Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
ville mest bara svara på @zassoo : Jag håller verkligen med dig!! Jag läser en kurs just nu som är väldigt intressant i sig, men hade en fl idag o jag bara zzzZZZZzzzzz..... när vissa pratar går det verkligen inte att vara alert, fast man vill...! Usch....

//r

Haha! Nä jag hatar den känslan, det är absolut inte ointressant, bara det att det GÅR inte att orka lyssna... :p
 
Min presentation är imorgon :nailbiting: Kan inte säga att jag är superförberedd men har övat ett par gånger, är mest nervös för faktafrågor som jag inte vet om jag kan svara på :p

Två veckor kvar av terminen och jag får inte mycket gjort. Sitter nu och försöker slänga ihop lite svar på tentafrågor till en muntlig tenta vi har om en vecka. Är i alla fall glad att jag har presentationen tidigt (första dagen), vill bara bocka av grejer och ha det gjort.
 
Jag räknar dagarna tills allt är klar. Idag gick pluggandet från " jag kan det" till " jag gömmer mig under täcket". Är mest nervös inför grupparbetsredovisningarna nästa vecka. Motivationen för de har försvunnit helt.
 
Hahahaha fick tillbaka resultatet för livsmedelstentan, jag fick 36 % :rofl: 14,5 poäng fick jag och 24 var godkänt, ungefär så dåligt som jag räknat med. Nya tag i augusti ;)
 
Alltså snart slänger jag min handledare i en tank med stingrockor!
Skickade mitt exjobb till henne i början av förra veckan så hon skulle läsa igenom och säga vad hon tycker innan jag skickar till examinator och opponent.
Jag har fortfarande inte fått något svar, inte ens ett "jag läser det imorgon" eller något sånt. Inte ett ljud! Och arbetet ska skickas vidare till examinator och opponent (jag vet inte ens vem som är min opponent, så vart ska jag skicka då?) imorgon. Vore ju trevligt med lite feedback innan dess. Men nej då, det har inte fru handledare tid med verkar det som :mad:
Hon glömde registrera mig på kursen, glömde min ansökan, svarar inte på mail, ger ingen feedback, glömmer skicka viktiga tider och datum till mig (hon glömde skicka redovisningsschemat till mig, för det är ju ingenting jag behöver veta eller såO_o).. Känns ju väldigt lyckat det här.

Hett tips till alla framtida studier: Undvik miljöutbildningar från Linnéuniversitetet. Det är skit rakt igenom.
 
@zassoo Eller hur! Och det är så synd! För man vill ju lära sig, men asså... ZzzzzZZz...

@sthu: Åh, vad jobbigt att din handledare inte verkar vara så bra =(. Jag läser också på Linnéuniversitet och det mesta (med vissa undantag) är bra tycker jag =)

//r
 
Jag utgår från att du inte läser en magister miljöriskanalys på distans :p
Har läst lite ekologi därifrån innan, det var helt okej kurser. Men hela den här utbildningen har varit ett stort skämt.
 
Nu har jag presenterat kandidatarbetet och det gick kanonbra! :) Var nervös innan men det släppte snabbt och jag upplevdes tydligen väldigt lugn och säker enligt några åhörare jag pratade med efteråt. Så det var ju bra! Efter några minuter kom jag in i det bra och sen var det faktiskt rätt så kul. Fick bra kommentarer och intressanta frågor från opponent och examinator så det var kul. Ska få skriftliga kommentarer imorgon troligtvis, hoppas det inte är allt för mycket att ändra på.

Men extremt skönt att ha presentationen klar nu! Ska opponera på torsdag morgon och sen kan jag bara lyssna på redovisningar. Är inte avundsjuk på de som måste vänta en vecka på att presentera.
 
@sthu Din handledare verkar ju under all kritik :mad: Har du pratat med kursledningen?

Hon är kursledningen.... Hela programmet till och med. Fattar inte varför jag sa ja till henne som handledare, borde ju kunnat räkna ut att det skulle gå så här.
Men men, nu är arbetet skickat till examinator och jag börjar förbereda presentationen nästa vecka.

Härligt att din presentation gick bra! Känslan när man faktiskt är färdig är helt underbar!
 
Hon är kursledningen.... Hela programmet till och med. Fattar inte varför jag sa ja till henne som handledare, borde ju kunnat räkna ut att det skulle gå så här.
Men men, nu är arbetet skickat till examinator och jag börjar förbereda presentationen nästa vecka.

Härligt att din presentation gick bra! Känslan när man faktiskt är färdig är helt underbar!

Det låter jättekonstigt att kursledaren är handledare..? Men skönt att arbetet är ivägskickat i alla fall.

Ja, jätteskönt! Så bra att få positiva associationer till såna saker också, det gör att det känns lättare nästa gång.
 
Någon här i tråden som vet hur det funkar när man inte ska slutföra en universitetsutbildning? Är det någon man ska meddela det till eller räcker det med att jag inte sökt någon av utbildningens kurser till hösten?

:)
 
Det låter jättekonstigt att kursledaren är handledare..? Men skönt att arbetet är ivägskickat i alla fall.

Vi är bara typ tio personer eller nåt som skriver exjobb. Hon är dessutom programansvarig och kursledare (tillsammans med min examinator) på alla tre kurser + exjobb dvs hela utbildningen. Det verkar bara finnas typ tre personer i hela fältet, det mesta av all litteratur vi har på svenska är skrivet av någon av dem. Eller så är det klubben för inbördes beundran.
Jag vet vilket jag röstar på ;) ;)

@LittleJohn Meddela skolan att du inte fortsätter. Jag tror inte man måste, men det kan ändå vara bra för dem att veta. Skicka ett mail eller nåt till programansvarig, så gjorde jag när jag bytte utbildning. Det var visserligen mitt i en termin, men ändå.
 
Otroligt opepp och nervös inför morgondagens nationella .. Pluggat igenom kapitlen och ska läsa igenom ännu en gång innan jag somnar men känner mest, har det inte gått in nu lär det nog aldrig göra det. Och spontant känner jag också att det är För många formler för min hjärna att kunna komma ihåg!:p

((Du din lille filur där ute i världen som kom på idén med nationella prov, hoppas du skäms!))
 
Tack snälla @zassoo !:)

Nu är nationella skrivet och i och med att jag trodde förra provet gick bra men jag ändå fick omprov, så har jag valt att tro att nationella gick rakt åt pipsvängen:D
( nu ska man bara orka vänta på resultatet..)
 
Då har jag även opponerat vilket gick bra, och examinatorn har skickat sina kommentarer. Det var inte så hemskt mycket att åtgärda så det ska jag väl klara.

Och apropå examinatorn är jag väldigt tacksam för henne, har sett kursare bli totalsågade av sina examinatorer idag :crazy: Usch. Något snällt kan man väl klämma ur sig för den stackars studentens skull.
 
Underbara dag!! Efter terminen från helvetet (svåra kurser plus att jag har varit rejält sjuk under större delen av den, kommit jätteefter), så är jag äntligen färdig med alla labbar och inlämningar, nu återstår bara en presentation och såklart tentorna! Men iom att labbarna är obligatoriska för att man ska bli godkänd i kurserna är det en enorm lättnad att ha dom avklarade.

Tänkte höra om nån av er har erfarenhet med att sjukskriva sig hos csn, särskilt om man gör det i efterhand? Är det omständigt, hur blir det med de pengar man redan fått? också väldigt nyfiken på om depression en giltig anledning för sjukskrivning i deras ögon?
 
I morse lämnade jag in en uppgift som har deadline i morgon klockan åtta, är lite lagom stolt över mig själv :D. Nu har jag "bara" en hemtenta från förra kursen, en kompletteringsuppgift, en test-personsuppgift samt läsning inför morgondagens seminarium kvar :up:
 
Då har jag även opponerat vilket gick bra, och examinatorn har skickat sina kommentarer. Det var inte så hemskt mycket att åtgärda så det ska jag väl klara.

Och apropå examinatorn är jag väldigt tacksam för henne, har sett kursare bli totalsågade av sina examinatorer idag :crazy: Usch. Något snällt kan man väl klämma ur sig för den stackars studentens skull.

Härligt! Bara lite småfix och sen examen då! :)

Usch jag börjar bli nervös för min presentation nästa vecka.. Måste fixa headset och kolla att allt funkar (jag presenterar på distans, lär väl vara typ fyra pers som lyssnar :p). Ska man vara så seriös att man har webcam med kanske?
Funderar lite på det här med bilder. Det handlar ju om insekter och bekämpningsmedel, tror ni folk tar väldigt illa vid om jag använder de jag har från jobbet (det är en hel del döda djur både insekter och gnagare)? Vet att åtminstone en person som kanske kommer lyssna tycker att sånt är vansinnigt äckligt. Får väl varna innan helt enkelt ^^
Ska bli så skönt när det är över! Och så konstigt det kommer kännas!


@viriel Jag skulle sjukskriva mig förra året för just depression, men ärligt talat orkade jag inte med CSN.. Det var många intyg och papper som skulle fyllas i och det tog för mycket på en redan slutkörd student, så det fick lösa sig ändå. Missade inget obligatoriskt och läser helt på distans så det påverkade inte mitt studiemedel. Jag pratade med de kursansvariga som berördes så de visste hur det låg till och varför jag behövde mer tid. Väldigt förstående och snälla.
Hur man gör i efterhand vet jag faktiskt inte.. Men har man bara ett veterinärutlåtande borde det inte vara några större problem. Psykisk ohälsa är svårt, att bli bemött med påståenden om att man "bara är lat" och liknande är inte ovanligt.. Det måste finnas dokumenterat, och det allra bästa är om psykologen/läkaren kan skriva ett utlåtande om hur sjukdomen påverkar inlärning eller liknande. Min första läkare skrev typ "Sthu mår lite dåligt just nu" och det var ju inte så hjälpsamt... "Just nu" är kanske inte heller en hel korrekt beskrivning på någon som haft depressiva skov i flera år :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 667
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
500
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp