C
CissiCissi
Sv: VIKT /Ridning =(
Tack tack detsamma.. Nytt år nya möjligheter!!
Tack tack detsamma.. Nytt år nya möjligheter!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att man kan träna upp de flesta hästars ryggar och kroppar öht till att bära sin vikt. Jag kommer hela tiden att tänka på en biffig hockeyspelare som väger 95 kg, en sådan skulle aldrig nekas att rida. Jag vet att de har mer muskler än fett, men för att orka bära en tung kropp har man ofta muskler också. Och så länge man själv känner sig någorlunda smidig så går det nog bra.
95 kg 171 cm lang
och hästen är 138 cm hög (fjording...)
Funkar jättebra men det blir inga langa galopper.
// M
Är du seriös? Det låter inte bra, stackars häst ärligt talat. (många andra också som har skrivit på den här tråden..) inte alls för att vara elak! Men hur logiskt låter det egentligen att rida omkring på en liten fjording när man väger nästan 100 kilo??!
Ja du... Vad svarar man på det?
Det är ungefär lika logiskt som att väga 80 kg och rida runt på en ynklig islänning...
Jag tycker att du ska kolla in bilden på denna länk och fundera över om du egentligen kan avgöra att nån väger runt 90 kg:
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=8275&catid=member&imageuser=9056
Det finns många karlar som väger runt 90 kg som rider både islänningar och fjording eller små nordsvenskar... :smirk:
En till fråga... När kan man avgöra att man är flör tung för en häst? Jag vill att du ska svara mig på det och sedan ska kag berätta för dig om vi har några av dessa symptom
// M