Vi som sitter hemma på Nyårsafton

JeayL

Trådstartare
Så, nog måste det vara någon mer än jag som inte är på fest med massor med folk nu på Nyårsafton?

Sitter hemma med hunden och en sjuk sambo så jag får fixa maten :crazy:

Sv: Vi som sitter hemma på Nyårsafton

Jag sitter hemma med hundarna. Har precis ätit lite mat och ska göra maränger och äta glass om en stund :d

Här är en till.

Ligger i soffan med en rejäl förkylning och orkar knappt koncentrera mig igenom en hel film :(

Sitter hemma med maken, bebis och katter. Har kommit igenom två av tre rätter, tar nu en liten paus innan det är dags för hallonpannacottapajen :)

Jag är hemma, hade feber igår. Karln är på fest och jag känner mig überdeprimerad..

Jag är också hemma.

Sambon jobbar natt, någon måste se till att hästarna håller sig i skinnet .

Dottern blev precis hämtad av sin mormor.

Det är sååå lugnt och skönt just nu :)
Mår visserligen gravid-illa och därför förpassad till soffan... men jag njuter verkligen av att vara själv en stund.

Jag är hemma och är lite grinig :mad: Nyårsafton är min favorit-högtid men i ett svagt ögonblick gick jag med på att jobba 7-19 imorgon :crazy: Lite extra kinkig är jag för att min vad-det-nu-är mobbade mig med att berätta om den trerättersmeny han och typ 50 till njuter av ikväll. (Inklusive trevlig förfest och många kompisar att umgås med. Bläääää!)
Hund och katt är iofs också hemma men de ligger och sover så inget supersällskap direkt.

Jag är hemma (i föräldrarnas hus) med katten. Och ska titta till tre katter till i kväll.

Kunde du inte gått på bara middagen och stannat nykter?

kl
Är med hemma, med en tvååring är det sällan tillräckligt barnvänligt för att dra med honom;)
Äter gott med sambon istället och vet att vi båda tycker att detta är bättre.

Njaeä, jag är lite allt eller inget i det fallet. Att gå på middagen och bara kunna dricka vatten eller läsk känns sådär. Jag vill gå "all in" med glitter och högklackat :D (Jag kan festa nykter men på själva nyårsafton lockade det mig inte ett dugg.)

Jag är hemma, ska ta det lugnt hela kvällen men möta upp sambon innan tolvslaget för att kolla lite fyrverkerier. Har precis varit ute och promenerat, rätt dött på gatorna :D

Hade tänkt fira med asgod mat ikväll också, men nu vettefan om jag ens kommer orka laga något alls. Jag vill bara ha glass och ipren, men har varken eller hemma

Jag, min man och våra hundar och katt är hemma :). Min man har lagat god mat, så nu vilar vi magarna lite framför varsin dator :D.

Sen blir det lite glass och snacks, och hundarn ska få hästrevben :).

Vi är hemma. Vill inte lämna mina hundar själva då den ena är extremt skotträdd.

Vi har ätit en första omgång mat, planerar att forsätta äta med jämna mellanrum under hela kvällen :D

Japp, hästarna är svåra att lämna just nyårsnatten. De går på lösdrift annars, men springer ihjäl sig när det börjar smälla och greja, så denna natt får de stå inne. Vilket inte är populärt och de behöver tittas till kontinuerligt under kvällen, särskilt vid tolvslaget. Idag hann jag precis få in dem innan det brann av å det grövsta hos grannen. :crazy:

Middag blir rådjurstek med hasselbackspotatis, efterrätt pannacotta med vit chocklad och hallon, förrätt blir nog nåt med serranoskinka. Funderar på om det går att rulla in dadlar i den och köra i ugnen en stund...

Massa goa tomater har jag också som ska in någonstans :)

Ligger i en hotellsäng drygt 30 mil hemifrån. Kom hit vid 18 och åker hem igen vid 8,30 imorgon.
Inte ätit än, funderar på om jag ska hasa iväg till ngt pizzahak och köpa med mig ngt eller följa med kollegorna som kommer snart på restaurang. Känns lagom käckt i uniform...

Jag är också hemma. Kom precis hem efter ett härligt 07-19-pass på jobbet :p Imorgon ska jobbkläderna vara på redan klockan sex, så jag passar på att ta det piano och ladda batterierna :)

Tanken var att jag skulle på parmiddag själv ikväll (sambon jobbar inatt). Men det hade jag (i ärlighetens namn) aldrig orkat, dessutom hade jag inte varit i körbart skick till imorgon.

I "min" stad började det nya året firas in redan i mitten av december, och smällandet har eskalerat nu (undrar hur det kommer att låta vid tolv... :p).

Gott nytt år på er alla! (Säger det nu, för om en timma lär jag sova som ett barn.)

Vi är också hemma, jag, sambon och hundarna, ska strax åka och ta in hästarna som får stå inne i natt. Vi har precis käkat hemmagjord sushi, supergott! Så nu blir det nog mest lugn och ro resten av kvällen.

Här är en till!
Är hemma med hunden så blir en tv-kväll :)
Men jag är ingen partyprinsessa så klarar mig utmärkt under filten :)

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 511
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
513
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 384
Senast: Lingon
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar