Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni tagit upp arbetsbördan med kåren? Antalet timmar som läggs på kursen ska ju faktiskt motsvara arbetsbördan i alla fall nåtsånärpåenhöft.

Ekonomikursen som @zassoo läser nu har varit ett återkommande ämne hos studieråden på kåren och det har tagits upp i programnämnden bland annat. Tyvärr verkar det inte som att det har hjälpt eftersom arbetsbördan uppenbarligen fortfarande är väldigt hög :(. Ett snack till med kåren hade nog inte skadat.
 
@zassoo och @Beckie Heh. Jag gjorde muntlig kursutvärdering med studierektorn på ekonomi instutionen efter den kursen.. Så skyll på mig ;)
Men det var ju några år sen nu och de lovade faktiskt bot och bättring!
 
Antagningsbesked idag, ena taget så yes jag kom in på de kurserna jag ville. Men sen börjar tankarna snurra. Får väl erkänna att läsa 100% och på det skriva exjobb på det är lite slitande. Så nu börjar jag vela med mitt val. Känns riktigt larvigt då jag har varit säker på mitt val tidigare i höstas men som sagt börjar jag vela.
Sen skrev jag tenta mellan 13 - 17.30 så min hjärna är rätt trött..
 
Näe, nu är jag less.
Idag fick vi hemtentan och en av frågorna gäller något som står i en bok som inte står med i vår litteraturlista. Och den finns inte på biblioteket = jag kommer inte kunna klara den frågan (en av sex st). Läraren svarade att den är lätt att få tag i online, när jag frågade om det. Vet inte hur hon tänkt att jag ska hinna få hem den innan söndag? Då är det nämligen deadline för hemtentan. Hade någon kläckt ur sig det tidigare så hade jag ju hunnit fixa det...

Idag stannade jag hemma eftersom jag håller på att stressa sönder mig, och så visade det sig att dagens föreläsning varit obligatorisk.

På måndag drar en väldigt tuff kurs igång, med riktigt långa dagar. Jag kommer vara hemifrån mellan 06:00-18:30 nästan varje dag, fram till mitten av januari (med uppehåll över jul/nyår). Fattar inte hur jag ska palla det. Vill bara lägga mig ner i soffan och vara hjärndöd en månad, då kanske jag skulle hinna ikapp mig själv.

Just nu vill jag mest hoppa av, gräva en grop och gå i ide. Men det är ju ingen långsiktig lösning.
 
@cili Har du testat att kolla i google books eller liknande? Vissa böcker finns gratis online, eller att man kan se tillräckligt mycket iaf.
 
@cili Har du testat att kolla i google books eller liknande? Vissa böcker finns gratis online, eller att man kan se tillräckligt mycket iaf.
:bow:
Det kan funka! Man kan åtminstone se vad kapitlet handlar om (och då kan jag säkert googla på det vid behov), mer än så har jag inte orkat kolla på än.
Fy fan vad värdelöst det är att försöka göra sånt här när hjärnan bara säger "tack och hej, leverpastej!". Hela världen snurrar, jag kan inte fokusera ens på ett tvprogram och jag vill bara grina över att jag inte ens kan läsa ett stycke text utan att tappa bort mig tio gånger. Behöver verkligen en paus, men det är ju inte riktigt genomförbart :(
 
Behöver verkligen en paus, men det är ju inte riktigt genomförbart :(

PAUSA! Gjorde samma misstag, skulle sitta uppe länge en kväll och plugga. Vad händer? Vaknar mitt i natten jätteillamående, måste upp och ..., tar lång stund innan jag somnar om, är jättetrött dagen efter och typ allt förstörd. Det var inte värt de få extra rader jag skrev den kvällen.
 
Är nu hyfsat klar med min hemtenta. Min hjärna känns som potatismos så jag lägger den till sidan och går upp lite tidigare i morgon bitti istället och läser igenom den. 90% av vad jag skrivit känns det bara som jag suttit och ljugit ihop så det får bära eller brista.
I morgon får vi nästa hemtenta..
 
PAUSA! Gjorde samma misstag, skulle sitta uppe länge en kväll och plugga. Vad händer? Vaknar mitt i natten jätteillamående, måste upp och ..., tar lång stund innan jag somnar om, är jättetrött dagen efter och typ allt förstörd. Det var inte värt de få extra rader jag skrev den kvällen.

Håller med! I början på HT så skulle jag skriva två omtentor på samma vecka, och satt och försökte verkligen plugga dygnet runt mellan dom...slutade med spänningshuvudvärk som var så vidrig att jag låg och spydde kvällen innan tentan skulle skrivas(såklart började den 8.15 morronen efter..) så det blev ingen tenta för min del :down:
 
1.Infektionssjukdomar, parasitologi och mykologi
2.Avancerad fodervetenskap
Vill ju läsa båda men att läsa kurs 1 så kommer jag läsa 50 hp totalt
Kurs 2 blir resultatet 45 hp totalt

50 hp låter helt vansinnigt, får man ens läsa så mycket? :p
 
Ehh någon som är bra på statistik?:idea:
Visst ska t-värde vara mindre än 0,05 precis som p-värde? Vad betyder ett negativt t-värde? :confused:
Det är bara massa siffror på ett papper för mig just nu :arghh:
 
Självklart kan man inte läsa mer än 45 hp, skrivit 5 istället för 4... :idea: Kanske ska sova i stället för att skriva på buke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 701
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp