Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul med ärtig kjol @svea !

Själv valde jag sämsta tiden nånsin att få kroppspanik: Jag ska ha mens :arghh:. Jag vill därför bara lägga mig och äta choklad och glass och popcorn och dricka cola och istället sitter jag med knäckemacka med hummus på :meh:.

Oh well. Heja heja etc.

Jag ska gå ned 5 kg, vägde för några veckor sedan 77 kg hos dietisten....72 är helt ok för mig. Jag tränar mycket på gym så jag har ju mkt muskler vid det här laget och kör mkt stavgångsträning däremellan. Ägg är min räddning märker jag....idag har jag dock frossat i rostad lök och som vanligt kan jag inte äta några skedar utan satte i mig hela burken. :banghead::banghead::banghead:

Jag kan ju smyga lite här. Har satt ett eget viktmål inför när jag kan köpa häst igen. Tänkte gå ner minst 15 kg, och har hittills på 14 dagar gått ner 4 kg bara genom att lägga i en högre växel eller två på promenaderna och sluta äta kakor jämt. Men jag har ingen brådska, det är egentligen rätt smart om det tar ett år innan jag är i mål ;)

Det låter bra @Emor att ta det lugnt. Det gör jag med, eller snarare för vissa vill ju gå ned fort medan andra vill ta det lugnare. Jag skulle aldrig klara att leva på pulver så jag försöker nu bara hålla igen. Igår tog jag bara en apelsin fast jag ville ha två. Heja mig. Jag har inga större problem med kakor, pizza eller godis det avstår jag lätt ifrån men överätandet är mitt största problem, eller snarare hetsätandet. Jag kan aldrig ta en liten näve med jordnötter t ex utan jag måste äta upp hela påsen. Då är jag nöjd på något vis. Det är samma sak med mat på tallriken, jag så rädd för att det ska ta slut så jag blir orolig redan innan jag äter. Sjukt. Jag är som min gamla numera döda labradorherre som var totalt matgalen och fet...

Smyger med i tråden, är relativt nyopererad, så rör på mig gör jag inte alls. Kommer börja gå med hunden nästa vecka, men det är enda motionen just nu, däremot får ni gärna komma med tips på mellanmål (inte kvarg). Äpplen och russin är det jag äter nu, hade varit trevligt med variation....

Okej. Det här går ju inte alls bra. Släpper på dietplanerna tills efter tentan och kör "minska skadorna" istället. I alla fall försöka välja bra mat istället för pizza.

Är det någon av er som testat nutrilett? Funderar på om det kan vara en idé för att kickstarta efter tentan. Typ en vecka med bara påsar och sen två veckor med att byta ut ett mål mat mot påse/påsar.

Okej. Det här går ju inte alls bra. Släpper på dietplanerna tills efter tentan och kör "minska skadorna" istället. I alla fall försöka välja bra mat istället för pizza.

Är det någon av er som testat nutrilett? Funderar på om det kan vara en idé för att kickstarta efter tentan. Typ en vecka med bara påsar och sen två veckor med att byta ut ett mål mat mot påse/påsar.

Hoppar in här. Det här inlägget kunde jag ha skrivit - var tvungen att dubbelkolla att så inte var fallet :angel:

Jag tror att när det gäller påsar/pulver/etc så hänger mycket på om man härdar ut eller inte. Det blir en radikal omställning till enformig kost med artificiell smak :o

Men min (ringa) erfarenhet är att Nutrilett fungerar, om man har den som kickstart i en längre plan som man följer (jag orkade inte fullfölja).

Förra veckan 58 :crazy:
Idag 56.2 efter en helgs kissande...

Hormonerna på väg ur ordentligt med andra ord.

Så nu bör det gå nedåt igen till nästa omgång sprutor.

Glömde rapportera i fredags. Trodde inte på minus men hade tappat ett halvkilo så det var ju trevligt :) 64,3 nu. Däremot tror jag inte på minus denna veckan pga antågande mens. Men det känns rätt stabilt i allmänhet det här :)

En vecka till månadsmätning. Började jobba förra veckan och hade årsmöte i helgen, så det har blivit lite fikabröd i veckan, dock inga hysteriska mängder. Har inte hunnit eller haft lust att springa på två veckor heller, men jag har gått ganska mycket. Nu ska jag köra ett ryck den här veckan med extra mycket frukt och grönt, så att det syns på måttbandet att det har hänt något denna månad!

Det syns i alla fall i spegeln, har till och med vågat titta lite försiktigt i en helkroppsspegel. Med kläderna på, förstås.

Hoppar in här. Det här inlägget kunde jag ha skrivit - var tvungen att dubbelkolla att så inte var fallet :angel:

Jag tror att när det gäller påsar/pulver/etc så hänger mycket på om man härdar ut eller inte. Det blir en radikal omställning till enformig kost med artificiell smak :o

Men min (ringa) erfarenhet är att Nutrilett fungerar, om man har den som kickstart i en längre plan som man följer (jag orkade inte fullfölja).

Det funkar för mig.
Det kräver en jäkla disciplin men fuskar man inte så visst funkar det. -7,3 på 2,5 vecka nu.
Jag har skrivit en del om det både i denna tråd och tittar in i ditt kök-tråden.
Jag föredrar Allévo framför nutrilett.
Jag har det som kickstart och har en utarbetad plan för hur jag ska ta upp ätandet på en lagom nivå efteråt. Det är tufft, men jag gillar att veta exakt vad jag ska äta och när. Dricker ohemula mängder te och vatten, absolut inget annat ( enstaka kaffe).

Jag glömde väga mig i morse! Lika bra det eftersom jag inte lagt två strån i kors på hela förra veckan med sjukdomar själv, massor av jobb, skola och VABande. Jag drar nog en vecka till innan jag väger mig, då kanske jag kan vara tillbaka där jag var för en vecka sen. :meh: Mår fortfarande inte bra, men nu ska jag försöka äta nyttigare i alla fall och förhoppningsvis kunna börja träna lite om ett par dagar. 40 graders feber i 10 dagar på en treåring (med dubbelsidig öroninflammation utan att läkaren tänker skriva ut penicillin förrän trumhinnan spruckit - men det är ju egentligen en helt annan historia :banghead:) gör att ambitionsnivån varit under noll vad gäller matlagning. :angel:

Det funkar för mig.
Det kräver en jäkla disciplin men fuskar man inte så visst funkar det.

Precis. Jag gjorde misstaget att börja under tentaperiod, och blev alldeles för trött. Lär försöka igen under sommaren, för som du säger - det blir en kickstart om man följer den :up:

Får man fråga varför du tycker bättre om Allévo? :)

@Reykjavik Jaa det återstår väl att se om jag skulle orka hålla ut! Tänker mig att använda det mer som en rivstart, skulle jag i början veta att jag skulle hålla på med det i flera veckor skulle jag nog krokna på andra dagen. Och tentaperioder suger, de har jag fullt sjå med att ta mig igenom trots högt energiintag :angel: ;)

@Hyacinth Oj! Bra jobbat! Hur länge ska du hålla på med påsdietandet? Är du hemskt hungrig eller stabiliserar det sig hungerskänslorna efter ett tag?

@Wysiwyg: En - två veckor är nog lagom som kickstart, varning för att det kan vara oerhört drygt sista dagarna :o

Sedan finns det ju andra faktorer med i bilden som påverkar resultatet, ex: Vad du väger, hur mycket du rör dig, om du tränar samtidigt :up:

Tycker @Hyacinth är grymt duktig som har kört det i 2,5 vecka! :eek:
Vill också ha sån viljestyrka :D

@Reykjavik Jaa det återstår väl att se om jag skulle orka hålla ut! Tänker mig att använda det mer som en rivstart, skulle jag i början veta att jag skulle hålla på med det i flera veckor skulle jag nog krokna på andra dagen. Och tentaperioder suger, de har jag fullt sjå med att ta mig igenom trots högt energiintag :angel: ;)

@Hyacinth Oj! Bra jobbat! Hur länge ska du hålla på med påsdietandet? Är du hemskt hungrig eller stabiliserar det sig hungerskänslorna efter ett tag?

Jag ska köra 6 veckor. 24 dagar kvar, sen långsam start och kaloriräkning.
Håller jag inte tiderna blir jag hungrig, annars går det bra så länge jag dricker tillräckligt. Jag är lite allt eller inget som person, så det passar mig bra.

Okej, när jag ser @Hyacinth resultat blir jag ju sugen på att börja med en sån där påsdiet....i övrigt går det åt pipsvängen känns det som. En till burk rostad lök satte jag i mig igår kväll (jag har underliga matvanor) så nu är det stopp att köpa dem - också. Tidigare har det blivit stopp för fröknäcket och nötterna eftersom det inte går. Jag sätter i mig en hel plåt fröknäcke och det är mycket kalorier i det....

Nu ska skriva matdagbok denna veckan för att se hur det hela ser ut. Idag har jag ätit min vanliga frukost varken mer eller mindre så det är ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar