Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LittleJohn Jo men jag har snarare svårare att hålla isär begreppen i huvudet. Förstår typ skillnaden, men ändå inte :P Sen det där med handledare så säger jag som jag har sagt sedan jag började i höstas "kulturvård; det är lite luddigt".. Dålig planering, ibland dåliga lärare med dålig koll.. För mycket omorganisering, lite utvärdering och mycket förvirring!
 
@zassoo Jag är sååå avundsjuk på dig, jag skulle vilja läsa typ varenda kurs du nämner! :p

@Masqueradee Min lista blev slutligen så här:
  • Svenska som andraspråk, 30 hp
  • Tecknade serier, 7,5 hp
  • Undervisning för elever med matematiksvårigheter, 7,5 hp
  • Unga, sex och internet, 7,5 hp
  • Konsten att skrämmas - skräcken i kulturen, 7,5 hp
Det enda jag är säker på att jag kommer läsa är Svenska som andraspråk.
 
Till hösten ska jag läsa "Rättshistoria och allmän rättslära" (obligatorisk för mitt program) samt "Straffrättens allmänna del och kritiska perspektiv" (valbar kurs), båda på 15 hp och avancerad nivå. Ska bli så himla gött att börja med de avancerade kurserna! :bump:
 
Grupparbete med kursare året under. Jag börjar redan känna mig ganska tveksam..
1. Jag mailar alla om att vi kanske borde träffas?
Får svar från EN som säger typ "jag hittade inte dig på facebook". Nej, men försök med typ skolmailen då??? :banghead: Jag har ett sjukt ovanligt namn och är extremt lätt att hitta.

Radiotystnad från de andra. :cool:
Jag fortsätter maila resten av gruppen om möte, någon som utnämnt sig själv till sekreterare/kontaktperson för alla andra svarar. O_o
2. Är det inte lite sjukt att inte alla svarar utan EN har kontakten med mig? Jag är för fan ingen alien.
3. "kontaktpersonen" svarar "vi hade planerat ett lunchmöte då eller då, kan du" typ. :meh:
Som om jag inte ingick i gruppen utan är något jävla bihang.
Jag svarar med att lägga till alla i konversationen, igen, och nämner att det kanske är bra om alla får reda på det :sneaky:

Åhh så sugen på yngre kursare. INTE.
Kanske är de inte lika katastrof som de verkar, men, sorry @zassoo , några av treorna imponerade inte alls på mig under byggkursen. Det fanns exemplar som käftade emot lärare... Och spelade/var allmänt dumma :grin:
 
@tolksele Och jag kan säga detsamma om några av femmorna som inte direkt visade att de läst två år längre ;) Så det handlar nog mycket om individuella personer. Angående grupparbeten med folk från andra program/årskurser så suger det ju rent allmänt, hatar att försöka få tag på folk som har andra scheman osv. Blev så lättad när det inte var grupparbete i växtkursen :p
 
@zassoo Laktationsbiologi :love: Så bra kurs (även om den inte är lätt alla gånger)

@tolksele Åh jag känner igen det där! "Vi träffades på lunchen och bestämde det här, OK för dig?", öhhh, tack för att ni inkluderar mig...
"Vi ska träffas då, kan du?" Nej.... (:banghead:)

Jag är ju glad att jag har flera jag känner i grisprojektet och att vi redan har börjat planera det :up:
Det är det enda positiva i mitt pluggliv just nu, fick äntligen (en vecka sent) tillbaka en del av mitt exjobb tillbaka. Tack, har inte tid att läsa det nu...
Mitt liv består av deadlines, deadlines och ännu mer deadlines...
 
@tolksele Åh jag känner igen det där! "Vi träffades på lunchen och bestämde det här, OK för dig?", öhhh, tack för att ni inkluderar mig...
"Vi ska träffas då, kan du?" Nej.... (:banghead:)

Ja men precis, man bara "vad fan?" Spännande att ha sånna på en arbetsplats sen.. :crazy:

@tolksele Och jag kan säga detsamma om några av femmorna som inte direkt visade att de läst två år längre ;)

Kan jag aaaaaldrig tänka mig! :angel:

Visst spelar personkemin mycket in men fasen det är ju en del i livet (framför allt arbetslivet!) att samarbeta med folk oavsett. Vet att de i min grupp drog upp att "kan bli svårt med olika scheman" och jag bara vad fan (eller så skrev jag ju inte) men griskursen är ju på 10 poäng = huvudkursen just nu och vi har ju avsatt tid/luckor i schemat så så jävla svårt ska det väl inte vara?

Sen ska jag vara positiv och glad och snäll imorgon när jag ska försöka klura ut vilka det är :D
 
Kan jag aaaaaldrig tänka mig! :angel:

Haha :D

Visst spelar personkemin mycket in men fasen det är ju en del i livet (framför allt arbetslivet!) att samarbeta med folk oavsett. Vet att de i min grupp drog upp att "kan bli svårt med olika scheman" och jag bara vad fan (eller så skrev jag ju inte) men griskursen är ju på 10 poäng = huvudkursen just nu och vi har ju avsatt tid/luckor i schemat så så jävla svårt ska det väl inte vara?

Sen ska jag vara positiv och glad och snäll imorgon när jag ska försöka klura ut vilka det är :D

Absolut :) Många gånger känns det som att folk bokar in fritidsaktiviteter eller jobb (eller hundar :rage: blir galen på alla hundrastare, men det är en annan diskussion :angel:) på alla luckor som finns och sen bara "näe jag kan inte då" :banghead:

Haha jamen så är det ju, man klagar av sig och sen är man glad och fin när man träffar dem :angel:
 
ÄNTLIGEN skickat till handledare igen. Hoppas hoppas hoppas att mitt resultat är tydligt nog, sammanfattningen ok och att jag snart är redo för examinator! :)

Det har varit tungrott det här arbetet senaste tiden. Kan ju iofs bero på att jag egentligen typ borde medicinerat mot depression och tagit det lugnare för att inte bli utbränd men sånt har man ju inte tid med :angel:
 
@tolksele Håller alla tummar att allt är bra för examinatorn!

Jag sitter och får spader på google docs... Varför vill folk ändra på min text när det ser att jag jobbar med den just nu? :confused:
 
Min lista :)

-Djurskydd, författningskunskap och epizootologi 5hp

Hihi, ska vara ena kursledarens hjälpreda i den kursen, sitter för fullt med schema och budget. :D




Jag behöver ju inte plugga något alls, men har sökt en hög pedagogikkurser, med de första på listan om vuxenpedagogik och pedagogik i arbetslivet. Får se om jag kommer in på dem, och om jag orkar/hinner läsa dem. Vet inte om jag kommer jobba 80 eller 100% from i höst... :P
 
Det urartar sig till projektarbetet från helvetet. Ska försöka en gång till idag, sen får jag gå till kursledningen.
 
Min uppsats är redan klar till nästa inlämning O_o Som är på onsdag. Men jag har skrivit all text, gjort allt småfix och har fått ihop 8,5 sidor text (minimum 8 sidor inkl figurer). Kommer såklart få mer kommentarer att jobba med efter nästa möte, men ändå. Lite sjukt att den typ är klar! Måste bara komma på en bra titel, det är nästan det svåraste :p
 
Varför hemstudier oftast inte involverar så mycket studier :angel:
11142163_1572030263047645_862940922_n.jpg
 
Jag bytte grupp med hjälp av kursledningen. Den nya verkar trevlig och en började med att bjuda in mig direkt via mail :D
Passar nog bättre eftersom jag varit aspepp på uppgiften och det verkar ju inte resten av min förra grupp vara direkt.............. :meh:
 
Någon som vet hur det fungerar med CSN om man får underkänt i ett flertal kurser? Blir de sura då och vill att man betalar tillbaka t ex vårens studiemedel direkt? Eller blir det bara att man måste läsa in poäng innan man får studiemedel igen?
Har tagit csn för 60 hp, men 22,5 av dem kommer jag nog få underkänt i då ena kursen (15 hp) helt enkelt är för svår och jag är för långt efter nu, och b-uppsatsen vet jag inte om jag ärligt talat bryr mig om att avsluta pga omotivation och otroligt less på handledare och kulturvård i allmänhet just nu:p

Ska inte plugga med csn till hösten, så att jag behöver läsa in poäng stör mig inte, däremot vill jag inte få en otrevlig överaskning i form av ett inbetalningskort från dem där de vill ha tillbaka pengarna direkt för de kurser jag inte klarat:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 674
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp