Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LittleJohn Det har de om jag inte minns helt fel :)

---
Hur brukar ni göra när det gäller radavstånd? Denna diskussion dök upp idag när det var vissa som jag satt och skrev med blev frustrerade över att de bara fått ihop ca två sidor och bestämde sig då för att öka radavståndet till 1.5. Läraren måste ju dels uppenbarligen se detta och det känns nästan (för mig i alla fall) att man nästan skriver till läraren *jag fick inte ihop tre sidor så jag gjorde såhär istället så att det ser ut som jag skrivit mer*.
Lämnar ni in uppgifter med enkelt eller dubbelt radavstånd? Jag lämnar alltid in med enkelt om det inte uttryckligen står att jag ska lämna in med dubbelt. Samma sak så skriver jag alltid med Times New Roman & 12 punkter.
 
Idag tror jag visst en propp släppte i ekonomiprojektet! Började med ångest och irritation för hela grejen, men sen började vi långsamt förstå vad vi egentligen skulle göra och lyckades faktiskt komma ganska långt. Själva principen är klar, beräkningarna är gjorda och kvar har vi ca 1,5 sid text att skriva. Det gör vi förhoppningsvis klart på onsdag. Känns ganska bra nu ändå! :)
 
Jag brukar skriva med enkelt radavstånd om det inte ges instruktioner om annat, har oftast svårt att inte skriva alldeles för mycket så lika bra att komprimera ihop texten så mycket det går tänker jag... :angel: Av samma anledning brukar jag använda mig av typsnitt 11, Calibri eller Times New Roman, varierar lite.
 
@LittleJohn Det har de om jag inte minns helt fel :)

---
Hur brukar ni göra när det gäller radavstånd? Denna diskussion dök upp idag när det var vissa som jag satt och skrev med blev frustrerade över att de bara fått ihop ca två sidor och bestämde sig då för att öka radavståndet till 1.5. Läraren måste ju dels uppenbarligen se detta och det känns nästan (för mig i alla fall) att man nästan skriver till läraren *jag fick inte ihop tre sidor så jag gjorde såhär istället så att det ser ut som jag skrivit mer*.
Lämnar ni in uppgifter med enkelt eller dubbelt radavstånd? Jag lämnar alltid in med enkelt om det inte uttryckligen står att jag ska lämna in med dubbelt. Samma sak så skriver jag alltid med Times New Roman & 12 punkter.


Här är det standard med 1,5 och 12 p.
 
Där jag har pluggat har anvisningen varit med antal ord snarare än hur många sidor en uppsats-uppgift ska vara på så radavstånd brukar inte spela någon roll (föredras dock 1.5 ofta om det ska in i pappersformat så det finns plats för kommentarer).
 
SLUTSPURTEN!! :bump:

Igår var en oerhört produktiv dag, både avelsprojektet och ekonomiprojektet färdigställda och inskickade!! Så. Jäkla. Skönt. Inget av projekten blev toppklass direkt men just nu var det bara fråga om att få till något hyfsat.

Nu är det bara en sak kvar innan jul. Sista avelstentan. *cue domedagsmusik* Har rätt så bra koll tror jag, det lär å andra sidan visa sig under dagens gruppdiskussion. Men i eftermiddag blir det plugg på gamla tentor och repetition. Sen skriver jag tentan imorgon 9:00 och sen tar jag jullov :love: Fram till 2 januari åtminstone men troligen fram till 5 januari.

Pepp till alla studenter i tråden, kom igen nu så kör vi det sista innan julen! :banana:
 
Peppar lite också! Inte långt kvar nu tills man kanske iallafall kan ta några andetag över lite glögg och stirra på en julstjärna iallafall. ;)

Här var det egentligen sista schemalagda dagen idag, men jag mår så uselt att det blir sängläge för mig hela dagen. Första dagen jag är hemma pga sjukdom, och sista dagen innan jul - lämpligt ;) Fy, det är länge sedan jag mådde så dåligt som jag gör nu :p Och UUUTTRÅKAD är jag med. Fy vad det är tråkigt att ligga still. :D

Sedan blir det tentaplugg över jul och nyår då det är dags för tenta den 7/1. Just nu känner jag mest för att strunta i den, då jag inte kommer att fortsätta programmet. Men jag ska göra det ändå. :p
 
@Masqueradee Alltid enkelt radavstånd, tnr 11 punkter.
Det är så hårt inpräntat att jag alltid har de inställningarna, oavsett vad jag skriver.
Chefen tyckte det såg lite torrt ut :angel:


Jag har knappt startat datorn på hela veckan. Vet inte vad det är med mej, finns ingen ork alls.. Är väl en liten depression igen antar jag.
Tror jag börjar min julledighet nu och tar det lugnt i 14 dar. Paniken och stressen får komma tillbaka efter nyår.

Tror jag åker ut till stallet och målar brädor till ytterväggarna i nya lösdriften istället.
 
@zassoo Åh vad skönt att skriva tentan innan julen! Vi skriver vår tenta 19e januari så det är ju inte vansinnigt nära inpå men nog för att betrakta julen som tenta-p :p Kommer dock ta mig helledigt julafton och juldagen, någon ordning får det ändå vara på det hela!

@NagelacksBeroende Åh krya på dig! Hoppas du slipper vara sjuk hela julen.. Och man ska alltid skriva tenta, ofta går det bättre än man tror! :)
 
@zassoo Ja det måste ju vara det som är bra med mindre kurser! Även om jag måste erkänna att jag lekt med tanken att vara helt ledig över hela julen och sen köra 08-22 i två veckor :angel: Meeen jag vet att jag kommer ångra mig så lika bra att avsätta några dagar av jullovet också ;)
 
@zassoo Ja det måste ju vara det som är bra med mindre kurser! Även om jag måste erkänna att jag lekt med tanken att vara helt ledig över hela julen och sen köra 08-22 i två veckor :angel: Meeen jag vet att jag kommer ångra mig så lika bra att avsätta några dagar av jullovet också ;)

Haha! Ja det är ju fördelen :) Sen har vi två projektredovisningar 12 respektive 15 januari men jag räknar inte med så mycket förberedelse för dem.

Ett par dagar ledigt får du ju i alla fall :)
 
Man kan säga att jag klarat två tentor denna vecka; först teoriprovet i tisdags och sen uppkörningen idag! :D

Verkar dessutom som att skolan kommer vara rätt lugn över jul och nyår, ska bli så skönt att bara kunna slappna av för första gången på länge!
 
Nu har jag avslutat min kurs och är godkänd i allt så tar jullov fram till 12 januari då jag börjar plugga på "på plats" och heltid :D Fast jag borde läsa matte över julen men får se hur det går :p

Har dock ett problem med att min "bedömningssida" inte stämmer överens med resultaten, det står att jag inte är godkänd än på en uppgift trots att jag gjort om den och blivit godkänd, har påtalat det flera ggr för kursledaren vilken har skickat vidare det till administratörerna men än stämmer det inte trots att det är 2 månader sen, lite oroligt är det ändå, behöver godkänt på kursen för att få fortsätta på fortsättningskursen, hoppas att kursledaren kommer ihåg det eftersom vi haft kontakt.
 
Önskar vi också hade mer julledigt, men nejdå vi får ett PM och en hemtenta som ska vara inlämnade i början av januari:(
 
Lämnar ni in uppgifter med enkelt eller dubbelt radavstånd? Jag lämnar alltid in med enkelt om det inte uttryckligen står att jag ska lämna in med dubbelt. Samma sak så skriver jag alltid med Times New Roman & 12 punkter.
Vi har riktlinjer från skolan. Times New Roman, 12 punkter och 1,5 radavstånd.
(allt för att göra livet lättare för lärarna som ska rätta + att likheten gör ju att vi får en jämnare bedömning. Lärarkåren behöver inte sitta o ha problem med radavstånd, teckensnitt etc.)

Har noll och intet ledigt i jul. Terminen rullar...oavsett färg eller namn på dag.

Sedan blir det tentaplugg över jul och nyår då det är dags för tenta den 7/1. Just nu känner jag mest för att strunta i den, då jag inte kommer att fortsätta programmet. Men jag ska göra det ändå. :p
Måste du inte göra det för att få poängen inför framtiden då du kanske vill lyfta CSN igen? Tänker mest så att du inte sätter käppar i hjulet för dig själv.

Måste ju vara nyfiken o fråga hur det kommer sig att du inte ska fortsätta.
 
Blöööö, har haft absolut noll energi till tentaplugg idag... Har ändå gjort gamla tentorna. Känns hyfsat för morgondagen. Men har känt mig trött och stressad vilket gör att mitt humör blir minst sagt sådär och det går ut över min stackars sambo :( Men nu får det gå som det går på tentan, jag behöver verkligen vila upp mig så jullovet är extremt efterlängtat.

Imorgon klockan 11... :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 701
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp