Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

78 pp för hela receptet fick jag det till. Återigen visar det sig vilken skillnad det blir med mindre portioner - d v s 20 bullar istället för 15 st :D

Vad konstigt, jag fick det till 89PP för hela receptet = 4PP per bulle om jag gör 20 st bullar. Hur kan det bli så olika? Jag la in receptet i receptskaparen
 
Sv: Viktväktarna

En annan grej, kan man få tips om ett billigt och bra pålägg till pruttbullarna? Smör och ost är ju gott men inte gratis direkt :d
 
Sv: Viktväktarna

Jag brukar köra en med ost och en med leverpastej. Ibland blir det mjukost på bägge.

Jag använder mindre vetemjöl än Camilla, möjligen skiljer det också i pp mellan dinkel- och vanligt vetemjöl.
 
Sv: Viktväktarna

Jag brukar köra en med ost och en med leverpastej. Ibland blir det mjukost på bägge.

Jag använder mindre vetemjöl än Camilla, möjligen skiljer det också i pp mellan dinkel- och vanligt vetemjöl.

Ok. Jag hade lagt in 3,5dl vetemjöl i receptet men använde bara 3 men det blir ändå 4pp per bulle. Dinkelmjöl var ju en jättebra idé, ska köpa det nästa gång. Nu står degen på jäsning och maken köpte med sig leverpastej och smörgåsgurka hem. Ser fram emot kvällsmaten, nu ska vi ut och hägna en hage och jag har redan 6 aktivitetspoints utförda idag :laugh:
 
Sv: Viktväktarna

delvis kl
Varför räknar vv points istället för kalorier?
Ni poängterar att allt är tillåtet i rätt mängd...men vad är förbjudet mer eller mindre ;-)

Precis som någon sa så bygger propointsen på en avancerad formel utifrån protein, kolhydrater, fett och fibrer och tar hänsyn till livsmedlets omvandlingskostnad, dvs hur mycket energi går det åt för kroppen att förbruka det aktuella livsmedlet.

Det gör att bananer tex kan vara 0 propoints, kroppen gör av med ungefär lika mycket energi för att förbränna bananen som intaget utgör och det blir inget kvar som kan lägga sig på kroppen.

Hade VV räknat kalorier hade det ju inte funnits många 0-pointslivsmedel :)

Ingenting är förbjudet!
 
Sv: Viktväktarna

Apropå det, var det du som hade varit viktväktarfröken? Det verkar kul, är det rimligt betalt? Dom söker folk i vår stad... Om du inte vill skriva här får du gärna skicka PM och berätta lite, det kan ju vara nåt att ha som mål.

Jag jobbar som viktväktarkonsulent, och vi är inte franchisetagare, utan kommissionärer - vi är alltså egna företagare och får provision på alla intäkter.

Det behövs rätt många medlemmar varje vecka för att det ska bli någon vettig förtjänst, ofta äter lokalhyran upp en stor del av förtjänsten, men kontakta Viktväktarna så får du veta mer av regionchefen. Och man får en jättefin utbildning som konsulent :)
 
Sv: Viktväktarna

Jag jobbar som viktväktarkonsulent, och vi är inte franchisetagare, utan kommissionärer - vi är alltså egna företagare och får provision på alla intäkter.

Det behövs rätt många medlemmar varje vecka för att det ska bli någon vettig förtjänst, ofta äter lokalhyran upp en stor del av förtjänsten, men kontakta Viktväktarna så får du veta mer av regionchefen. Och man får en jättefin utbildning som konsulent :)

Det låter ganska läskigt men jättespännande, jag har redan hälsoinspiratörsuppdraget på mitt jobb och gillar att ge goda råd och undervisa och det ingår i mitt jobb som sjuksköterska varje dag. Detta blir ju ytterligare en sporre för att komma till målvikt.
 
Sv: Viktväktarna

Jag jobbar som viktväktarkonsulent, och vi är inte franchisetagare, utan kommissionärer - vi är alltså egna företagare och får provision på alla intäkter.

Tack för klarläggandet! Det ändrades efter min tid.

Hur funkar det med kassör och vägare? Finns det gränser för hur många medlemmar det måste vara för att man ska kunna ta in det?

Och visst är det ett kul jobb?!? :D
 
Sv: Viktväktarna

Kl

Gaaah, jag åt på Vapiano till lunch, salamiruccolapasta (sååååå gott...). Försöker plita ner alla points, men det är jättesvårt. Hur gör ni när ni ätit ute? Chansar?
Jag tror jag fick ihop 23 pp, ajajaj, skönt att veckobonusen finns...
 
Sv: Viktväktarna

Kl

Gaaah, jag åt på Vapiano till lunch, salamiruccolapasta (sååååå gott...). Försöker plita ner alla points, men det är jättesvårt. Hur gör ni när ni ätit ute? Chansar?
Jag tror jag fick ihop 23 pp, ajajaj, skönt att veckobonusen finns...

Visst hade det varit bra med lunchrestauranger som hade propointsantalet uppskrivet på menyn ;)
 
Sv: Viktväktarna

Det fanns faktiskt på vissa ställen förut - men det är viktväktarna som äger pointsen, så de fick ta bort det...

Jag är lite dålig på att lägga pointsen på rätt ställe... Idag åt jag ägg och latte till frukost, 6 pp. En ängamatssoppa i matlådan till lunch, 2pp. Och sen kom jag hem lite sent, sprang och tränade, och nu äter jag turkisk yoghurt och bär (kostar 10 pp!). Men jag har massa pp kvar nu...
 
Sv: Viktväktarna

Kl

Jobbar på, så hårt det går ;)

Går fortfarande lika bra:) Min envishet, den där som inte böjer sig, är tillbaka. Har saknat den under några år.

Men nu j****r kör jag.
 
Sv: Viktväktarna

Hurra för dig!

Jag tror jag går UPPÅT :o. Väger mig ju lite varje dag och trenden går åt fel håll, vägde plötsligt ett halvt kilo mer än på vägningen i söndags! Hoppas det vänder ner igen innan nästa söndag...
På lördag är det massa gäster med små barn här, vi funderade på grillspett, och fruktsallad med glass till efterrätt, så man kan äta viktväktarvänligt utan att det riktigt märks... Vill inte riktigt outa viktväkteriet.
 
Sv: Viktväktarna

*knapp*

Jag blev lite halvt jättebesviken när jag snabbkollat ett recept med currypasta som jag var hemskt sugen på och såg att det inte var så farligt med points i den... Sen när jag faktiskt la in det blev det mycket mer... :( Men nu kom jag på att jag lagt in fel portionsmängd på en av ingredienserna så nu blir det lite bättre igen! :D

Har gått bra senaste veckan tror jag (förutom en dag, men då blev hela kvällen väldigt upponer så vad tusan). Jag kommer på mig själv allt oftare med att tänka "nä, det är inte värt pointsen idag" när jag är sugen på något. Och DET är ett framsteg för mig! :) Ska bli intressant att se vad vågen säger nästa gång jag åker hemhem.. Får se när det blir bara!
 
Sv: Viktväktarna

Mitt största framsteg är att jag inte ger upp hela dagen/ veckan för att jag gjort ett snedsteg. Istället höftar jag fram något pointsvärde och låter veckobonusen bli uppäten :). Jag känner att det här kommer gå bra, om än sjukt långsamt... En nyttig lunch och jag hoppas på -10 kilo!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
319
Senast: Fetaost
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp