L
LindaK
Hur lång tid anser ni att det bör ta för en 21-årig häst att gå upp i vikt, så att det syns? Jag köpte mitt sto för ca 2-3 månader sen, hon var då jätte-tunn, snudd på mager, revbenen syns och hon har absolut ingen överlinje, inga muskler alls. Insjunken i flankerna och så. Nu idag har hon hämtat sig något, revbenen syns fortfarande lite, med flankerna är inte lika insjunkna. Jah har läst allt jag kommit över om utfodring av äldre hästar för att verkligen kunna ge henne bästa möjliga. Hon får nu:
MINST 9 kg hösilage (har tyvärr inga värden på det)
1 kg havre
ca 200 g linfröflingor
2 kg lucernpellets
ca 1 kg D&H 16 plus mix salt och mineraler och multivitaminer
Funderar på att även köpa Krafft Rehab och ge henne.Men vad tycker ni? Hon får kraftfodret delat på 3 ggr per dag. Har tyvärr ingen möjlighet att ge henne fler gggr. Hur lång tid borde det ta för henne att gå upp i vikt så att hon ser "normal" ut? Mask och tänder kollade!Har precis börjat ge D&H 16 plus mix och tänkte gå upp till 2 kg i slutändan.
Vore tacksam för hjälp!
MINST 9 kg hösilage (har tyvärr inga värden på det)
1 kg havre
ca 200 g linfröflingor
2 kg lucernpellets
ca 1 kg D&H 16 plus mix salt och mineraler och multivitaminer
Funderar på att även köpa Krafft Rehab och ge henne.Men vad tycker ni? Hon får kraftfodret delat på 3 ggr per dag. Har tyvärr ingen möjlighet att ge henne fler gggr. Hur lång tid borde det ta för henne att gå upp i vikt så att hon ser "normal" ut? Mask och tänder kollade!Har precis börjat ge D&H 16 plus mix och tänkte gå upp till 2 kg i slutändan.
Vore tacksam för hjälp!