Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit i Spanien i sex dagar och lyckats hålla ganska goda vanor. Inget resgodis, till exempel. En del vin och tapas förstås, men inte så stora måltider. Har bara ätit sötsaker vid två tillfällen. Hann med tre löprundor och ett par promenader också. Nu är jag rätt stolt.

Det har inte blivit så mycket frukt och grönt, så jag ser faktiskt fram emot att komma hem till sallader, grönsaksbiffar och smoothies.

Okej...
Förra veckan gick det ju åt fel håll (jag hade jobbat natt och visserligen haft "dygnsvila" innan vägningen) Fast jag undrar om det verkligen stämde:confused:. För så hårt tycker jag inte att jag har jobbat denna veckan att jag tappat närmare treO_o?

29/03 -0,9
05/04 +1,2
12/04 -2,80

Jag har inte ätit chips på över en månad - förutom vid ett enda tillfälle. Och jag brukade äta flera gånger i veckan. Så det är jag nöjd med!:banana:

Just nu har jag visst nått en platå och jag står därmed still viktmässigt, men jag har inhandlat en ny bikini som lär användas i sommar helt oavsett om jag går ner mer eller står still på den här vikten ett tag.

Dagsform i nämnda nya bikini

nybikini_zpsg5ajhvbb.jpg

Allt eftersom vädret och temperaturen ute blir trevligare, så blir det också mer promenader ute och det vet jag av erfarenhet att jag går ner lite av och ffa tightar det upp kroppen och det är ju inte helt fel.

Jag bröt ihop lite förra veckan och hade några dåliga dagar pga dåligt mående. Nu har jag kommit igen. Måndagens vägning visade dock +1,3 kg (alltså 67,6 kg nu) men det var ingen större överraskning. Idag har jag gått en 6 km promenad med en vän och sen kört styrka och 50 min cykel. Känns skönt att vara tillbaka i träning och nyttigt ätande igen. :)

Länge sen jag skrev här, men tycker att det är bra som pepp att "behöva" rapportera lite ibland :p Minns inte heller exakt vad jag skrev då men nu är jag iaf äntligen under inskrivningsvikten vid graviditeten (dottern 9 månader, viktuppgång 21 kg under graviditeten). Så det tog lika lång tid att bli av med som att gå upp :D vilket väl är ganska rimligt egentligen. Nu vill jag gärna ner 9-10 kg till. Jag ammar fortfarande, och fikar alldeles för mycket :o Men det går ju åt rätt håll iaf. Kört igång med 5:2, som funkade bra före graviditeten. Hade egentligen tänkt vänta tills jag slutat amma men det kan ju ta lång tid... Så har jag börjat cykla en del, och träna lite styrka. Ska försöka skriva här lite oftare.

Vågen har nu visat 57.5kg två dagar i rad så den har väl ryckt upp sig.

Eftersom jag återigen inte är gravid längre (kan man samla ihop alla omgångar med två veckor tills det blir en fullgången?) så har jag alltså drygt 4kg att gå ner igen då.

Kvarg, sushi och sätta igång två pållar får bli receptet.

Vågen har nu visat 57.5kg två dagar i rad så den har väl ryckt upp sig.

Eftersom jag återigen inte är gravid längre (kan man samla ihop alla omgångar med två veckor tills det blir en fullgången?) så har jag alltså drygt 4kg att gå ner igen då.

Kvarg, sushi och sätta igång två pållar får bli receptet.

Fast inte idag. Idag ska jag äta kärleksmums, Naproxen och sörja.

Jepp, jag läste att de hade bitit sig fast ett tag. Beklagar, jag förstår att det måste ha känts väldigt hoppfullt att plussa. :(

Måste dela med mig av kvällens måltid. Jag stekte salladslök, sparris och squash på låg värme i olivolja och skvätte på balsamvinäger. Lade till halverade körsbärstomater och kryddade med örter och svartpeppar och lät puttra. Lade till serranoskinka och färsk spenat, lite soltorkade tomater och lite chili och lät puttra. Sen vände jag ner kokt farfalle-pasta och blandade om. Mums!

Jag har haft fika på jobbet idag med kladdkaka som var ganska "dyr", frukost blev keso med kiwi och jordgubbar, till lunch keso med kalkonkött, jordgubbar och äpple. Gäller att variera sig :) Kycklingben och stekta grönsaker till middag.

Jag tänkte också hoppa in här och passar på nu när jag ser att vi har samma mål (och utgångspunkt verkar det som). :)

Jag ska ner till 57-58 och startade på 70,7 för några veckor sen. Vägning igår visade 66,3.
Jag tränar på gym varje dag och äter enligt min sambos deff-diet. Mycket protein, väldigt lite kolhydrater och absolut inget socker eller alkohol. Två gånger i månaden har vi "fuskdagar".

Målet är dels att gå ner i vikt men främst att bli starkare och mer hälsosam.

Jag äter något liknande deff- diet, den är fantastisk men lägger till grönsaker till proteinet varannandag ( efter 6 dgr rena proteindagar). Började 10 januari och efter 8 veckor hade jag tappat 15 kg.
Nu har jag sen en månad tillbaka börja introducera fullkornsbröd, stärkelse och kolhydrater vissa dagar för att inte gå ner mer i vikt så att kroppen stabiliserar sig på denna vikten. Har dock fuskat enormt med prosecco och rödvin och gått ner ytterligare 1.5 kg
Bästa dieten ever som jag har följt och har inte behövt vara hungrig en enda dag!

Blev ganska förvånad över att se ett minus den här veckan, jag räknade inte så noga i helgen och tog två extra vilodagar efter att jag blev vaccinerad (fick lite feber). I övrigt har veckan gått superbra. Träningen går som på räls och jag har infört yoga en gång i veckan, väldigt avslappnande och rehabiliterande :love: Min bror är på besök, så nu i helgen ska vi ut och äta gott men det blir inget extremt, kanske en god steak och lite vin :D

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)
15/04 --- 58.8 kg (-0.4)

Måndagsinvägning igen!
4/4 - 69,9 kg
11/4 - 68,5 kg (-1,4 kg)
18/4 - 68,1 kg (-0,4 kg)

Alltså, jag är väldigt förvånad att det blev minus även denna vecka. Jag har fuskat med allt, träning har det blivit väldigt lite, maten har blivit väldigt dåligt planerad för min del eftersom jag haft mycket i skolan, jobbat mycket, både varit sjuk själv och sambo har varit hemma med sjuka barn (och således har han lagat mycket av maten - våra definitioner av "bra mat" är inte riktigt lika :cautious:). Men jaja, det slutade på minus i alla fall så jag är väldigt nöjd. Jag kommer nog inte träna något i början på den här veckan i alla fall, halsont och feber och idag är det jag som är hemma med sjuka barn. Jag kan i alla fall passa på att laga nyttig mat! :idea:

Nämen alltså jag måste hoppa in nu och rapportera till någon om mina matvanor för det här håller inte. Har efter en totalt dekadent vinter gått från att äta okey och träna 5 dagar i veckan till att träna 0 dagar i veckan och äta skit. Har lagt på mig typ 5 kilo men det ser ut som mer pga tappat i muskelmassa också. Har nu dessutom dragit på mig ryggskott, något jag inte haft sedan jag började träna :grin: Min kropp vill verkligen inte ha det såhär längre. Och inte jag heller, inga kläder passar ju längre!!

Min plan är att börja träna 3 dagar i veckan igen (ta det lugnt i början osv) och strukturera upp maten ordentligt. Måste börja äta ordentlig frukost, laga mat jag kan ta med mig till lunch och inte äta chips till middag. Alltså: 3 ordentliga mål mat per dag (och med ordentlig menar jag bra mat, inte riskakor eller ostkrokar eller mackor) och 3 gruppass i veckan. Gymmade mycket tidigare men har helt tappat sugen med det då jag upplevde att jag inte kom någonstans styrkemässigt. Men ja nu jävlar, på't igen eller nåt.

Ska även köpa en våg. Inget mer "spegeln är bättre" för 1) det är destruktivt för mig att titta på min kropp i spegeln 2) vågen kommer inte ljuga efter den här vinternedgången (eller uppgången beroende på hur man ser på det) 3) måste ha några konkreta resultat så jag fortsätter välja broccolin över pizzan.

Så, ny måndag, nya tag och här är jag. Ursäkta wall of text, kändes bara som att jag måste pränta ner det här för att det ska ske. Ska köpa våg idag eller imorgon och då blir det första statusinrapporteringen.

Nämen alltså jag måste hoppa in nu och rapportera till någon om mina matvanor för det här håller inte. Har efter en totalt dekadent vinter gått från att äta okey och träna 5 dagar i veckan till att träna 0 dagar i veckan och äta skit. Har lagt på mig typ 5 kilo men det ser ut som mer pga tappat i muskelmassa också. Har nu dessutom dragit på mig ryggskott, något jag inte haft sedan jag började träna :grin: Min kropp vill verkligen inte ha det såhär längre. Och inte jag heller, inga kläder passar ju längre!!

Min plan är att börja träna 3 dagar i veckan igen (ta det lugnt i början osv) och strukturera upp maten ordentligt. Måste börja äta ordentlig frukost, laga mat jag kan ta med mig till lunch och inte äta chips till middag. Alltså: 3 ordentliga mål mat per dag (och med ordentlig menar jag bra mat, inte riskakor eller ostkrokar eller mackor) och 3 gruppass i veckan. Gymmade mycket tidigare men har helt tappat sugen med det då jag upplevde att jag inte kom någonstans styrkemässigt. Men ja nu jävlar, på't igen eller nåt.

Ska även köpa en våg. Inget mer "spegeln är bättre" för 1) det är destruktivt för mig att titta på min kropp i spegeln 2) vågen kommer inte ljuga efter den här vinternedgången (eller uppgången beroende på hur man ser på det) 3) måste ha några konkreta resultat så jag fortsätter välja broccolin över pizzan.

Så, ny måndag, nya tag och här är jag. Ursäkta wall of text, kändes bara som att jag måste pränta ner det här för att det ska ske. Ska köpa våg idag eller imorgon och då blir det första statusinrapporteringen.
Heja! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar