Hej på er allihopa!, va ett tag sedan jag skrev något, men har kommer en update
Hittills så har jag klarat alla mina tentor och VFU:n för denna terminen. Har idag haft tenta i barns språkutveckling, får reda på det resultatet kl.14.30 idag, på fredag har vi en skriv-tenta i akademiskt skrivande , ska göra ett referat från en text, som vi får reda på samma dag.
Sen är det några individuella inlämningsuppgifter plus 2 st större grupparbeten innan vi slutar där i juni. Hade varit så skönt att inte behöva göra om någon uppgift/tenta. Men behövs det göras så, är det bara fixa det
Blir dock väldigt frustrerad över den jag bor med ( kompis), jag hjälper ju henne 1 dag i stallet /v. för att stå billigare med mitt sto där. Men hon tar så mycket energi av mig, och hittar alltid något att klaga på.
Som tex.idag så skickade hon och skrev varför jag inte hade fyllt på vattnet i en av hagarna när jag fyllde vatten i en annan hage i lördags. Anledningen till att jag fyllde vatten i ena hagen var att tunnorna va så smutsiga, så fick skura rent dem, och den andra hagen hade vatten tills nu på morgonen, då hon fick fylla på. Jag va tvungen att fixa i ordning i det rummet som jag skulle ha Zoom-övervakad tenta i på lördagen med.
Men hon fattar liksom inte. känns alltid negativ av sig, förutom när det passar henne. Plus att jag vet att hon inte har varit helt juste mot min häst, hon hade satt kedja i munnen på henne och ryckt till, fast när jag hanterar henne räcker det med kedja över nosen om hon skulle spinna iväg i tanken (är en 4 årig unghäst, dräktig), funkar utmärkt att ta henne utan kedja också, jag har bara kedja om hon verkar laddad/små snurrig.
Iaf.en vecka efter att hon hade ryckt min häst i munnen fick jag ringa ut veterinären, då hon åt dåligt, visade sig att 2 tänder va spruckna (mjölktänder) och behövde dras ut och att hon i sig är lite trång i munnen plus att hon växlade tänder samtidigt. Men man kan ju inte låta att bli att fundera lite på sambandet...
Har blivit erbjuden sommarjobb på ett ställe. Funderar på att vara där över sommaren och ta med mig sto + föl ( kommer finnas andra ston med föl på det stället med)
Och iom.att utbildningen till hösten går på distans, så hade jag kunnat bo hemma hos min mamma i ett hus hon har, och ha hästarna på ett BRA ställe med helservice ( frågan där är bara vart, om ni vet något kan ni skicka PM)
Just för att komma bort från all negativ energi hon utsöndrar m.m.
Eller jag kanske överreagerar?