Sv: Viktväktarna
Jo, men absolut är det så. Så är det ju om man svälter sig själv, man blir trött, men blir smalare. Sen när man börjar käka igen går man upp i vikt. Det gäller ju, som väl alla i denna tråden vet, att hitta det gyllene medelläget för motion, matvanor och vikt, vilket är individuellt.
Jag har märkt på mig själv och några bekanta, att äter vi mindre stannar viktminskningen av något, men jag har i min egen ovetenskapliga analys kommit fram till att äter man såpass lite tappar man energi i kroppen, och tar sig för mindre, rör sig långsammare och mindre, är tröttare... Kroppen spar energi helt enkelt. Så energin ut blir lägre. Alltså, diffen energi ut - energi in minskar. Det är ganska små skillnader, men ändock skillnad.
Bara en teori![]()
Jo, men absolut är det så. Så är det ju om man svälter sig själv, man blir trött, men blir smalare. Sen när man börjar käka igen går man upp i vikt. Det gäller ju, som väl alla i denna tråden vet, att hitta det gyllene medelläget för motion, matvanor och vikt, vilket är individuellt.