Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ellajsa Åh vad kul! GRATTIS:D

Idag hade jag absolut sista lektionen på matten då vi fick kolla på vårt NP och hade betygsnack. Han frågade till och med om jag hade lätt för matte i om mina ändå relativt bra resultat trots hög frånvaro:o
Känns nästan lite sorgligt att det är över, första gången jag inte hatat matte som pesten och dessutom haft bra lärare.
Detta innebär också att jag har startat mitt sommarlov! Eller tja, kanske inte räknas som det när man inte vet om man ska plugga till hösten eller ej?:p
 
Idag hade jag sista föreläsningen för denna terminen, känns lite konstigt faktiskt. Har nu under ett års tid följt ett program, har trotts mina nästan 3 års universitetsstudier innan jag började min nuvarande utbildning aldrig läst ett ämne mer än en termin i rad utan snarare hoppat fram och tillbaka varannan termin. Nu börjar det verkligen kännas att vi är inne på slutspurten och jag har lite att pyssla med. 2 hemtentor (en får vi i morgon, en har jag kvar från förra kursen), en kompletteringsuppgift och 2 presentationer ska fixas, sen är vårterminen klar :)
 
Jag hade tenta i statistik och epidemiologi förra veckan. Nu har föreläsaren lagt ut lösningar till tentauppgifterna (men inga resultat :cool:). Jag är helt säker på att jag ligger preciiiiis på godkäntgränsen och väger... :nailbiting:. Jag vill ju ha resultaten nuuuuuuu (det har bara gått en ynka vecka, men jag tycker de kan rätta snabbt :p)
 
C-uppsats.

headbang_zps2ac29901.gif~c200
 
@Tassetass Lägg en kanna kaffe till bilden, så har vi en d-uppsats :D

Jag redovisade precis min uppsats, kändes bra men blev rätt sågad. Det märktes visst att jag inte var helt nöjd med min enkätundersökning. Jag har lite lust att slänga ut hela resultatet genom fönstret och det har jag svårt att dölja.
De tyckte att jag skulle kapa ner i min litteraturdel, det enda i arbetet jag är stolt över!
Äsch, nu tänker jag inte greja mer med det! Det får vänta vänta vänta. Nu tänker jag njuta en stund av att ha redovisat. Sen har jag massor att skriva klart, både på uppsatsen och en annan kurs...
 
Jag har fixat alla examinatorns kommentarer, snart klar alltså! :eek: Skulle kunna lägga hur mycket tid som helst på uppsatsen egentligen om jag bara ville men någon gång är det väl bara att bestämma sig för att man är klar. Den kommer inte på något vis bli perfekt men jag är rätt stolt över den ändå :) Ska kolla igenom den imorgon igen och se så att det inte är några uppenbara konstigheter innan jag skickar in.
 
Nu börjar det verkligen kännas att vi är inne på slutspurten och jag har lite att pyssla med. 2 hemtentor (en får vi i morgon, en har jag kvar från förra kursen), en kompletteringsuppgift och 2 presentationer ska fixas, sen är vårterminen klar :)

*uppdatering*
Tentan vi fick utlämnad har en sida klar och ersättningsuppgiften skickade jag precis in!
 
Uppsatsen inskickad! :banana: Nu ska den bara bli godkänd av examinatorn så kan den publiceras sen :nailbiting:

Då måste jag alltså ta tag i den sista uppgiften för terminen, den rackarns debatten :p Ska alltså tycka att soja är det enda rätta att utfodra korna med, svenska proteinfodermedel kan inte mäta sig ;) Haha.
 
Jag hade tenta i statistik och epidemiologi förra veckan. Nu har föreläsaren lagt ut lösningar till tentauppgifterna (men inga resultat :cool:). Jag är helt säker på att jag ligger preciiiiis på godkäntgränsen och väger... :nailbiting:. Jag vill ju ha resultaten nuuuuuuu (det har bara gått en ynka vecka, men jag tycker de kan rätta snabbt :p)

Wohooo, jag klarade tentan!!! :banana: Bara en tenta kvar nu + en redovisning...
 
Suck.. Fick kommentarer på exjobbet igår. Det var mycket som behövdes göras om och mycket som hade kunnat fixas långt tidigare om min handledare bara hade svarat på mina frågor.
Fick en kommentar om att det var för mycket fakta, för många referenser och att jag ska korta ner ca 4 sidor i litteraturgenomgången. Vilket innebär att de missat den lilla detaljen att jag ville skriva en litteraturstudie med en liten enkät som komplement. Jag vill inte att fokus ska ligga på enkäten, den är alldeles för liten för att dra några slutsatser av värde, så ärligt talat funderar jag på att kapa den helt och bara skicka in litteraturen... Mah! Blir fan aldrig klar!
Började dessutom jobba i måndags, så nu har jag fullt upp deluxe..
 
2/4 tentor skrivna!! Tvekis om jag klarade den senaste, men det är inte omöjligt. Bara att tagga inför nummer tre och fyra imorgon :D

Och alltid lika kul att vara den enda i sin klass som skriver omtenta haha... :angel:
 
Idag fick jag reda på att mitt exjobb dansat igenom urkund!! :banana:
Så fort sista tentan är skriven imorgon ska jag kolla igenom examinatorns kommentarer och sen är min tid i denna tråden förbi! :bump:

Kanske kommer tillbaka för att gnälla över någon trevlig distanskurs sen bara :angel:
 
Sista tentan i denna kurs inlämnad! I morgon har jag presentation av de två tidigare inlämningsuppgifterna vi har haft, på fredag-lördag har jag "in-kick" som ny styrelsemedlem i Kårstyrelsen och tills på söndag tänkte jag ha skrivit klart en eftersläpande tenta från förra kursen, sen har jag också sommarlov!!!
 
Grattis! Vad roligt :) Får man vara nyfiken och fråga vad det är för jobb? :)

Tack!

Haha ja det får man, det är en tjänst på Länsstyrelsen i Sthlm (dvs det kommer bli offentligt ändå). Har lite riktat in mig mot rådgivning och djurskydd under studietiden så jag är nöjd :)
Stockholm är väl inte min drömstad men det är en otroligt fin början och ingen kommer ju tvinga mig vara där till jag dör ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 666
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
500
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp