+
@Hjartagna
Tack för svar!
Det handlar väl mycket om aptiten för mig, ibland får jag helt enkelt inte ned alls mycket! I söndags åt jag en dl corn flakes, en smörgås och en halv portion potatisgryta på hela dagen (toppa det med en heldag i stallet inklusive ett pass terränghoppning och ett pass ponnygalopp = MINUS PÅ KONTOT!). Det tar liksom totalstopp. Äter aldrig lättprodukter! Men har svårt för grädde och smör och sådant eftersom jag vill äta veganskt och då mår jag illa om jag tänker på att jag äter något som är så dåligt för miljön och hur korna har det och då kan jag inte äta mer. Men olja kan man ju hälla på!
Sen går det i perioder; vissa dagar är jag väldigt förtjust i frukostmat (alltså flingor, mackor och sånt och då kan man ju fläska på med matfett osv) och vissa dagar kan jag inte ens tänka på sådant eller vanlig mat utan får hålla på med vindruvor, chips, grönsaksbitar och dippsåser aka "godismat" (tips från
@hagel faktiskt
). Tur att jag har en sambo för jag kommer aldrig undan med att skippa middagen, annars hade jag nog inte ätit varm mat alls.
Idag har jag ätit två smörgåsar, en med ost och en med veganbullar och massa margarin. Men nu känner jag mig så mätt att jag inte vet hur jag ska kunna äta igen innan middag!
Det är jobbigt att resonera med mig själv eftersom en del av mig vet mycket väl att jag måste äta och en annan del av mig är ett jobbigt matvägrande barn.