Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Jaha, nu är jag också med i gamet, Inkas heter jag där! La till dig som sponsor och vän, Humlan.

Jag ber om ursäkt till alla som angett mig som sponsor, jag kan tydligen inte skicka några gåvor i det svenska spelet än? :o

Om vi alla som arrangerar tävlingar döper dem till Buke och sen något, och sen letar upp och startar våra hästar i just de loppen, så hjälper vi varandra :D
Mina heter ♛Bukefalos ♛ och är öppen för alla raser :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tror att båda parter måste ha varit inloggade tio dagar och eller varit vänner x antal dagar. Så nu med ditt "smarta drag" så får du skriva en lista så du inte glömmer bort någon. :devil:;)

Kul det där med Bukefalos som namn på tävlingarna, om jag någon gång engagerar mig i den svenska versionen så ska jag skaffa ett affix med bukefalos. :idea:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

kl
Jag reggade mig precis och har lagt till en del av er som vänner hittills. Jag heter Dowella.
:D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tror att båda parter måste ha varit inloggade tio dagar och eller varit vänner x antal dagar. Så nu med ditt "smarta drag" så får du skriva en lista så du inte glömmer bort någon. :devil:;)

Kul det där med Bukefalos som namn på tävlingarna, om jag någon gång engagerar mig i den svenska versionen så ska jag skaffa ett affix med bukefalos. :idea:

Annars så ser jag vilka som angett mig under fliken Bjud in Vänner :)

Och det tar väl ett tag, men nog hinner jag få fram gåvor och grejjer.. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ang. Grand Prix (engelska) så hur gör ni?
Tävlar ni samma hästar eller den som är mest lämplig för grenen, går rankingen på häst eller breeder?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag tycker det är svårt att pris-sätta hästarna när man säljer..

Såg någon som försöker sälja sin "gratishäst" helt utan några färdigheter för 20.000 :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Är det någon som kan skicka ett Ymnighetshorn och någon sak från den svarta marknaden till mig? , skulle verkligen behöva det nu .. (a) '
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Delvis kl
Ja det här med prissättning tror jag blir knepigt för min del också (imorgon får jag tillgång till auktionen)

Sätter man ett för högt pris så måste man alltså vänta 3 dagar ändå och tjänar inga pengar på hästen undertiden?

Hur brukar ni tänka vid prissättning? Har ni ett utropspris ni alltid brukar köra på tex när det gäller föl?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

På auktion har jag bara satt 500-600 kr då ha det antingen varit ett mål som skulle utföras så det har varit "skithästar" som sålts.. eller så har jag sålt vid privatförsäljningarna.. o det är där jag nu har lite huvudbry vad som ska begäras för hästarna.. dom tre jag ska sälja är absolut inga skithästar o har svårt o hitta vad liknande hästar gått för..

Auktionerna är helt hysteriska nu tycker jag, folk budar hejvilt för att komplettera sina mål, så man kan nog rätt garanterat få ett bra pris för sin "halvbraiga" eller dåliga häst där..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Då ska jag iaf sätta ut hästen som jag fick från början på auktion imorgon ;)

Ja det är svårt.. Men då är alltså privat försäljning att föredra eftersom det går snabbare och man kan ta tillbaka hästen om den inte blir såld? Men sätter man ett felaktigt pris kan köparen istället göra ett fynd, har jag fattat rätt?

Jag har 2-3 föl som jag kan tänka mig att sälja och 2-3 vuxna hästar. Vet inte alls hur jag ska göra med dem då :confused:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

När jag startade GP med en av mina bästar hästar och någon kanske inte fullt lika bra så blev den bättre hästen placerad typ 950 och den andra 1500, båda tjänade 1000e på det så jag gör så att jag startar två ganska dåliga hästar i GP:n, man måste nog ha en grymt bra hästar med ohyggligt många BMI på för att placera sig bra där så då kan man lika gärna spara sina bra hästar och låta dem vinna/placera sig bra och vinna mer på de vanliga tävlingarna än de sämre som ändå tjänar lika mycket i GP.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

När jag startade GP med en av mina bästar hästar och någon kanske inte fullt lika bra så blev den bättre hästen placerad typ 950 och den andra 1500, båda tjänade 1000e på det så jag gör så att jag startar två ganska dåliga hästar i GP:n, man måste nog ha en grymt bra hästar med ohyggligt många BMI på för att placera sig bra där så då kan man lika gärna spara sina bra hästar och låta dem vinna/placera sig bra och vinna mer på de vanliga tävlingarna än de sämre som ändå tjänar lika mycket i GP.

Jag har M.Arms på de som är "klara" så det spelar inte så stor roll, var mest nyfiken :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fast jag skulle i alla fall inte sätta mina MA-hästar i GP:n. De jag kör GP med är min allra första avkomma och hennes avkomma, dvs de är inte i närheten av de hästar som jag vinner andra tävlingar med. MA hästarna dör ju också en dag, i alla fall mina för jag har inte PS på dem :(, och då vill jag inte ha slösat några år på dem på sånt. :)

Men alla gör ju olika och dina är väl rätt bra i trav så de kanske hävdar sig rätt bra den dagen?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Åh jag vill bara få bluppat upp min fina hingst och hans märrar! Tar ju så lång tid! :crazy: Har dessutom ett par trevliga avkommor nu också, uhhh ett dygn skulle vara längre! ;)

Några supertips som inte är så krångliga? :angel: :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Har du fått någon made-to-measure-sadel genom utfört uppdrag eller som ufo? Sälj i så fall och köp aging points! Dock såg jag att priset på MTMsadlarna var lågt nu så man får inte så mycket när man säljer dem men ändå, är man otålig så är man... :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Kan man på något sätt sälja föremål som man har på lager från svarta marknaden?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Inte via spelet men det finns alltid spelare som är intresserade att köpa, dock bör man nog ha tillgång till privata försäljningen, det är i alla fall så jag har gjort.

(man skickar föremålet som gåva till en spelare, reserverar en häst för överrenskommet pris till personen som vill ha föremålet. När hästen är köpt har säljaren fått sina pengar för BM-prylen :idea:)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Ja jag ska snart få en tror jag! :) Jag kämpar och kämpar med att få hingsten att bli 100 bluppad, för då blir hon nog rätt poppis med tanke på att han börjar bli bra! :laugh:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

okej så bra :D

Skriver man i forumet på howrse då vad man har att erbjuda eller har du gjort det här?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har kikat på spelares sidor, många skriver i presentationen vad de har att sälja och vad de vill köpa. Jag antar att du pratar om svenska versionen och där vet jag inte om det är så vanligt än att byta/köpa BM-prylar än, men kika runt du och kolla i forumet också, det kan ju hända att folk "annonserar" där. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 618
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp