Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad läser ni i tråden? Har koll på några men inte så många. Har ni sökt något till höstterminen?
Vad läser ni i tråden? Har koll på några men inte så många. Har ni sökt något till höstterminen?
Den här pärlan kanske? Brukar finnas på bibliotek, svindyr i inköpÄr det någon här inne som sitter på en riktigt bra kursbok kring kvantitativ metod, riktad mot sociologi/samhällsvetenskap.
Jag har två olika upplagor "Att skriva en bra uppsats", som vi har som kurslitteratur. Men det står väldigt lite om tex Cramers V där och då min handledare gärna vill att jag kompletterar med ett tredje signifikanstest då jag inte kan använda chi2 test pga för lågt urval. Eller jag kan använda den, men den kan varken bekräfta eller förkasta mina hypoteser.
Jag vill inte "slösa" på min handledartid genom att maila handledaren om detta, varav en fråga här för jag vet att fler skrivit uppsatser med kvantitativ metod
Den här pärlan kanske? Brukar finnas på bibliotek, svindyr i inköpVisa bifogad fil 88858
Är det någon här inne som sitter på en riktigt bra kursbok kring kvantitativ metod, riktad mot sociologi/samhällsvetenskap.
Jag har två olika upplagor "Att skriva en bra uppsats", som vi har som kurslitteratur. Men det står väldigt lite om tex Cramers V där och då min handledare gärna vill att jag kompletterar med ett tredje signifikanstest då jag inte kan använda chi2 test pga för lågt urval. Eller jag kan använda den, men den kan varken bekräfta eller förkasta mina hypoteser.
Jag vill inte "slösa" på min handledartid genom att maila handledaren om detta, varav en fråga här för jag vet att fler skrivit uppsatser med kvantitativ metod
Vet ju att flera skrivit uppsatser här. Undrar lite hur det fungerar med handledartid? Jag gissar ju att man har en begränsad tid såklart men hur fördelas den? Fick ni själva ta initiativ till möten när ni kände att ni behövde det eller var det fasta tider under terminen? Så hade handledare läst till dess? Jag förstår att det kan se otroligt olika ut men hade varit intressant att ta del av era erfarenheter.
Vi har förbokade tillfällen, varav 3 tillfällen i grupp och sedan 2 eller 3 individuella. Minns inte vilket. Min handledare sa att de får 10 timmar per student, men det innebär även läsning av uppsatsen under processens gång. Om man mailar frågor så kan det dras av på den individuella tiden. Mest troligt att det dras av, men det får varje handledare bedöma själv.
Vi ses på fredagar, och uppsatsen ska vara till handledare senast tisdagen kl 16 samma vecka. Grupptillfällena är på 2 timmar, och de individuella är på 1 timme tror jag. Så ganska lite tid om man kör fast.