Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu känner jag att jag måste prioritera mitt skolarbete. Har haft tankarna lite på för många andra ställen men nu ska jag bli en duktig student igen! Det jag har att göra är en restuppgift pga missat studiebesök (tre föremål som jag ska ta reda på så mycket jag kan om typ tidigare ägare, material, stämplar etc), en populärvetenskaplig artikel samt en hemtenta jag har släpandes efter. I kväll ska jag skriva på artikeln så får jag se hur långt jag kommer. I morgon är jag "ledig" större delen av dagen så då hoppas jag att jag får lite gjort också!
 
Åh, kan ingen skänka mig lite motivation till att sätta mig med min b-uppsats! Vill verkligen inte.. Och inte orkar jag höra av mig till min handledare för att boka möte heller.. hur funkar det, måste man ha träffat sin handledare? Trots att man inte tycker att personen i fråga har så mycket vettigt att säga :o
 
Åh, kan ingen skänka mig lite motivation till att sätta mig med min b-uppsats! Vill verkligen inte.. Och inte orkar jag höra av mig till min handledare för att boka möte heller.. hur funkar det, måste man ha träffat sin handledare? Trots att man inte tycker att personen i fråga har så mycket vettigt att säga :o

Nej, man måste inte träffa sin handledare. Eller ja, det har jag aldrig behövt. Däremot ska man ju ha kontakt, men det finns mail till sånt. B-uppsatser är väl rätt korta? Typ 7,5 hp? Då borde det inte vara tvång på att träffas live.

Jag har aldrig träffat min handledare in person. Vi har skickat lite mail (kanske fyra fem stycken på sin höjd) och de flesta har handlat om rent praktiska saker som redovisningsdatum och registrering. Jag skriver på d-uppsats (30 hp) och på distans, så det är ju lite annorlunda. Men som sagt, jag kan inte tänka mig att fysiska möten skulle vara något superviktigt för arbetet. Skicka ett mail och fråga? Mail är bra saker!
 
När man inser att antagligen är upplägget på hela examensjobbet är fel. :arghh::meh::cry::banghead:

Kan vara bra att läsa rapportmallen ibland.
 
Nu har handledaren utropat tid för en grupphandledning i nästa vecka så är väl bäst att släpa sig dit..:p Bäst att ta tag och skriva lite mer på b-uppsatsen tills dess kanske också.. hmpf.
 
Jahapp, idag ska jag försöka skriva livsmedelstentan. Har varit utslagen hela veckan pga komplikationer efter utdragen tand och har således inte pluggat tillräckligt mycket. Men jag ska ge det ett försök i alla fall, det skulle kunna gå med lite tur.

Har också fått nya kommentarer på min uppsats från handledaren och det verkar som att hon tycker att den är bra! :) Har drygt en vecka på mig att fixa till den, sen ska den in till examinatorn :nailbiting: Herrejösses, känns som att jag nyss började skriva den.
 
Jag har skrivit 47 ord på introduktionen till mitt första kapitel!

*känner mig överproduktiv och funderar på att gå hem och äta middag*
 
Efter 30 min hade jag skrivit klart tentan :meh: Helt fel frågor. Visste svaret på ett fåtal, gissade på en del och lämnade resten blanka. Gissar att det här blir mitt sämsta tentaresultat någonsin.

Men å andra sidan har jag som sagt varit utslagen en hel vecka pga smärta så man kan inte förvänta sig stordåd.

Det är ju skoj att skriva tenta i augusti :up: :cautious:
 
Jag har fått tillbaka exjobbet och ok att skicka till examinator!! :nailbiting: :bump:

Denna dagen har generellt varit sååååå bra! Min nya häst besiktades på förmiddagen och är hemma i stallet nu, jag fick ett hett önskat telefonsamtal och sen mail från handledaren.
Allting bara faller på plats när jag har en häst i livet igen :heart
 
Måste bara... :o

dsc_4788_55412e089606ee0fcf52d10e.jpg
 
@tolksele Härligt att allt går bra! :)

Jag hade glömt bort ena kursen lite grann så nu har jag ungefär tre veckor på mig att göra en riskbedömning och skriva en rapport. Det borde jag fixa tycker jag. Men jag vet inte vad det är för fel på min hjärna, den kan inte tänka! Kan inte koncentrera mig för fem öre. Blir inte bättre av att föreläsningarna (inspelade) är så vansinnigt tråkiga, oinspirerade och rent ut sagt dåliga. Ljudet är dessutom väldigt lågt med mycket brus i bakgrunden.. Määäh! :arghh:
 
Jag hade glömt bort ena kursen lite grann

Hahaha, den känslan fick jag igår... trodde jag skulle ha en redovisning idag men jag tillhörde gruppen som redovisar nästa veckan som tur är :)

Du får ge dig själv en fin belöning när allt är klart, funkar alltid för mig!
 
Tvärgruppsredovisning i växtkursen - check! Skönt att ha det avklarat, man ska lämna in skriftligt för chans till högre betyg men jag struntar i det och nöjer mig med godkänt. Vilken lättnad att inte behöva prestera på topp jämt.

Nästa grej blir att färdigställa kandidatarbetet som ska skickas till examinator på fredag. Har bara några små dryga saker att fixa, formuleringar som behöver ändras. Och bestämma mig för slutgiltig titel och komma på vilka nyckelord jag ska använda :p
 
Nästa grej blir att färdigställa kandidatarbetet som ska skickas till examinator på fredag. Har bara några små dryga saker att fixa, formuleringar som behöver ändras. Och bestämma mig för slutgiltig titel och komma på vilka nyckelord jag ska använda :p

Det gick ju ganska fort när jag väl tog tag i saken. Bara korrekturläsning och sånt kvar då innan den ska in! Sen är det den lilla detaljen att jag måste förbereda presentationen också :p Men en sak i taget.
 
skrev en prövning i matematik idag, gick inte så bra tror ja. har en muntlig del kvar.

vad tror ni, om ja ligger under godkänt i skriftlig del är det kört att lyckas på den muntliga då?
 
Skulle tydligen ha haft ett gruppmöte idag. Fick veta det nu, då de mailade mig och berättade vad de hade bestämt utan mig. Varför var jag inte på mötet undrar ni? För att INGEN hade kontaktat mig om det. :banghead:

Jag tycker inte om grupparbeten längre... :down:
 
Tvärgruppsredovisning i växtkursen - check! Skönt att ha det avklarat, man ska lämna in skriftligt för chans till högre betyg men jag struntar i det och nöjer mig med godkänt. Vilken lättnad att inte behöva prestera på topp jämt.

Hade precis samma taktik på den kursen, haha

Skulle tydligen ha haft ett gruppmöte idag. Fick veta det nu, då de mailade mig och berättade vad de hade bestämt utan mig. Varför var jag inte på mötet undrar ni? För att INGEN hade kontaktat mig om det. :banghead:

:confused: :rage:

Själv har jag så himla dålig koll på ungefär allting att jag virrar ihop saker och typ håller på att gå på gruppmöten som inte finns :crazy:
Verkligen nollkollkokosboll.

Måste.Ta.Tag.I.Mitt.Liv.

Visst inte bara unghästar som kan få fnork av för många nya intryck :D
 
Jag kommer aldrig bli klar :cry:
Skulle åka till Skara och få alla resultat och börja med statistiken, men nu ringde handledaren och avboka. Så, nytt möte i juni. :banghead:
Känns som alla blir klara med exjobbet nu (får alla resultat och har slutsatser), medan jag springer i ett hamsterhjul.
 
Det sista delprovet i matematiken är nu skrivet! Bara nationella kvar nu, känns väldigt skönt!
Kändes förvånansvärt bra under dagens prov, så kommer säkert åka på omprov, haha! Tidigare prov har inte känts bra men jag har då blivit godkänd, så det vore ju livet i ett nötskal om jag nu blir underkänd denna gånger när det för en gångs skull kändes bra:grin::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 673
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
501
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp