Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, när jag ser @Hyacinth resultat blir jag ju sugen på att börja med en sån där påsdiet....i övrigt går det åt pipsvängen känns det som. En till burk rostad lök satte jag i mig igår kväll (jag har underliga matvanor) så nu är det stopp att köpa dem - också. Tidigare har det blivit stopp för fröknäcket och nötterna eftersom det inte går. Jag sätter i mig en hel plåt fröknäcke och det är mycket kalorier i det....

Det passar nog långt från alla, men jag har bestämt mig. Jag älskar mat och gott vin, och har en tendens att äta för mycket om än bra mat. Men man kan bli tjock på det med. Jag behöver gå ner lite raskt för att inte tappa motivationen, sen kan jag jobba med att bibehålla. Tänker inte ha gjort detta i onödan och mår bra av att se resultat.
Jag har en klänning jag älskar som mål, når jag det innan 6 veckor avbryter jag och börjar jobba på att stabilisera vikten.
Vätska är knepet, missar jag att dricka vatten blir jag vrålhungrig. Äter 07, 11, 14, 17-18 och 21.

En till burk rostad lök satte jag i mig igår kväll (jag har underliga matvanor) så nu är det stopp att köpa dem - också.

Jag har också gjort det där :o
Lök är dessutom enkelt att häva i sig.

Jag försöker att ha minimalt med mat hemma. Kan lätt gå och småäta halva skafferiet bara för att jag är uttråkad :crazy:

Det passar nog långt från alla, men jag har bestämt mig. Jag älskar mat och gott vin, och har en tendens att äta för mycket om än bra mat. Men man kan bli tjock på det med. Jag behöver gå ner lite raskt för att inte tappa motivationen, sen kan jag jobba med att bibehålla. Tänker inte ha gjort detta i onödan och mår bra av att se resultat.
Jag har en klänning jag älskar som mål, når jag det innan 6 veckor avbryter jag och börjar jobba på att stabilisera vikten.
Vätska är knepet, missar jag att dricka vatten blir jag vrålhungrig. Äter 07, 11, 14, 17-18 och 21.
Hur mycket tränar du? Jag tränar tung styrketräning 3-4 ggr i veckan och kör konditionsträning däremellan. Pallar man pulverdiet då, tror du?

Hur mycket tränar du? Jag tränar tung styrketräning 3-4 ggr i veckan och kör konditionsträning däremellan. Pallar man pulverdiet då, tror du?

Du pallar inte att nya ut alla mål, promenader är nog.
Byt ut Max ett om du tränar så mycket, eller ännu hellre, kom tillrätta med din hetsätning innan. Den blir absolut inte bättre av pulverdiet.

Nu hoppar jag in i tråden här. Jag måste ta hårdare tag kring min viktnedgången.Jag planerar att ligga på ett relativt lågt kcal-intag för att kickstarta. Det är inte särskilt likt mig då jag oftast strävar efter en långsam och långsiktig viktnedgång med införandet av goda vanor, men nu känner jag att jag måste nå snabbare resultat i början för att bli motiverad till att fortsätta. 1200 kcal/dag är det som gäller första månaden - inget sött/gott/snacks förutom frukt. Jag har redan matplanerat för två veckor framåt och valt kalorisnåla rätter (mycket sallad, soppor och vit fisk). Tror det är enklare för mig att avstå allt och köra ganska strikt just nu, än att försöka vara lite lagom i allt.

Jag tränar inget förutom promenader samt vardagscykling fram- och tillbaka till skola/jobb.

Senast ändrad:
Keso och banan till frukost, broccolisoppa till lunch och nu fisk med massa grönsaker och lite potatis till middag. Har 250 kcal tillgodo så ska äta lite jordgubbar med mjölk senare ikväll.

Andra dagen avklarad då! Startvikten ligger förresten på 70 kg och det långsiktiga målet är att ligga omkring 60 kg.

Jaha, tråden minst peppade person fortsätter uppdatera. Har mens och har inte alls ätit jättebra. Antingen äter jag knappt nånting, som igår, eller så äter jag för mycket skit, som ikväll.

En dålig matdag ser ut såhär för mig:

Frukost kl 6: Tre små runda knäckemackor. Juice.
fm-fika kl 10: Päron.
Lunch kl 13 : Färdigmat, liten portion. Kyckling och potatis, nån oinspirerad sås.
middag kl 18: Kyckling, pasta och broccoli. Felberäknade så väldigt liten portion.
Skit: tre (!) kanelbullar. En karamell.

:banghead:

Jag är trött mest hela tiden så ska nu försöka annan strategi (ha! som om jag hade en tidigare). Steg nr ett är att försöka äta mer mat så jag slipper äta skit. Steg nr 2 är att börja träna. Ska skriva in mig på bikramyogatortyren nästa vecka :up:.

@niphredil Låter som en bra plan :) Du kanske också kan matplanera om det skulle hjälpa?
Alltså jag är i princip oförmögen att matplanera. Jag försöker men det funkar inte för mig, jag är för nyckfull eller vad man ska säga med mat. Jag avskyr att planera mat, handla mat, laga mat och ibland till och med äta mat.

Idag testade jag att handla mat på Coop på nätet för första gången och det var suveränt verkligen! Förhoppningsvis kan jag se till att handla ordentligt med enkla men BRA grejer att laga så att jag ser till att alltid ha nåt hemma jag kan koka ihop :).

Alltså jag är i princip oförmögen att matplanera. Jag försöker men det funkar inte för mig, jag är för nyckfull eller vad man ska säga med mat. Jag avskyr att planera mat, handla mat, laga mat och ibland till och med äta mat.

Idag testade jag att handla mat på Coop på nätet för första gången och det var suveränt verkligen! Förhoppningsvis kan jag se till att handla ordentligt med enkla men BRA grejer att laga så att jag ser till att alltid ha nåt hemma jag kan koka ihop :).
Matkasse?

Det är väl uppenbart att jag älskar det eftersom jag rekommenderar det till alla, men det har verkligen vidgat mina matlagningsvyer. För trots att jag inte är särskilt kräsen har jag haft en ganska begränsad repetoar, men nu känns det som att jag kan laga gott på typ spik och en flaska tabasco.

Tycker folket i denna tråd borde bli lite mer aktiva :D

Mitt svåraste är att stå emot frestelser när andra äter framför en! Hur gör ni i dessa situationer? Knaprar på en egen morot? Stålsätter er?

Jag studerar och det erbjuds ofta fika i olika sammanhang. Idag fanns det några av mina favoritbakverk på lunchen, ryttarkaka och morotskaka :love: men jag lyckades stå emot suget :)

Eftersom jag är sängliggande i en dunderförkylning och har därför tid att hänga på Buke så har jag ändå lyckats sätta i mig en halv burk tofuline glass och godis...tar nya tag när den här skitförkylningen gett sig.

Mitt svåraste är att stå emot frestelser när andra äter framför en! Hur gör ni i dessa situationer? Knaprar på en egen morot? Stålsätter er?

Det beror helt på vilka jag äter med och vad de äter :angel:

Jag brukar ta en kaffe/en kopp te och försöka ignorera. Det går... sådär :meh:

Har kommit fram till att jag faktiskt inte gillar varken läsk eller godis "egentligen" och så är jag fånig och sätter ett kryss i kalendern när jag haft en bra matdag :o:D

Mitt största problem är när jag har haft folk över och det finns onyttigheter kvar. Det tar emot att slänga mat :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar