Vid vilken ålder börjar barn prata

Sv: Vid vilken ålder börjar barn prata

När börja era bebisar vända sig om.

Det är så himla olika, Elina kan egentligen först nu vända sig obehindrat med flit :o Jag såg henne vända vid 3 månader men bara som en olycka i arbetet, inte med flit. Sen kunde hon sitta, åla, krypa ... och nu vänder hon kontrollerat, men jag kan faktiskt inte riktigt säga när jag anser att hon KUNDE. Kanske 6-7 månader? Men det är himla sent har jag fattat :D

När börja era bebisar vända sig om.

Inez vände från mage till rygg vid tre månader (avskydde att ligga på mage).
Från rygg till mage vid fem månader, och nu när hon själv kan bestämma hur hon vill ligga så är det helt plötsligt rätt ok att ligga på mage också :p .

Mm för Edvin har börjat vända sig om nu från mage till rygg och nu de senaste dagarna från rygg till mage och tillbaka. han är 4 månader och 2 veckor.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 874
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka