Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens studiekompis. :D

11174415_579608912180793_8140451415544583928_o.jpg
 
Det sista delprovet i matematiken är nu skrivet! Bara nationella kvar nu, känns väldigt skönt!
Kändes förvånansvärt bra under dagens prov, så kommer säkert åka på omprov, haha! Tidigare prov har inte känts bra men jag har då blivit godkänd, så det vore ju livet i ett nötskal om jag nu blir underkänd denna gånger när det för en gångs skull kändes bra:grin::D
Vilken kurs läser du?
Skrev en prövning i veckan, känndes bajs har den muntliga delen kvar.. Vet du om man redovisar den skriftliga delen muntligt? eller är de en helt ny del?
 
Vilken kurs läser du?
Skrev en prövning i veckan, känndes bajs har den muntliga delen kvar.. Vet du om man redovisar den skriftliga delen muntligt? eller är de en helt ny del?
Läser matte 2b, och i den kursen är det inte ens muntligt som tur är!
Har inte så stor koll på prövning, antar att det är lite som ett nationellt prov? Efter lite koll på google verkar det som det är nya tal på muntliga dock, men inte säker! :)
 
Läser matte 2b, och i den kursen är det inte ens muntligt som tur är!
Har inte så stor koll på prövning, antar att det är lite som ett nationellt prov? Efter lite koll på google verkar det som det är nya tal på muntliga dock, men inte säker! :)

Googlade också och fick fram lite olika. hade prov i fyra h och det var a,b,c del så känns så mkt att man får ännu en till del. Men det visar sig :)
 
Long time no see tråden! Har kikat in med jämna mellanrum men inte varit särskilt aktiv alls..

Klarade omtentan jag gjorde på höstens kurs med god marginal så det var skönt! Nu får jag garanterat påbörja terminen efter sommaren oavsett ur tentan i juni går. Den här kursen är stor, omfattande och ja.. svår! Det är lite oklart över nivån på kunskapen och lite sådär men det är hemskt roligt så det väger upp!

Har en lite dålig känsla över tentan.. Känns som att allt ordnat sig så bra de sista månaderna så att tentan också skulle gå bra känns overkligt. Blir inte utskeppad till någon utregionaliseringsort utan får stanna och göra hela utbildningen i Umeå + att jag ska gå på visning idag för ett förstahandskontrakt jag trodde jag aldrig skulle få (SJUKT GLAD :D :banana: :D ). Så när händer det något dåligt? :p

Men tenta-p börjar nu och så hela vägen in i kaklet till 4e juni. Sista dropparna som ska kramas ur!
 
@Wysiwyg Roligt att läsa att det går bra för dig! :) Håller tummarna för att även tentan i juni går bra, vad är det för kurs?

Edit: 4 juni är min födelsedag så det måste vara en lyckodag :laugh:
 
Senast ändrad:
Idag har jag sett ett tydligt exempel på hur mycket det gör att ha en bra föreläsare... Två föreläsare i samma ämne (ekologisk produktion), där den första var oerhört engagerad och lätt att lyssna på, välstrukturerad. 45 minuter bara flög förbi! Därefter tog den andra föreläsaren vid och direkt hamnade hela salen i dvala. Det gick långsamt, resonemang fördes som förvisso inte var komplicerade att förstå men som inte riktigt fyllde något syfte, saker upprepades och föreläsaren gav ett osäkert intryck. Oerhört långa och plågsamma 45 minuter...

I övrigt så har nedräkningen för sommaren börjat även här. Håller på och förbereder presentationen av kandidatarbetet just nu, har insett att 15 minuter är ganska kort tid :p I andra kursen är det många små saker som ska avklaras: muntlig tenta, quiz och debatt. Kul med alternativa examinationsformer men det blir så många moment, vi har även haft ett "case". Allt detta på en 5 hp kurs... :p
 
@Wysiwyg Roligt att läsa att det går bra för dig! :) Håller tummarna för att även tentan i juni går bra, vad är det för kurs?

Edit: 4 juni är min födelsedag så det måste vara en lyckodag :laugh:

Det är Sjukdomslära, symtom och diagnostik :) Så ungefär vad som kan vara fel på kroppen och hur man kommer fram till det typ! Mycket cancer (vilket såklart inte är så roligt) men ja, kursen i sig känns väldigt "värd" och kommer mer och mer in på klinisk verksamhet så det är kul! :D

Oh då får du tänka på mig som skriver tenta 09-17 medan du smaskar tårta ;)
 
Åh jag har suttit och efteranmält mig till en massa fristående kurser nu (istället för att tentaplugga :angel:). Finns SÅ mycket spännande att läsa. Hur ska man någonsin sluta plugga?

Hur många av er läser kurser vid sidan om era ordinarie stuider? Hur funkar det för er?
 
Vet inte vad som har hänt med min studentmail. Helt plötsligt ligger alla mail som kommer från min grupp i "borttaget"-mappen fast jag inte läst de... :confused:
Stör projektarbetet väldigt mycket just nu...
Annars tycker jag att jag borde få pluspoäng som pluggade när jag var hos frisören (dvs under färgningen).
 
Åh vad jag blir less.. visste väl att jag skulle få underkänt på matteprovet bara för att det kändes bra denna gången:down:
Blir väldigt orolig över nationella nu som ska skrivas nästa vecka.. klarar jag inte det kan jag ju inte utbilda mig till något kul :(
Jäkla helvetes skit..
 
Vet inte vad som har hänt med min studentmail. Helt plötsligt ligger alla mail som kommer från min grupp i "borttaget"-mappen fast jag inte läst de... :confused:
Stör projektarbetet väldigt mycket just nu...
Annars tycker jag att jag borde få pluspoäng som pluggade när jag var hos frisören (dvs under färgningen).

Vad konstigt med mailen! Kolla med IT-stöd?

Åh vad jag blir less.. visste väl att jag skulle få underkänt på matteprovet bara för att det kändes bra denna gången:down:
Blir väldigt orolig över nationella nu som ska skrivas nästa vecka.. klarar jag inte det kan jag ju inte utbilda mig till något kul :(
Jäkla helvetes skit..

Nej vad trist! Hoppas du kan ladda om till nationella och klara det.
 
Här sitter jag och ritar illustrationer till min presentation... :p Har insett att jag vill kunna peka och förklara lite för att göra det tydligare, plus att bilder gör det lite roligare. Samtidigt som jag hör orden "bilderna måste vara funktionella" om och om igen :D
 
Nej vad trist! Hoppas du kan ladda om till nationella och klara det.

Ja kändes himla trist igår, men laddar nu om för omprov på måndag och nationella på tisdag! Ska ge mig tusan på att klara det, och om det inte går vägen så får jag väl läsa om kursen igen till hösten! För förr eller senare vill jag bannimig ha betyg i matte 2:p
 
Jag är så HIMLA GLAD för jag har fått lägenhet!! Ett helt eget förstahandskontrakt på en jättefin lägenhet som har ett toppenläge :D Min första egna! Så himla härlig känsla. Sen jag flyttade hemifrån för 6 år sedan har jag hoppat runt mellan olika komboskap och andrahandslägenheter men nu ÄNTLIGEN kommer jag ha ett helt eget hem :banana: :D SÅ HIMLA SKÖNT. Så kan jag släppa allt och helt fokusera på tentan! Idag är det 3 veckor kvar.. Heja heja!
 
Hej alla i tråden,

Jag pluggar jag med, fast har inte skrivit i tråden förr vad jag minns..

ville mest bara svara på @zassoo : Jag håller verkligen med dig!! Jag läser en kurs just nu som är väldigt intressant i sig, men hade en fl idag o jag bara zzzZZZZzzzzz..... när vissa pratar går det verkligen inte att vara alert, fast man vill...! Usch....

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 670
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
500
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp