Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Med bonus menar jag afrodites tårar och liknande för att öka lite till :) Ser nu att de heter föremål så det blir nog mer korrekt att använda det :angel::D

Så färdigheterna spelar ingens om helst roll?? Jag kan träna hästen hur mycket som helst efter den är 100 bluppad, det händer inget alls med kommande föl iafl?

Det är hannoveranare. Så jag valde fel ras alltså?? Hahaha..

Men varför står det att GP inte syns förrän man har 30 tjänstgöringsdagar?? Hmm jag ser ju det ändå.. Eller är det kommande avkommas som avslöjas eller vad?

Om man betäcker med en hingst som har 360 i GP, vad får avkomman i GP då?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nej, efter att hästen har 100 i BLUP så händer ingenting om du tränar för avelns skull, det enda som händer är att din häst har bättre chanser i tävlingarna.

Om man betäcker med en hingst som har 360 i GP... Det beror på vad stoet har i GP.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

saxat från fialisas blog (var visst medfödda färdigheter man räknade ut, inte GP)

"Hästens medfödda färdigheter räknas så här:
(Mammas färdighetr*BLUP/100 + pappas färdigheter*BLUP/100)*0,1
Om man vill ha fram en topphäst räcker det alltså inte med 100 i BLUP, hästen måste vara fulltränad också (dvs allt i fetstil och om hästen inte har filosofens sten ska betäckning ske när hästen är knappt 25 år, då har alla lektioner gett sitt, har hästen filosofens sten bör betäckning ske efter 25 års ålder)."


GP hamnar nånstans mellan 350-360 .. skulle tippa på 354-356ish kanske?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Okej. Tack så mycket!! Så färdigheterna har betydelse? Då är det bara att fortsätta träna på då alltså. :)

När Betäcker ni era hästar? När hästarna är 100 bluppade, fortsätter ni tävla då eller tränar ni bara fram till 25 års ålder och sedan sätter igång och tävlar?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

jag betäcker hästar när de är 100 blupade - bortsett från enhörningarna, då jag avlar så fort det blir positiv blup.

det beror på om man vill satsa på avel eller tävlingshäst; vid avel behöver du bara maxa hästens 3 bästa egenskaper och avla därefter. Tävlingshästar så ska det vara fullmaxat på alla egenskaper för att få ut det bästa av hästen.

och du skickar en häst till frizonen när du väljer att sälja den - Gå in på hästen, tryck på "sälj min häst"-knappen och välj "placera i frizonen" :)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Dagens dragning:

■ 1 x Molntapp
■ 1 x Skräddarsytt träns
■ 3 x Åldrandepoäng
■ 20 x Rova
■ 16 x Energisörp
■ 14 x Kalorisörp
■ 2 x 20 % energi för alla dina hästar
■ 4 lotter för nästa dragning
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Jag har precis återvänt till howrse! Jag hade ett konto för något år sedan och kom riktigt långt men upptäckte att det blev något av en mani... :angel: Så jag lade ner och sålda av hästarna billigt.

Men nu är jag tillbaka igen. :D Håller på att blupar min första häst och guuuuu så långsamt det går.

Jag heter Eulwen om det är någon som vill ha en "vän". :laugh: Jag valde Hannoveranare denna gång.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

På förstasidan när du loggat in så står där en liten bit ner något om lotteriet, tryck på knappen där och så kommer du in på sidan med lotterna, så kan man erbjuda en vän lotter:) Jag är dålig på att förklara, men hoppas du fattar ändå:p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jaså, var det du som var Eulwen :) Välkommen!

Vadå mani förresten, flera timmars spel om dagen är väl sunt? :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag har för mig att jag läste att de som bli medlemmar efter att lotteriet startat inte kan delta, för att minska risken för att folk fuskar med multikonton.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*knapplån*

Behöver hjälp att minska min reserv så jag kan köpa pass för en liten summa equus, och sen få tillbaka min reserv. Någon här som kan hjälpa?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag har för mig att jag läste att de som bli medlemmar efter att lotteriet startat inte kan delta, för att minska risken för att folk fuskar med multikonton.

Ja det verkar så för jag kan tyvärr inte hitta något om lotter. :(

Jo! Nu hittade jag! Jag har fått tre lotter. Tyvärr måste jag erkänna att jag bränt alla equus på ÅP men det kommer lotter så snart jag fått ihop ett litet kapital igen..!! *generad*
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jaså, var det du som var Eulwen :) Välkommen!

Vadå mani förresten, flera timmars spel om dagen är väl sunt? :angel:

Ja jag tänkte att jag hinner väl få igång ett litet gäng hästar tills det är lagom att sitta och amma några timmar om dagen. Det här kan man ju spela med en hand... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 772
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp