Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

1 x Plutos pergament
1 x Åldrandepoäng
520 x Äpple
36 x Rova
16 x Energisörp
16 x Kalorisörp
3 x 20 % energi för alla dina hästar
1 lott för nästa dragning

:rofl: detta är nu mitt 5:e plutos pergament :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

ska nog vara lite taktisk och spara på dem tills senare - efterfrågan ökar kanske ;)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag har bara fått tre, jag tyckte de var lite roliga ändå faktiskt. Alltid bra med equus:)

Knapp

Vann detta nu:

1 x Eolus vind
3 x Åldrandepoäng
120 x Äpple
24 x Rova
1 x 20 % energi för alla dina hästar
4 lotter för nästa dragning

Hade inte så många lotter, men den där vinden börjar bli lite tråkig tycker jag. Fast kanske ändrar mig sen någon gång:)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*knappsvar*

Får aldrig det jekla pergament :devil: på internationella ska jag nog byta den mot någon av paketet. På svenska har jag inte så mycket att byta mot. Men har några mer dragningar att försöka få tag i dom lol
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Ja, när lotteriet började hade jag ca 20 000e, nu har jag över 90 000e :D Det där pergamentet var inte alls dumt...

Eolus vind är väl bra, du sparar ju ett pass iaf för varje vind du får.

Myzan87: La till dig!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Har inte varit inne på jättelänge, så jag har bestämt mig för att "pausa" lite och därför sälja de flesta av mina hästar!

Någon som är intresserad?

Gå in och kolla på dem och skriv ert bud här! :)

BekkHero heter jag på Howrse

Vad vill du ha för hörningarna? Är på det f-de målet nu och hittar inga hörningar till vettigt pris!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Skickade till dig, och skickade pm men jag har fortfarande inte fått någon tillbaka fastän du skrev att du skulle skicka direkt...

+ Crossline

Jag hoppas att ni bägge fick era lotter till slut? Jag skickade till bägge precis som jag sagt när jag sett att ni skickat. Min internetanslutning har krånglat en del denna veckan, så det är möjligt att det orsakat fördröjningar? Om ni inte fått dem så säg till, så att jag får försöka skicka lotter igen eller kompensera utebliven lott på annat sätt!

Då jag inte loggat in efter lottdragningen igår tills lottdragningen idag fick jag inte köpt några lotter, vilket skulle ha resulterat i att jag inte skulle vunnit något idag, men såg att jag ändå fått en vinstbekräftelse från dragningen klockan 16.00 idag. Då jag såhär i efterhand inte lyckats hitta vem som skickat den lotten undrar jag vem det kan ha varit? Vill gärna veta så att jag kan skicka en lott tillbaka. :)

---

dramatik_87

Provade att skicka en lott till dig än en gång, och det verkar som att köpet gick igenom. Jag antar att det blivit något fel när jag försökte skicka senast? Hursomhelst hoppas jag att den skumma lilla lotten kommer fram. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Ingen fara, passade rätt bra med en fördröjning trots allt. Orkar inte jaga lotter så har inte så många, men med din nu också blev det iaf en till:D
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Kl
Då jag knappt hinner med howrse längre undrar jag om någon skulle vilja logga in med delad kontoförvaltning och sköta om mina hästar?
Skicka ett PM till kinesen på howrse om ni har lust :)

Jag bytar gärna lotter så lägg gärna till mig som vän så kan vi byta också ^^
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Du kanske vann en lott på förra dragningen?

SandraW: Passfrön finns bara att köpa vid speciella tidpunkter, än så länge har de inte funnits på svenska Howrse. Det kommer annonseras innan de finns att köpa (och förmodligen ta slut fort).

buff: Jag hinner inte med delat konto, men skickade en vänförfrågan iaf så vi kan byta lotter :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Om man har ett sto som är 100 blup, genetik 350.66 och färdigheter +400 vart kan man tänka sig att den genetiska potentialen hamnar då?? Jag har bara 18 dagars tjänstgöringstid så jag ser inte GP ännu. :( Det börjar bli dags att betäcka snart känner jag. Är det ens ett sto man ska bekymra sig om att betäcka? Det är min första häst så de andra är skitdåliga.haha

När man väljer hingst, vad ska man titta mest på? Vad har mest genomslagskraft på avkomman? Vill få en avkomma med så bra förutsättningar som möjligt. Bonusarna självklart, men sen då? Självklart en 100bluppad, hur hög GP är bra? Hur räknar man ut vilken GP avkomman kommer få?
Hur mycket spelar färdigheterna in? Hur mycket spelar genetiken in?

Hoppas nån har tid att svara och hjälpa mig. Är som sagt jävligt nybörjare på detta :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

GP är 350.66 ;)

när jag väljer hingst så tar jag den som har högst GP, och 100 bluppad :) Då får fölet mest färdigheter från stoet och hingsten.
Bonusar räknas inte in i aveln.
Hur hög GP:n är beror på vad som avlats fram innan - Renrasiga spanska hästen har GP över 440.00, och Quarter hästen som är ny spelet har "bara" GP på över 360.00. Så det beror helt på vilken ras.

Men, för att få ut det bästa av aveln: Högt GP och 100 blup på både stoet och hingsten :)

Det finns en formula för hur man räknar ut vad fölet kommer att få som GP och färdigheter, men det har jag inte bryt mig om att lära
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp