får ju förfärliga sug efter onyttigheter, men det går över! Kanske kan du ha lite skumgodis när det blir som värst, du har ju veckobonusen att ta av. Och så är mitt tips att försöka vara lite extra aktiv de här dagarna, håller man på med annat har man inte tid att tänka efter hur sugen man är. :D
 
Sv: Viktväktarna

Tur att jag har att göra på jobbet så jag inte hinner ut och köpa gottis :D. Tyvärr funkar inte skumgodis, det är inte sånt godis jag vill ha, utan bullar, glass och sånt :crazy:.
Iallafall så brukar det funka när jag bara berättar för mig själv hur duktig jag är, hur enkelt det är och hur bra det går - fake it until you make it, helt enkelt. Funkar förvånansvärt bra i väldigt många områden i livet :D
 
Sv: Viktväktarna

Iallafall så brukar det funka när jag bara berättar för mig själv hur duktig jag är, hur enkelt det är och hur bra det går - fake it until you make it, helt enkelt. Funkar förvånansvärt bra i väldigt många områden i livet :D

:rofl:

Sen är det ju förstås sant att det går bra, eller hur? :D
 
Sv: Viktväktarna

Haha :D
Jag tränade igår, 30 min jogga och sen styrketräning. Målet var varannan dag, men nu gick det en dag extra... Jaja, jag är stolt över det lilla!
Nu när kroppen är extrasvullen och vikten går uppåt några dagar blir jag så nedslagen... Så lätt att ge upp då! Blir dessutom extrasugen på onyttigheter dessa dagar... Men jag är stark ( inbillar jag mig)

Du är stark! Kom igen!! :bump:

Och du är itne ensam:)

Först gick jag på lchf i tre månader och där andra (vi var några stycken som testade) tappade runt och över 10 kilo, tappade jag några gram. Sen kraschade magen av fettet och i den vevan fick jag träningsförbud pga trolig diskförskjutning. Då lipade jag.

Så jag började med viktväktarna istället. Tiden gick några veckor och jag fuskade och började träna i liten dos. Japp, jag sket i vad sjukgymnasten sa. Min kropp mitt val. Men sen fick jag grönt iaf efter ett tag och hårdträningen är ett faktum här nu :laugh: Det kommer automatiskt och det är lättare att hålla maten när jag tränar. Passar på att sluta röka mitt i alltihopa oxå, kan inte vara bättre timing! Kör bara ;)

Jag har gått ner 2,4 kilo och verkar ha stannat där. Men det gör ingenting, jag vet ju att även om vågen skulle peka uppåt kan det definitivt inte vara av fett iaf. För jag käkar inget onyttigt alls:laugh:

Så upp med hakan Mitten, detta fixar du! :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Viktväktarna

Nu hoppar jag in på denna tråden !

Började med viktväktarna 1 januari 2012. Har fått en bok med points och info om hur mycket points jag får äta och endel häften av min mamma. Vet ej hur gamla de är men de kvittar. Jag och sambon bor då ca 7 mil från närmaste ställe där man kan väga in sig å sådär så vi kör på hemmavid!

Det fungerar peppar Peppar.. Sen nyår har jag då gått ner 14 kg. Å då har jag från slutet av januari -april varit väldigt orörlig. Gått hemma helt sjukskriven med värk som gjort mig totalt orörlig.Opererades 7 mars och gick med gips å sådär till 17 april då jag blev av med gipset och fick börja belasta foten. Motionscykeln har visat sig vara ett bra redskap i vardagsrummet. Inte bara som klädhängare.

Jag är då rörelsehindrad och går som en kratta. Kan inte gå längre sträckor osv. Felbelastar kroppen mycket då ena benet är kortare än det andra osv.. Min filosofi är att då försöka gå ner 20 kilo till. Allt för att underlätta för min kropp. Motionen är dock en balansgång och det är därför vardagsrummet passar så bra. Den kan jag kliva av på stört och sittta hemma i soffan.

Härligt! :banana: Då är du inne på rätt bana. Bara att fortsätta och kämpa på:)
 
Sv: Viktväktarna

Först gick jag på lchf i tre månader och där andra (vi var några stycken som testade) tappade runt och över 10 kilo, tappade jag några gram. Sen kraschade magen av fettet och i den vevan fick jag träningsförbud pga trolig diskförskjutning. Då lipade jag.

Så jag började med viktväktarna istället. Tiden gick några veckor och jag fuskade och började träna i liten dos. Japp, jag sket i vad sjukgymnasten sa. Min kropp mitt val. Men sen fick jag grönt iaf efter ett tag och hårdträningen är ett faktum här nu :laugh: Det kommer automatiskt och det är lättare att hålla maten när jag tränar. Passar på att sluta röka mitt i alltihopa oxå, kan inte vara bättre timing! Kör bara ;)

Jag har gått ner 2,4 kilo och verkar ha stannat där. Men det gör ingenting, jag vet ju att även om vågen skulle peka uppåt kan det definitivt inte vara av fett iaf. För jag käkar inget onyttigt alls:laugh:

Du är jätteduktig! Hejar på dig!!! :bump::bump::bump:
 
Sv: Viktväktarna

Jag gick inte heller ner av lchf, och blev för trött för att träna :D. Roligt att du är så träningspeppad, jag vill väldigt mycket men är så otränad att jag blir lessen. Men jag fejkar på här och hoppas snart att jag ska vara en hurtbulle jag också :D.
Tack för pepp och stöd allihopa, har ingen riktigt att bolla just det här med (förutom maken) så det är så skönt att ha er!
 
Sv: Viktväktarna

*kl*
Efter en vecka helt utan träning och med matvanor som har varit helt katastrofala (pizza en dag, McDonals med plusmeny nästa dag, grillat, godis, läsk...) så var jag inte helt positiv till att ställa mig på vågen. Vågen visade en viktnedgång på -0,5kg:eek: Undrar om detta kommer surt nästa vecka istället?

Nu tar jag nya tag och försöker få upp motivationen. Idag ska det bli en långpromenad med vovven & ridning av 3 hästar. Imorgon ska stallet tömmas och tvättas samt hund/hästmotion. Jag ska också kolla upp simhusets öppettider & kostnader för årskort.
 
Sv: Viktväktarna

Bra att du fortsätter ändå! Jag kände mig lite nere igår efter utelunchen med jobbet igår, när vi åt ganska olämplig lunch... Jag har typ 25 veckopoints kvar bara :D. Imorgon är det vägning för andra gången, hoppas jag inte gått UPP bara.
 
Sv: Viktväktarna

Du är jätteduktig! Hejar på dig!!! :bump::bump::bump:

Hi hi :p Tack!

Men tänk då på att träna är ingen ansträngning för mig, det är en del av mig som jag inte kan leva utan :) Maten däremot är svårare. Att hitta balans och hitta det som ger mig mest i min träning. Jag äter för lite egentligen...
 
Sv: Viktväktarna

Du kan använda menyförslagen för att få lite tips på vad som skulle kunna passa dig. :idea: Det är jättebra att du är aktiv men glöm inte att mat är också viktigt. Och gott. :d :D
 
Sv: Viktväktarna

Det svåraste tycker jag är lunchen... Soppa funkade bra i veckan! Målet är att jag ska få äta ute varje fredag, annars ska jag ha med mig låda... Nästa vecka ska jag äta en annan soppa några dagar och bakpotatis med keso andra dagar.
 
Sv: Viktväktarna

Måste bara tipsa om att göra flera olika rätter att ha med så att det inte blir en trist mathållning. T ex kan du frysa in flera olika soppor, göra goda sallader, ugnsbaka grönsaker som du bara värmer senare, etc.

Planera på! :D
 
Sv: Viktväktarna

Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att man blir sugen på något när man tänker på bantning, vilket man ju gör när man läser den här tråden.
 
Sv: Viktväktarna

Jag är lite gnällig på just uppvärmd mat, så jag äter hellre samma lunchlåda 2 dagar än alltid tar med mig rester från dagen innan... Plus att jag gärna tar fler points till middagen och färre till lunch.
Har nära till panini etc. de dagar jag glömt, då kan jag alltid ta en sallad :). Tycker det är lite trist med lunchsallader, blir ofta hungrig ett par timmar senare...
 
Sv: Viktväktarna

delvis kl
Varför räknar vv points istället för kalorier?
Ni poängterar att allt är tillåtet i rätt mängd...men vad är förbjudet mer eller mindre ;-)

Ni är duktiga. Jag har lagt på mig 1,5 kg i sommar och det tar jag som att jag ska skärpa mig men inte banta. Kul ändå att läsa hur duktiga ni är :-)
Tror på vv som verkar gå på vanor istället för dieter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp