Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag har många gånger slutat och sen börjat med howrse. Jag blir så otålig!
Jag spenderar upp mina equues ( stavningsfel)
Förstår inte riktigt hur man tar sig uppåt. Avlar och säljer och köper och säljer.

Bara jag som tillslut känner skuld för att jag inte är så bra på att spela?

Men när det går frammåt uppåt och gud man bara skiner! Hur det gått på howrse kan mycket väl ändra mitt humör en smula!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

Kan man inavla lite lätt? Har ett sto jag vill betäcka med en hingst vars mamma är syster med stoet :D

Dessutom undrar jag hur fasen man ska tjäna pengar? Jag gör ju bara av med dem :o Sälja hästar kan jag iofs göra men jag vill ju ha kvar något att avla på. Annars är det ju ingen ide..

EDIT: Sen undrar jag lite över hur mkt pengar ni gör av med på howrse? Med alla spec-föremål osv ni använder. Kan ju inte vara jättemånga av er som spelar helt utan att köpa pass? :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Om man är nybörjare och precis startat upp och inte har nåt ridcenter eller liknande som bringar in lite pengar, som jag, så har jag börjat med att enbart lägga krutet på en häst. Tränat upp den allt jag kan och sen tävla med den och gå lektionen så man tjänar in lite pengar.

Om man kan göra nåt bättre har jag ingen aning om. Men jag har lyckats överleva iafl. Sen tror jag det blir enklare när man kan starta upp ridcenter osv.

Min nuvarande häst har tjänat ihop ca 8000kr på genom att tävla och lika mycket till på lektioner och det går stadigt uppåt. Har bara tjänstgöringstid på 18 dagar så jag är riktigt nybörjare.

Finns säker hur många sätt som helst att tjäna pengar på. men jag har då inte hittat nåt annat sätt att få ihop ett bra startkapital på. Har ju iofs inte provat så många andra sätt heller då det är första hästen :D

Så mitt tips som funkat hyffsat för mig är att satsa på en häst och få till en riktigt bra tävlingshäst. Då kan du dra in flera tusen per riktig dag. (om man har morfeus armar på den så man kan tävla utan bara tusan utan att bli hämmad av att man måste vänta till nästa dag

Sen kanske det löser sig när man får starta ridcentret?? Jag vet inte. Har ju som sagt inte tillräckligt med tid för att få starta nåt ännu :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Ridcentret har sin egen "budget", det är inte samma kassa :)

@Wysiwyg: ärligt talat det enda tipset jag kan ge i början är att "skynda långsamt". Jag använder knappt några spec. föremål alls på mina hästar, förutom om det är nåt specifik häst som jag ska avla/tävla eller etc.

Inavel går hur bra som helst ;) Min enhörningar har en komplicerad inavel stamtavla för tillfället :p Vissa anser det är för "lätt", medans andra inte bryr sig. Det har ingen negativ påverkan med inavel, så det är bara till att köra på ;)

för att tjäna pengar så finns det ett par tips på hemsidan:

  • Lektionerna: Din häst tjänar en viss summa equus beroende på ridcentret
  • Att ha ett jobb: Du får lön varje dag så länge som du dagen innan har loggat in och tagit hand om minst en av dina hästar.
  • De tävlingar dina hästar deltar i
  • Betäckningserbjudandena från de hingstar du äger
  • Att sälja en av dina hästar
  • Att sälja den spillning som producerats av dina hästar
  • Att sälja oanvända föremål från ditt förråd till butiken.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

1 x Hermes bevingade stav
1 x Skräddarsytt träns
3 x Åldrandepoäng
8 x Rova
16 x Energisörp
26 x Kalorisörp
2 x 20 % energi för alla dina hästar
4 lotter för nästa dragning

Woot!
och fick den 3e bonusen med :D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Grattis till staven;)

Själv vann jag 4 åp, men jag hade bara 2 lotter. Funderar på att jaga några denna gången:p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

1 x Plutos pergament
1 x Molntapp
11 x Åldrandepoäng
36 x Rova
16 x Energisörp
10 x Kalorisörp
7 x 20 % energi för alla dina hästar
4 lotter för nästa dragning


Inga äpplen? Jag tror jag dör av chocken:p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

Ingen fler vänlig själ som vill bli vän med mig? Måste skaffa iaf 1 till för ett mål :)

(Fast jag kan inte byta lotter tyvärr, har alldeles för dåligt med pengar :o Så skicka mig inga lotter för jag kan inte skicka tillbaka i fortsättningen!)

EDIT: Heter wysiwyg på svenska sidan :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Kan man ta död på en odödlig häst?:p

Jag är fortfarande på mitt mål att skicka en häst till himlen och jag letar och letar på den jävla aktionen efter en häst som är iaf 20-25+, men det finns inte många och de flesta är odödliga. Och när man väl hittar någon billig att bjuda på så springer priserna snabbt iväg för det blir sån himla budgivning och man vill inte betala hur mycket som helst för en häst man ändå ska ta död på. Haha, det roliga är att det är samma personer också som bjuder på samma hästar som mig och som varit envisa som bara den, nästan så man börjar undra om de bjuder på samma hästar för att göra skit för mig:angel::p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag betalar lätt 15 000e för en häst som är 20-25+ och dödlig ;) Eftersom man får ett pass för dom så känns det som småpengar.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag förstår det ;) Men du kan nog nästan räkna med att så pass gamla hästar som är dödliga kostar ganska mycket... Antingen betalar man eller så köper man en yngre. Jag köpte en unghäst förr 500e och tog död på har jag för mig.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Hehe fast de jag tyckte var dyra slutade på en 4000 cirka. Hehe, men har hittat en som går ut idag som inte är uppe i 1000e än, så den ska jag nog ha stenkoll på:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 772
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp