Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
weight.png

Herregud jag blir bara tjockare och tjockare. Vågen är nerpackad efter flytten turligt nog eftersom jag inte vill veta. Jag har försökt att bli mer nyttig men det är så förbaskat svårt eftersom jag är låst vid hemma och på jobbet. Körkort, körkort, körkort. Funderar på att möjligtvis köpa en cykel men jag hatar att cykla och får alltid ont i benen. Men, men det är bra motion och lite frisk luft skulle antagligen inte skada heller. Jag blir så ledsen när inga kläder passar men att köpa nya känns som ett sånt nederlag att jag inte vill göra det. Så jag har samma kläder i princip varje dag. :crazy:

Då har åtta veckor passerat sen jag började, snart 6 kg lättare :) Finns inte så mycket att rapportera den här veckan, jag fortsätter som vanligt :p Det enda är väl att jag ska byta ut ett styrkepass i veckan mot yoga. Jag har länge velat prova yoga men jag har alltid tänkt att jag inte har tid över för det. Sen kom jag på att det inte är livsnödvändigt att styrketräna sex dagar i veckan :o Så det var lättare än väntat, nu blir antingen torsdag eller fredag dedikerad till yoga och stretching. Har ni några tips på yoga-kanaler på youtube eller liknande som är bra för nybörjare får ni gärna dela med er! :)

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)

Då har åtta veckor passerat sen jag började, snart 6 kg lättare :) Finns inte så mycket att rapportera den här veckan, jag fortsätter som vanligt :p Det enda är väl att jag ska byta ut ett styrkepass i veckan mot yoga. Jag har länge velat prova yoga men jag har alltid tänkt att jag inte har tid över för det. Sen kom jag på att det inte är livsnödvändigt att styrketräna sex dagar i veckan :o Så det var lättare än väntat, nu blir antingen torsdag eller fredag dedikerad till yoga och stretching. Har ni några tips på yoga-kanaler på youtube eller liknande som är bra för nybörjare får ni gärna dela med er! :)

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)

:up:Provade Yogobe, verkade vettigt, men höll bara ut nåt pass. Den träningsformen passade inte just mig just då, men det beror nog mer på mig än på programmet :)

@Luem Jag börjar känna mig tjatig, men jag tipsar som vanligt om Yoga with Adriene! Superbra, finns massa videos och i stort sett allt är nybörjarvänligt (finns flera spellistor, bland annat yoga for beginners och även foundations of yoga där varje pose förklaras supertydligt).

@Luem Jag börjar känna mig tjatig, men jag tipsar som vanligt om Yoga with Adriene! Superbra, finns massa videos och i stort sett allt är nybörjarvänligt (finns flera spellistor, bland annat yoga for beginners och även foundations of yoga där varje pose förklaras supertydligt).
Visstja, det tror jag att jag har sett i Beach-tråden :D Tack för påmminelsen, ska absolut ta mig en titt

:up:Provade Yogobe, verkade vettigt, men höll bara ut nåt pass. Den träningsformen passade inte just mig just då, men det beror nog mer på mig än på programmet :)
Tack för tipset, ska kika på det också! :)

Visstja, det tror jag att jag har sett i Beach-tråden :D Tack för påmminelsen, ska absolut ta mig en titt

Tack för tipset, ska kika på det också! :)
PS, har du aldrig provat träna med TRX-band kan jag rekommendera att testa det också om du vill träna hemma. Går att göra billigt själv via enkla instruktioner via nätet och hitta bra övningar.

Jag har fortfarande kris med mina semesterkilon. Från sommarsemestern 2015!

Jag har dock äntligen lyckats analysera orsaken, förutom då för mycket mat under nämnda semester. Jag har haft en kris på mitt jobb sedan våren 2015 och den löstes som genom ett under för ett par veckor sedan. Nu känns det mer rimligt att orka avstå godsaker.

Visserligen ska resa bort en vecka inom kort, men i stort sett tänker jag mig nu att jag är extra restriktiv enligt tidigare välbeprövat system maj månad ut, sen får vi se.

Nu har jag trillat ner lite grann på vågen igen.
Var i London över påsk och det gjorde inte under för vikten om man säger så. Men nu är jag på banan igen.

-0,6 kg och äntligen under 65 igen :) Känns kanon, jag äter gott och tränar ganska mycket. Försöker röra mig mycket i vardagen, ta cykeln istället för bilen till stallet till exempel.

Oj, missat mycket o tråden på någon vecka!

Jag fortsätter ner, över 10 kg sedan kickstarten i början av januari. Tror jag typ följer min planerade viktnedgång. Men det är mycket kvar! Träningen håller i sig och jag tycker jag äter hyfsat. Igår dock aw med jobbet. Visserligen träning först men sen tapas och en massa sangria... gott var det! Lite trött idag ;)

Måndagsinvägning för min del idag då.
4/4 - 69,9 kg
11/4 - 68,5 kg (-1,4 kg)
Jag har fuskat en hel del med maten, men kommit igång med lite motion. Ändå roligt att det var sån skillnad, jag trodde inte att jag skulle ha gått ner något alls faktiskt. :) Mitt mål är just nu är att komma igång ännu mer med vardagsmotion (gå för att lämna/hämta på förskolan, trappor framför hiss o dyl), och sedan crosstrainern 4 dagar/vecka. Just nu kör jag 20 minuter åt gången på samma program med samma motstånd för att kunna jämföra med tidigare. Jag vill inte att det ska bli för jobbigt så jag kommer låt bli det för att det är för jobbigt. Jag tänker att 20 minuter är bättre än inget, sen kan jag öka på det stegvis när flåset är bättre. :o

Måndagsinvägning för min del idag då.
4/4 - 69,9 kg
11/4 - 68,5 kg (-1,4 kg)
Jag har fuskat en hel del med maten, men kommit igång med lite motion. Ändå roligt att det var sån skillnad, jag trodde inte att jag skulle ha gått ner något alls faktiskt. :) Mitt mål är just nu är att komma igång ännu mer med vardagsmotion (gå för att lämna/hämta på förskolan, trappor framför hiss o dyl), och sedan crosstrainern 4 dagar/vecka. Just nu kör jag 20 minuter åt gången på samma program med samma motstånd för att kunna jämföra med tidigare. Jag vill inte att det ska bli för jobbigt så jag kommer låt bli det för att det är för jobbigt. Jag tänker att 20 minuter är bättre än inget, sen kan jag öka på det stegvis när flåset är bättre. :o
Vilken skillnad! Bra jobbat! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar