Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra jobbat @trazel ! Och heja dig @Wysiwyg !

Själv har jag kört en vecka (typ) hårdträning och några dagars fuskande (igen). Sjuka barn, mens och supermycket i skolan har gjort att jag släppte kraven för att klara allt rent mentalt. Känns ändå helt ok mtp att jag vet att det är vätskeuppgång och att allt är borta efter typ två dagars träning och bättre ätande. Har tagit promenad, tränat styrka och 50 min cykel idag. Frukost/lunch blir en kopp te, två stekta ägg och en skiva proteinbröd. Min vägning för den här veckan blir nog fredag istället. Då bör jag vara någotsånär på g igen. :)

@Wysiwyg , det är märkligt det där. Det räcker att skriva här för att sköta sig hyfsat i alla fall! Tänk om man kunde vara så ordentlig utan att känna att någon har koll!

Sen om någon har det egentligen är ju sekundärt - men det är ju alltid roligt att få läsa peppande kommentarer. :rofl:

@micaelathegreat , det är ju inte alltid så lätt att hålla ordning. Men när du känner att träningen gör resultat så fort så kanske det känns okej ändå :up:

@Wysiwyg , det är märkligt det där. Det räcker att skriva här för att sköta sig hyfsat i alla fall! Tänk om man kunde vara så ordentlig utan att känna att någon har koll!

Ja jag hoppas på det i alla fall! Var väldigt aktiv i beachtråden för några år sedan och tyckte det hjälpte mycket när motivationen tröt :)

Grejen för mig är väl mest att bestämma mig och ha något att mäta framgång eller bakslag med (i detta fall en våg) så jag ser resultat av det jag gör. Och det blir såklart både roligare och mer motiverade att dela det hela med resten av världen så jag kan skryta lite över min framgång (eller skämmas för misslyckanden hehe) ;)

Jag har inte vägt mig, för det vågar jag inte :nailbiting:. Men jag ser och känner på kläderna att jag måste gått ner. Fick kommentar av en kollega idag att jag blivit tunn. Väger jag vad jag tror ligger jag nu på BMI 22,8, så tunn är jag inte, men kilona på mage och handtagen börjar försvinna!

Jag har inte vägt mig, för det vågar jag inte :nailbiting:. Men jag ser och känner på kläderna att jag måste gått ner. Fick kommentar av en kollega idag att jag blivit tunn. Väger jag vad jag tror ligger jag nu på BMI 22,8, så tunn är jag inte, men kilona på mage och handtagen börjar försvinna!
Härligt att du märker att det går neråt! Jag brukar tänka att det inte spelar sååå stor roll om jag gått ner eller inte om jag är nöjd. Om du ser och känner skillnad så spelar det ju egentligen ingen roll om du ser skillnad på vågen.

Då har tio veckor gått sen jag började, 6.5 kg lättare sen dess och 7 kg mindre än min högstavikt :) Jag känner mig väldigt nöjd med var jag är just nu, mitt mål när jag startade var 58 kg så det vore perfekt om jag kunde nå det nästa vecka. Måndagen därpå reser vi bort till Thailand så då blir det en naturlig break. Målet där är att hitta en bra balans med maten, göra lite yoga på stranden (@zassoo Yoga med Adriene var superbra :D) och i allmänhet att lyssna på kroppen och vad den behöver.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)
15/04 --- 58.8 kg (-0.4)
21/04 --- 58.4 kg (-0.4)

Då har tio veckor gått sen jag började, 6.5 kg lättare sen dess och 7 kg mindre än min högstavikt :) Jag känner mig väldigt nöjd med var jag är just nu, mitt mål när jag startade var 58 kg så det vore perfekt om jag kunde nå det nästa vecka. Måndagen därpå reser vi bort till Thailand så då blir det en naturlig break. Målet där är att hitta en bra balans med maten, göra lite yoga på stranden (@zassoo Yoga med Adriene var superbra :D) och i allmänhet att lyssna på kroppen och vad den behöver.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)
15/04 --- 58.8 kg (-0.4)
21/04 --- 58.4 kg (-0.4)
Bra jobbat!!!!

weight.png

:banana::banana::banana::banana::banana:

Jag joinar tråden! Väger förmodligen inte särskilt mycket men känner mig fruktansvärt obekväm med min kropp. Har gått och trott att jag inbillat mig att jag säckat ihop men idag fick jag tydligt se (tack provrum!) att det faktiskt är så illa som jag känt.

Så, nu ska jag styra upp mat och allt. Har tidigare ätit exakt hur som helst, skippat middagar och ätit tre påsar popcorn och en daim till middag etc och ska nu försöka äta hyfsat nyttigt, hyfsat regelbundet och så. Ska även börja röra på mig, minst fyra dagar i veckan.

Heja oss!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar