B
Bangsi
Sv: Vikt på häst och fysikens lagar..
Men man kan ju inte jämföra antalet tävlande halvblod och antalet tävlande Islandshästar. Du måste ju se det procentuellt sett. Och jag är helt övertygad om att om du räknar procentuellt sett så har vi lika många tävlande inom Islandshästsporten som om du specifikt ser på rasen halvblod. .
Men om nu halvbloden rids in vid tre års ålder och det skulle innebära att de inte håller så länge. Varför i hela friden gör man då så???
/Åsa
kicki71 skrev:Om man tittar på det stora hela så finns det långt mycket mer tävlingshästar inom halvbloden än islandshästarna. Det kan ju ändras, då halvbloden funnits längre än islandshästarna i Svarige, men då kan man kanske misstänka att försäkringspremierna ändras då oxå?......
Sen är det så att de flesta halvblod börjar ridas in, senast vid tre års ålder och då är de i regel sadelvan och suttna på.
Det jag menar är väl att islandshästen inte skiljer sig så enormt mycket från andra raser, om de får samma möjligheter och förutsättningar.....
Men man kan ju inte jämföra antalet tävlande halvblod och antalet tävlande Islandshästar. Du måste ju se det procentuellt sett. Och jag är helt övertygad om att om du räknar procentuellt sett så har vi lika många tävlande inom Islandshästsporten som om du specifikt ser på rasen halvblod. .
Men om nu halvbloden rids in vid tre års ålder och det skulle innebära att de inte håller så länge. Varför i hela friden gör man då så???
/Åsa