Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

Vad jag vet så är skillnaden mellan 100bluppade föräldrar och icke fullt bluppade att avkommorna får lägre inborn skills. De får svårare att hävda sig på tävlingar med andra ord.

Är det Armando du syftar på så måste han vinna 20 tävlingar också! På tävlingar finns det mycket skills att hämta så gör många hopptävlingar och galopprace/dressyr så han får sina bästa tre skills boldade! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Eftersom mitt senaste inlägg hamnade på ny sida så passar jag på att posta kriterierna för att hästen ska bli 100 blup:

  • All träning gjord (de orangea staplarna)
  • Hästen måste ha gjort "uteritter"/rides tills den inte kan få några fler skills/färdighetspoäng i dess tre bästa färdigheter.
  • 20 vinster, inom vilken gren spelar ingen roll.
  • Hästen måste vara minst 10 år.
  • De tre färdigheter som hästen naturligt är bäst på (syns under "genetik") ska bli fetmarkerade "boldad", om ovanstående är gjort bör hästen nu vara 100 positiv i BLUP!.

OM hästen inte är fullt bluppad trots ovanstående så har man inte tävlat tillräckligt mycket i de grenar som bättrar på hästens tre bästa färdigheter (då är de inte boldade)

Ursäkta om jag blandar engelska och svenska uttryck. Jag kan mest de engelska uttrycken men försöker hålla mig till svenska eftersom jag tror det är flest som spelar på svenska versionen. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

;) Jag tycker bara det är så jobbigt när man måste jobba på att vinna varenda jäkla tävling. Idag när jag tävlat klart mitt ungsto tänkte jag "guuud vad skönt att slippa det här och fortsätta med träningen istället". Som om det är så mycket roligare....:angel:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nu har jag tränat upp en av mina yngre hästar (nåja, han blev 11 på några minuter! :angel:) så att han är fullt tränad och det finns inga rides poäng att plocka, varför blev han inte 100 bluppad? :cry:

Är det någon nackdel att betäcka ett sto innan hon är 100 bluppad?

Har han 20 vinster?

Jag tror det är skillnad på gp, 100 blup max gp..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag höll på ganska länge med att betäcka vid 2,5 års ålder, betäckte då med bästa (ekonomiskt) möjliga hingst och avkommorna ökade snabbt i GP så jag tror inte GPn påverkas av en förälders uselhet... :confused:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag höll på ganska länge med att betäcka vid 2,5 års ålder, betäckte då med bästa (ekonomiskt) möjliga hingst och avkommorna ökade snabbt i GP så jag tror inte GPn påverkas av en förälders uselhet... :confused:

Det gör jag fortfarande ;)

Menb jag kolla de upp nu och jag har syskon av samma föräldrar det det skiljer gp från obluppat till bluppat, den första tror jag var precis innan 100blup.

811.96/26*/162.39
812.00/26*/239.21

Har samma föräldrar..
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Hopp, då var det bara 1 pass kvar av dom 20 :angel: :D och nu är det dags att spara så att jag får minst 7, då kan jag köpa en av mina drömhingstar! :love:

O just det, hur stoppar man in hästarna i sin breeding farm?
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse!

Fast all träning behöver inte bli gjord när man bluppar. Egentligen behövs endast tre kriterier uppfyllas:

- Vinna 20 tävlingar
- Fetmarkera topp tre färdigheterna
- Minst 10 år
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Fast all träning behöver inte bli gjord när man bluppar. Egentligen behövs endast tre kriterier uppfyllas:

- Vinna 20 tävlingar
- Fetmarkera topp tre färdigheterna
- Minst 10 år

Sant, men då får avkomman väldigt dåliga ibs..
Så vill man ha skillsen på topp, så kör man allt tills det är fett överallt ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Men nu är jag lite tjurigt envis... ;) De där två avkommorna med samma föräldrar, är båda lika långt komna med games också? Om de är det är det bra info du kom med. :bow:

OT, nu har jag ätit upp allt ris och glömt såsen i min risifrutti. Det här är ALLDELES för tidigt för att en människa ska kunna vara vaken på ett vettigt sätt! :mad:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Du och eyz är dom som är Gurus känner jag! ;):D

Hur får man in hästarna i sin breeding kategori? :o:laugh:

För att vi två är nördigast och hänger här mest. :p Det finns ju en del som spelat betydligt längre men som kanske gör annat om dagarna än hänger på buke..? :confused:;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jaså, det var en sån bil :rofl:



Nä, det verkar inte som någon får sålt sina hästar för de pass de har lagt ut. Men det är ju bra för dem bakom spelet som får in lite pengar då :p.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag fick sålt en av mina flickor för 3 pass igår, och jag har lagt 4 pass på henne.. om man bortser från APs
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Men nu är jag lite tjurigt envis... ;) De där två avkommorna med samma föräldrar, är båda lika långt komna med games också? Om de är det är det bra info du kom med. :bow:

OT, nu har jag ätit upp allt ris och glömt såsen i min risifrutti. Det här är ALLDELES för tidigt för att en människa ska kunna vara vaken på ett vettigt sätt! :mad:

Ingen av dem har gjort games, de är nyfödda och dem med lägst är född medans jag gjorde de allra sista träningarna innan full blup och den andra då efter 100 blup.
Jag misstänker det är ännu större skillnad om hästen har - eller betydligt lägre... jag har just nu ingen jag kan testa med... men jag återkommer ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

För att vi två är nördigast och hänger här mest. :p Det finns ju en del som spelat betydligt längre men som kanske gör annat om dagarna än hänger på buke..? :confused:;)

Vad kallade du mig?? :eek::mad:


;)

Nu har jag nog gett upp att försöka hålla mig i toppen av travare, de håller ju de bästa och det finns ingen chans om man inte kommer in i deras gemensamma avel..

Så, jag har nu avlat fram nästen en av varje ras, hade 3 ston med MA som skulle ge pass, så på vägen dit korsa jag dem med olika raser.. oj, vad hästar jag har nu och jag som avskyr köra games:grin:

Såg du korsa för dressyr?
Mina travare vinner dressyr lopp hela tiden, du kanske ska ta med en travhingst om du tänkt avla för just dressyr?
Min Wilde ligger i topp 3 för travhingstarna om du är intresserad av att korsa så.
http://www.howrse.com/elevage/fiche/affixe?id=246202
Här har du mina korsningar med Mamma travare och sen olika raser, de har lämnat den andra rasen på alla :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 429
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp