Sv: Vikt på häst och fysikens lagar..
Återigen tycks du veta NOLL!! Du drar ju alla över en kam? Vi får inte göra det? Men du får? Jahaaaaaa.....
Jag rider timmar på mitt halvblod, hans rörelser är hur smidiga som helst och han är hur bekväm och mjuk som helst. Va ute en timme barbacka häromdagen, det va då inget obekvämt med det. Vet riktigt många halvblod med runda, mjuka gångarter.
Halvblod har ju inte mycket ryggproblem.
sambaengi skrev:Varför skall jag vara en ängel mot någon som trampar på mig??? Jag har inte ens försökt vara en ängel i den här tråden eftersom den började med att kicka isisfolk i arslet och jag är inte lagd åt det hållet att jag vänder andra sidan till! Och ibland så går jag till motangrepp enbart för att visa hur löjligt och dumt det låter om vi börjar bete oss likadant mot storhästfolket som de gör mot oss!
Dessutom har jag varit storhästryttare dubbelt så länge som jag sedan varit isisryttare. Min rygg tål inte de stötiga och oelastiska rörelser som halvblodhästar presterar. Och stöter det i ryggen på mig, då gör det de på hästen också, alltså är det inte så underligt att halvblod har så mycket ryggproblem! Jag kan rida en isis i timmar men får ont av en timmes vanlig ridlektion på en stötig halvblodsrygg! Då undrar jag hur hästen mår... ?
Återigen tycks du veta NOLL!! Du drar ju alla över en kam? Vi får inte göra det? Men du får? Jahaaaaaa.....
Jag rider timmar på mitt halvblod, hans rörelser är hur smidiga som helst och han är hur bekväm och mjuk som helst. Va ute en timme barbacka häromdagen, det va då inget obekvämt med det. Vet riktigt många halvblod med runda, mjuka gångarter.
Halvblod har ju inte mycket ryggproblem.