Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt! Bara lite småfix och sen examen då! :)

Njae kandidatexamen kan jag förvisso ta ut egentligen men jag kommer läsa 2 år till och sedan ta ut kandidaten samtidigt som agronom- och masterexamen :)

Usch jag börjar bli nervös för min presentation nästa vecka.. Måste fixa headset och kolla att allt funkar (jag presenterar på distans, lär väl vara typ fyra pers som lyssnar :p). Ska man vara så seriös att man har webcam med kanske?
Funderar lite på det här med bilder. Det handlar ju om insekter och bekämpningsmedel, tror ni folk tar väldigt illa vid om jag använder de jag har från jobbet (det är en hel del döda djur både insekter och gnagare)? Vet att åtminstone en person som kanske kommer lyssna tycker att sånt är vansinnigt äckligt. Får väl varna innan helt enkelt ^^
Ska bli så skönt när det är över! Och så konstigt det kommer kännas!

Fyller bilderna en funktion i presentationerna skulle jag nog ha med dem, så länge de inte är vansinnigt brutala eller så :p
 
Fyller bilderna en funktion i presentationerna skulle jag nog ha med dem, så länge de inte är vansinnigt brutala eller så :p
Nä, det är inget blod eller nåt sånt. Mest döda insekter i klisterfällor och möss i slagfällor. Mest för att visa funktioner, är mycket lättare med en bild än att försöka förklara allt med ord.

Hehe, man blir aldrig klar ;) Jag hade gärna tagit en examen till, kanske i ett helt annat ämne, men nu får det vara slut.
 
@sthu jaa jag har inte orkat ta tag eller knappt ens tänka på det förrän nu, och nu börjar jag inse att jag kanske inte kommer klara mig, har nämligen en vecka på mig att plugga in nästan allt från fyra olika kurser.. är väl lite orolig för det att depression inte tas seriöst, men har träffat psykolog och läkare och haft ett par vändor på akutmottagningen, så det finns ju bevis på det, hoppas att det räcker. Sen har jag även fysiska sjukdomar som spökat under terminen, får väl ha dem som backup :angel:

Och använd bilder om det gör det tydligare, men som sagt, varna innan (och är det nån som verkligen verkligen inte klarar av det så får du väl hoppa över det..)
 
JAG GJORDE DET, JAG KLARADE NATIONELLA!:bump:Med god marginal till och med.

I och med att alla delprov är avklarade och godkända så betyder detta att lilla jag har betyg i matte 2b!

Är så lycklig att jag nästan vill brista ut i gråt, jag trodde aldrig att Jag skulle kunna fixa ett betyg i denna kursen men tydligen gick det tillsammans med de underbara lärarna här på komvux! Så många nya dörrar som öppnats för mig nu, och behöver inte längre "nöja" mig med utbildningar som inte kräver ma 2b.
Kommer nog ta ett tag innan detta sjunker in, att jag faktiskt har lyckats med något jag aldrig trodde jag skulle göra. :o
 
JAG GJORDE DET, JAG KLARADE NATIONELLA!:bump:Med god marginal till och med.

I och med att alla delprov är avklarade och godkända så betyder detta att lilla jag har betyg i matte 2b!

Är så lycklig att jag nästan vill brista ut i gråt, jag trodde aldrig att Jag skulle kunna fixa ett betyg i denna kursen men tydligen gick det tillsammans med de underbara lärarna här på komvux! Så många nya dörrar som öppnats för mig nu, och behöver inte längre "nöja" mig med utbildningar som inte kräver ma 2b.
Kommer nog ta ett tag innan detta sjunker in, att jag faktiskt har lyckats med något jag aldrig trodde jag skulle göra. :o

Åh så underbart! GRATTIS!!!!
 
Nä, det är inget blod eller nåt sånt. Mest döda insekter i klisterfällor och möss i slagfällor. Mest för att visa funktioner, är mycket lättare med en bild än att försöka förklara allt med ord.

Hehe, man blir aldrig klar ;) Jag hade gärna tagit en examen till, kanske i ett helt annat ämne, men nu får det vara slut.

Då skulle jag absolut ha med bilderna :)

Jaa, men det här var ju planerat från början. Fast sen blir det inget mer :D
JAG GJORDE DET, JAG KLARADE NATIONELLA!:bump:Med god marginal till och med.

I och med att alla delprov är avklarade och godkända så betyder detta att lilla jag har betyg i matte 2b!

Är så lycklig att jag nästan vill brista ut i gråt, jag trodde aldrig att Jag skulle kunna fixa ett betyg i denna kursen men tydligen gick det tillsammans med de underbara lärarna här på komvux! Så många nya dörrar som öppnats för mig nu, och behöver inte längre "nöja" mig med utbildningar som inte kräver ma 2b.
Kommer nog ta ett tag innan detta sjunker in, att jag faktiskt har lyckats med något jag aldrig trodde jag skulle göra. :o

Grattis, heja dig!! :banana:
 
Men har man bara ett veterinärutlåtande borde det inte vara några större problem.

Förlåt men :rofl:

Idag fick jag tillbaka feedback från min examinator för examensarbetet. Jag fick en femma!!!! :banana:
Helt sjukt glad och stolt och chockad.

Sen kan det ju inte bara gå bra utan min handledare kommer bli sjukskriven på måndag så lär inte kunna få inrapporterat allt som det ska (några små saker ska ju ändras i arbetet) innan augusti om inte examinatorn hjälper mig med det.
Men vad fasen, jag tänker inte låta små petitesser dra ner det här! :bump:
 
Förlåt men :rofl:

Idag fick jag tillbaka feedback från min examinator för examensarbetet. Jag fick en femma!!!! :banana:
Helt sjukt glad och stolt och chockad.

Sen kan det ju inte bara gå bra utan min handledare kommer bli sjukskriven på måndag så lär inte kunna få inrapporterat allt som det ska (några små saker ska ju ändras i arbetet) innan augusti om inte examinatorn hjälper mig med det.
Men vad fasen, jag tänker inte låta små petitesser dra ner det här! :bump:


Hon har försökt se till att allt som måste göras är lagt på andra medan hon är borta, så det ska nog inte vara några problem. Hojta till om hon inte tänkt på ditt så löser vi det! :)
 
Hon har försökt se till att allt som måste göras är lagt på andra medan hon är borta, så det ska nog inte vara några problem. Hojta till om hon inte tänkt på ditt så löser vi det! :)

Hihi, tack :heart
Ska väl inte vara så mycket kvar (säger jag innan jag öppnat dokumentet från examinatorn :angel:) utan mer registreringen sen typ. Tror jag. Aldrig tagit examen förut :D
 

Oj :o Det gick av bara farten! Fast vem vet, kanske vore bättre att prata med en veterinär än en läkare? Lättare att få en tid om inte annat :D

Nej, nu måste jag verkligen få ordning på saker och ting. Redovisa exjobb på onsdag, har fortfarande inte skrivit klart ett projektarbete i ena kursen (och föreläsningarna känns hela tiden som om det saknas något, att det ska komma en del till men den delen finns inte.. Väntar på att få svar på varför man ska göra si eller så, har väntat sen förra våren ;) )
Nej nu ska jag vara positiv! Snart är jag klar och då behöver jag inte fundera mer på det. Då är det dags att fundera på kommande arbetslöshet och hur det ska gå ihop sig till hösten.
 
Åh! Avklarat idag: en ganska smärtfri redovisning, sista (bortglömda) inlämningarna inne OCH fysiktenta skriven!

Var sjukt nervös innan för trodde inte att jag skulle klara det, och höll på att få panik när jag läste igenom frågorna för ingenting klickade. Men till slut släppte allt (efter ett toabesök haha) och jag är 100% på att jag klarade den :D har varit så stressad för att jag missat alla tentor hittils och kommit efter pga varit sjuk så mycket, så det var en otrolig lättnad att fysiken (det ämne jag har svårast för) kändes så bra!!! :banana:
 
Tenta i växtkursen avklarad, muntlig tenta men man skulle lämna in svar skriftligt också som vi fått förbereda hemma. Gick helt okej men jag var inte direkt förberedd :p Borde räcka i alla fall tycker jag, imorgon skulle vi få reda på resultatet. Skönt att bocka av grejer. Kvar att göra den här terminen är att fixa till uppsatsen och skicka in för godkännande, göra en webquiz om växtkännedom (lär gå på typ en kvart) och förbereda en debatt i växtkursen. I debatten ska jag min grupp vara nötköttsproducenter som argumenterar för att vi vill ge soja som proteinfodermedel till våra djur :p
 
@zassoo ååh debatter är kul! Mindre kul när man ska argumentera för nåt som uppenbarligen är fel, hade en liknande grej när vi skulle debattera energikällor... och vi skulle stötta fossila bränslen :banghead: man får tänja på argumenten rejält för att "vinna" haha
 
@zassoo ååh debatter är kul! Mindre kul när man ska argumentera för nåt som uppenbarligen är fel, hade en liknande grej när vi skulle debattera energikällor... och vi skulle stötta fossila bränslen :banghead: man får tänja på argumenten rejält för att "vinna" haha

Jag tycker mest det är jobbigt :p Men ska läsa på så att jag är insatt, då blir det nog roligare!
 
JAG GJORDE DET, JAG KLARADE NATIONELLA!:bump:Med god marginal till och med.

I och med att alla delprov är avklarade och godkända så betyder detta att lilla jag har betyg i matte 2b!

Är så lycklig att jag nästan vill brista ut i gråt, jag trodde aldrig att Jag skulle kunna fixa ett betyg i denna kursen men tydligen gick det tillsammans med de underbara lärarna här på komvux! Så många nya dörrar som öppnats för mig nu, och behöver inte längre "nöja" mig med utbildningar som inte kräver ma 2b.
Kommer nog ta ett tag innan detta sjunker in, att jag faktiskt har lyckats med något jag aldrig trodde jag skulle göra. :o

Jag smygföljer denna tråden, men .. :D Jag vill bara säga GRATTIS! Fasen så härligt det måste kännas! Imorgon väntar jag på ett liknande (förhoppningsvis lika positivt :D) besked, fast engelska 6! Behövs för programmet jag vill läsa, och som jag har kääämpat med kursen. Jag trodde det var omöjligt för mig att ens ta mig igenom kursen, men nu är det gjort. Så bara det känner jag är en vinst i sig. Men skulle ju gärna gå godkänt också! :D

Imorgon kl 12 får jag veta om jag blev godkänd eller inte på nationella :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
 
@Ellajsa Tack! Det känns helt underbart bra att ha klarat det! :D
Håller tummarna för att du också får ett positivt besked imorgon och har klarat nationella i Engelskan :D
 
@viriel Tack! :D

@LittleJohn Jag förstår det! Åh, verkligen. Nu ska jag fortsätta hetsa med min hemtenta så att jag glömmer bort morgondagen några timmar till :angel:. Har nästan inte kunnat sova inatt pga nervositet, haha. /Stabil tjej
 
Stressnivå: hög!

Har haft sista föreläsningen idag. Nu 9 dagar kvar till tenta. Hur mycket som helst som ska pressas in och herregud det känns som att jag inte kan ett skiiiit. Rent objektivt är det naturligtvis inte sant meeeenattee.

Skittrött på dagarna, dricker kaffe för att ens kunna hålla ögonen öppna. Blir hyper framåt kvällen (typ nu?) och varvar upp. Somnar vid 3-4. Upp kl 08. Repeat.

Snart över, snart över. Längtar så mycket till stugan där jag kommer befinna mig om 2 veckor. Happy place!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 670
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
500
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp