vikt efter ammning??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur mkt tappade ni ivikt efter att ni ammat i några månader? gick ni ner överhuvudtaget? vägde ni mer el mindre än innan ni blec gravida??
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag gick inte ner ett gram när jag ammade sonen, med döttrarna minns jag inte.

Sonen hade jag tänkt amma LÄÄÄÄNGE inte minst med avseende på hur många kilon jag hade gått upp, så idén var att amma bort kilona, pyttsan heller. jag började gå ner efter att jag slutat amma, då var sonen 10 månader om jag inte minns fel. Det var ganska samtidigt som jag tog upp ridning och annan motion också !
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag gick ner allt jag gått upp i stort sett direkt efter förlossningen (tog max ett par veckor) och sedan höll sig vikten konstant. Ungefär samma vikt som innan graviditeten. Gick upp 10-12kg totalt under graviditeten.
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag har i skrivandets stund ammat min dotter i 9 månader. Jag väger fortfarande 7kg mer än jag gjorde innan jag blev gravid. Å andra sidan gick jag totalt upp 24kg också! :angel: Jag tror dock inte jag kan tacka amningen för de kilon jag hittills gått ner, det hänger mest på hur jag äter...!
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag gick ner allt (har jag för mig, kan varit +2-3 kg), direkt efter förlossningen i princip.
Sen gick jag UPP massor med kilon :(
 
Sv: vikt efter ammning??

tror de flesta står still i vikt vid amning.....

jag ammade bara 2 veckor... 2½ kanske det blev... hur som haver jag tappade MÅNGA kilon (kanske 30) men jag gick upp 53 kg.... så det är ju kanske en skälig nedgång..... :angel:
 
Sv: vikt efter ammning??

Fast jag hade nog gått ner massor i vikt under amningen om jag inte ANSTRÄNGT mig för att hålla vikten uppe. Tyckte jag kunde äta precis hur mycket som helst när jag ammade..... Fast då skall jag i ärlighetens namn också nämna att jag gick låååånga promenader varje dag.
 
Sv: vikt efter ammning??

Sen jag fick barn för ett år sen har jag gått ner trettio kilo. Jag vägde sjuttio när jag blev med barn och nu väger jag sextio...:D :D
 
Sv: vikt efter ammning??

Har inte kunnat amma bort ett enda kilo.
Däremot hjälpte långa promenader :bow: !
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag gick upp 16 kg med under graviditeten med Max, nu är han 5½ månad och jag har gått ner 18 kg. Sen vad det beror på vet jag inte, kanske en kombination av amning träning och att jag måste tänka lite på vad jag äter. Har iofs aldrig varit överviktig så jag tror att det spelar in också.
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag har snarare gått upp lite medans jag ammar. Hon är 6 månader och ammas än. Men jag har stoppat i mig fel länge. Nu har jag slutat med godis, dricka och fika. Och vips har jag tappat 3 kg. Så nu ska jag ner... jag har ca 7 kg kvar till min trivselvikt.
 
Sv: vikt efter ammning??

Jag gick ner till 44kg under ammningen. Men sedan jag slutade amma har jag så sakta börjat gå uppåt igen. Är snart uppe i 50 som jag vägde innan graviditeten.
 
Sv: vikt efter ammning??

jag gick ner de 10 jag gick upp under graviditeten på ett par dagar bara.... sen när jag slutade amma gick jag vips upp ett par tre kg igen....:devil: o de finns fortfarande där 13 mån efter nedkomst....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 048
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp